Tuleja metalowo-gumowa - wymiana???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marti77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 16, 2005 22:13
Lokalizacja: internet

Tuleja metalowo-gumowa - wymiana???

Post autor: marti77 » pn paź 17, 2005 23:07

Witam ponownie :bigok:
Problem jest nastepujący: Otórz bedąc ostanio na myjni... pewnien dość uprzejmy młodzieniec (niech mu Bozia da zdrowie) czyszczący alumny zauwazył iż chodzi mi tylne koło w poziomie... Troszke mnie to przeraziło i dziś na kanale popatrzyłem tu i ówdzie poruszałem autkiem i... niestety dorobiłem sie dość sporego luzu na tulei metalowo gumowej w tylnej belce :grrr: ...
W zwiazku z powyższą tragedia :goof: mam trzy pytania:
1. Czy da się ja wymienić w jakiś prosty sposób (tak by nie wywalać całej belki)??
2. Czy trzeba oprócz tulei kupic jakies inne cześci??
3. Czy idac za ciosem należy wymienic także tą po drugiej stronie (choć jest jeszcze dobra)??



endriu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 14:57
Lokalizacja: bogatynia
Kontakt:

Post autor: endriu » pn paź 17, 2005 23:20

jjeżeli kopiąc nogą od tylu do przodu wyczuwasz przemieszczenie koła to btuleja weg.wymiana raczej u fachowca bo wybić na siłę się da ale włożyć bez przyrządu już ciężko.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 17, 2005 23:32

Były opisy na forum jak to zrobić. ALe to dość ciężka robota do zrobienia samemu. Ja bym sie nie bawił. Ciężko się pozbyć starej tulei. Trzeba grzać, albo wywiercić gumę i rozciąć brzeszczotem zewnetrzny pierścień tak żeby nie uszkodzić gniazda w belce. I raczej pozbycie się starej a nie wciśnięcie nowej tulei jest problemem. Belkę zwykle wystarczy opuścić po odkręceniu jej mocowań do podłogi. Nic więcej nie potrzeba oprócz tulei. Wymieniaj oczywiście w parze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Pirat_666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
Kontakt:

Post autor: Pirat_666 » pn paź 17, 2005 23:35

niecałe 300zł w warsztacie (do mkIII) kosztuje taka impreza, a jest trochę demolki więc jak tego nie robiłeś nigdy to jedź na wrsztat.


Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 17, 2005 23:39

300 zł to za dużo. Robiłem to niedawno. Tuleje chyba 80 zł, a robota 100. Tu nie trzeba ASO tylko przeiętny warsztat.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

marti77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 16, 2005 22:13
Lokalizacja: internet

Post autor: marti77 » pn paź 17, 2005 23:48

Dokładnie kopiąc nogą z tyłu do przodu koło sie przemieszcza... no i widac luz doskonale w kanale gdy sie podstawi blokady pod koło z obu stron i pobuja autem do przodu i do tyłu...
Można z czymś takim jeździć?? Czy grozi to jakaś poważniejszą awarią??



czester
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: sob sty 15, 2005 11:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: czester » wt paź 18, 2005 08:03




ksorzel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: sob maja 21, 2005 13:53
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Kontakt:

Post autor: ksorzel » wt paź 18, 2005 08:03

tuleja metalowo-gumowa kosztuje okolo 37 zl sztuka kupowalem z miesiac temu a za wymiane placilem 50 zl za strone czyli nie wychodzi strasznie drogo ale za to nic nie skrzypi z tylu i na dluzszy czas jest z tym spokoj
moim zdaniem lepiej zrobic w warsztacie maksymalnie pare godzinek i zrobione



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » wt paź 18, 2005 10:34

nie grozi Ci to zasadniczo niczym groźnym, tylko nieprzyjemnymi odgłosami. 100 za wymianę to faktucznie nie dużo bo gdy ja byłem w Kraku w przeciętnym warsztacie to powiedzieli mi 250 zł a to deczko za dużo zważywszy na wygląd i design warsztatu ;)


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

marti77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 16, 2005 22:13
Lokalizacja: internet

Post autor: marti77 » wt paź 18, 2005 16:13

Dzięki wszystkim za porady... najdalej za 3 dni tuleje ida do wymiany... jako ze będę po tym okresie i ja w wiedzę praktyczną bogaty.. podziele się z wami moze jakimiś nowymi radami:)... Pozdrawiam!!!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 18, 2005 16:42

Nie można twierdzić że niczym to nie grozi, bo auto znacznie gorzej sie prowadzi, gorzej trzyma kierunek jazdy a szczególnie pogarsza sie prowadzenie w koleinach. Ja zwlekałem z wymianą aż metal o metal zaczął tłuc i szczerze żałuję że wcześniej nie wymieniłem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 519 gości