Wymiana uszczelki pod glowica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KaRBoW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 04, 2005 15:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod glowica

Post autor: KaRBoW » śr cze 11, 2008 18:39

Mam do wymiany uszczelke pod glowica w Golfie 3 1.6 ABU. Nigdy tego wczesniej nie robilem ale jako takie pojecie mam co tam sie kreci.
Przy okazji chce zrobic foto-poradnik i wstawic go na tym forum jezeli bedzie komuś potrzebne.
Prosil bym o jakies porady i sugestie na co trzeba zwracac szczegolna uwageo. Rozkrecic silnik potrafie zdjac pasek tez.
Mam pare pytan na poczatek:
1.Uszczelka byla juz wymieniana i przy okazji glowica byla rowniez planowana(nie wiem czy to tak sie pisze). Jezeli uda mi sie rozkrecic silnik to czy ponownie musze planowac glowice.
2. Czy istnieje jakas magiczna kolejnosc odkrecania srub glowicy bo wiem ze przy przykrecaniu jest.
3.Jaka jest magiczna kolejnosc przykrecania srub glowicy i wiem ze trzeba do tego uzyc klucza dynamometrycznego (rowniez nie wiem czy to poprawnie) jak sila musi wystapic?
To na tyle na poczatek


Golf III 1.6 ABU (LPG)

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr cze 11, 2008 19:03

KaRBoW pisze: czy ponownie musze planowac glowice.
należało by kolejnośc dokręcania śrub oczywiście że tak

[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 19:10 ]
KaRBoW pisze: jak sila musi wystapic?
dokręcasz etapami postaram ci się coś znależć na ten temat

[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 19:30 ]
no i klapa córka pozyczyła aparat nie zapodam ci teraz materiałów :bajer:



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » śr cze 11, 2008 19:59

Obrazek
Obrazek
Obrazek


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » śr cze 11, 2008 20:36

Głowicę tylko planujemy w nagłych wypadkach ! Jak już była planowana to co tam jest do zbierania ? Tam już nie ma co zapewne podebrać więc lipa.

Kup dobrą uszczelkę i montuj, przy okazji uszczelniacze zaworowe sobie sprawdź bo warto wymienić...



Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Post autor: bombel-g2 » śr cze 11, 2008 20:40

DOKREC KLUCZEM DYNANOMETRYCZNYM -TYLKO!!! NAJPIERW 40N WSZYSTKIE PO KOLEI POTEM 60N A ZA 3TRZECIM RAZEM SRUBE 180 STOPNI-LUB DWA RAZY 90 JEDNYM CIĄGIEM


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

Awatar użytkownika
KaRBoW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 04, 2005 15:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: KaRBoW » śr cze 11, 2008 20:52

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie.
Wiec musze kupic klucz dynanometryczny.
Co z tymi uszczelniaczami zaworow duzo jest z tym zabawy i jak sprawdzic czy sa dobre czy zle?


Golf III 1.6 ABU (LPG)

Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Post autor: bombel-g2 » śr cze 11, 2008 20:59

JESLI NIE BYŁY WYMIENIANE a zbliza ci sie juz 200 tys km to lepiej wymienic kosztują 4 zł za sztuke -przynajmniej oleju nie bedzie ci brał i nie bedzie kopcic a w konsekwencji smierdziec.tylko przypilnuj zeby dobrze go nasadzic na trzpien zaworu-bo mi sie jednego nie udało dobic i musiałem jeszcze raz rozebrac-bo brał olej- teraz jest git... klucza nie musisz kupowac -jak masz nie daleko jakiegos mechanika-to zwiń go jakos po robocie-dasz mu na flaszke i ci dokreci kluczem-oni mają dobre klucze bo klucz kosztuje pow. 200zł.


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

Awatar użytkownika
KaRBoW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 04, 2005 15:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: KaRBoW » śr cze 11, 2008 21:12

Spoko wiec wymienie to tez.
Co do tego klucza to musze go kupic bo jestem za granica i tu raczej zaden mechanic nie zaufa polakowi. Powiedzcie mi jeszcze jakie specjalne klucze potrzebuje. Chodzi mi o te sruby ktore trzymaja glowice i moze jakies dodatkowe na przyklad pompa ktora napina pasek.


Golf III 1.6 ABU (LPG)

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » śr cze 11, 2008 21:46

Głowicę tylko planujemy w nagłych wypadkach !
a co to za herezje :?:
zawsze po zdjęciu głowicy trzeba ją splanować , zawsze


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Post autor: bombel-g2 » śr cze 11, 2008 22:00

W głowicy są takie gwiazkowe sruby i z tego co wie to kluczami (torxy) z toya albo yato nie odkrecisz bo pękają


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » czw cze 12, 2008 00:22

marek2907 pisze:
Głowicę tylko planujemy w nagłych wypadkach !
a co to za herezje :?:
zawsze po zdjęciu głowicy trzeba ją splanować , zawsze
Tak ? no to ciekawe że to usłyszałem od mechanika który zna się trochę lepiej na samochodach...więc :crazy:

jestem ciekaw co Ty chcesz planować jak już nie ma co zebrać. Raz głowice to da radę ale tak profilaktycznie zupełnie bez sensu.

A koledze kto naopowiadał że zawsze planujemy ? :panna:



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » czw cze 12, 2008 00:50

Głowica jak jest prawidłowo zdemątowana to nie trzeba jej planować.Marek 2907 dowiedz się najpierw zanim coś głupiego napiszesz.


Jacek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw cze 12, 2008 08:07

warto oddac do sprawdzenia czy głowica jest płaska nie zawsze oznacza to dosłownie planowanie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw cze 12, 2008 12:51

KaRBoW pisze:Co do tego klucza to musze go kupic bo jestem za granica i tu raczej zaden mechanic nie zaufa polakowi.
Nie wiem czy KaRBoW nas jeszcze czyta bo na razie jest prowadzona akademicka dyskusja planować, nie planować . Wymieniać , nie wymieniać uszczelniaczy, a gość jest za granicą ma problem z uszczelką. Chce to zrobić i wrócić pewnie tym autem do kraju. Kazdy ma trochę racji pod warunkiem że jesteście w domach, a przynajmniej na terenie Polski. Za granica realia są nieco inne. Liczy się zrobić po minimalnych kosztach, aby wrócić.

KaRBoW jeżeli się jeszcze grzebiesz to sprawdź czy głowica w miarę prosta liniałem, długą suwmiarką czy czymś długim i prostym i olej wymianę uszczelniaczy jak nie masz wprawy w ich wymianie i do tego nie masz czegoś co pozwoli Ci je prawidłowo nabić bo jak nabijesz źle to oleju silnik czasem łyka więcej niż na starych. Składaj po minimalnych kosztach i wracaj a w kraju będziesz robił dokładnie bo tu i taniej i możliwości inne.


JaroW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 409 gości