Kąty pochylenia koł p/t

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Kąty pochylenia koł p/t

Post autor: spawacz » śr cze 11, 2008 12:12

wie ktos ile st. powinno byc w geometrii pochylenia kola chodzi o GTI 8v/16v wartosci tylu i przodu ,to bylo chyba po -2mm. przod i chyba -3mm. tyl .



Awatar użytkownika
marbor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 10, 2008 09:56
Lokalizacja: Radom

Post autor: marbor » śr cze 11, 2008 12:47

Po pierwsze kąta pochylenia koła nie mierzy się w "mm" tylko STOPNIACH, po drugie z tyłu kąt ustala belka poprzeczna jak jest przegięta to tylko wymiana.

Kąt pochylenia koła - to kąt zawarty pomiędzy pionem a płaszczyzną koła Jeżeli koło przy widoku pojazdu z przodu lub z tyłu jest pochylone na zewnątrz, to pochylenie jest dodatnie. Jeżeli pochylone jest do wewnątrz, występuje pochylenie ujemne. Tylne koła napędzane osią sztywną mają najczęściej pochylenie równe 0°, koła prowadzone na wahaczach mają niewielkie pochylenie ujemne. W przypadku pochylenia dodatniego koło wywiera zwiększony nacisk na łożysko wewnętrzne piasty, a więc łożysko zewnętrzne i nakrętka mocująca koło na czopie są odciążone. Koła o takim pochyleniu tworzą na płaszczyźnie jezdni stożki odtaczane, powodujące rozchodzenie się kół podczas ruchu pojazdu do przodu, co ogranicza tendencję do drgań samowzbudnych. Koła przednie o dużym pochyleniu mają dużą zbieżność. Działanie stożków odtaczanych, utworzonych przez koła, w tak znaczny sposób przeciwdziała zbieżności, że przy jeździe do przodu powoduje równoległe ustawienie kół. Małe pochylenie lub pochylenie równe zero wiąże się przeważnie z małą lub zerową zbieżnością. Ujemne pochylenie, przy szybkiej jeździe na zakrętach, zwiększa poprzeczną sprężystą reakcję opony, przeciwstawiającą się odśrodkowej sile bezwładności. Pochylenie koła mierzone jest w stopniach kątowych, a koła, w trakcie pomiaru, powinny znajdować się w położeniu do jazdy "na wprost". Niektórzy producenci samochodów wymagają pomiaru pochylenia koła przy jego zbieżności połówkowej równej zeru. Obrazek
Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 12:49 przez marbor, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr cze 11, 2008 13:01

:wink:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » śr cze 11, 2008 13:04

Chlopie nie pisz mi takich rzeczy bo ja doskonale wiem o co chodzi. Celowo nie napisalem w st. tylko w mm, ale to bez roznicy i to i tak da sie zamienic z 1na 2. Dlatego napislem jaki (-) ma byc , pozatym w tabieli GTI / a GT /a 1,3 ,1.6 i zwykly 1,8 maja calkiem inne wartosci , W GTI Fabrycznie jest (-) nawet na tylenj osi, i tego mi nie powiesz bo mialem kiedys 16V a tez mam 8V -tzn. diesla w budzie z GTI. I kola zawsze z tylo byly w minusie jak byla zbnierznosc robiona i zawsze w normie, o tym ze auto sie lepiej trzyma w - tojest jasne , tylko to zurzywanie sie opon odsrodka. Ale to juz inna inszosc. Panowie jakie maja byc te wartosc pochylu?

[ Dodano: Sro 11 Cze, 2008 ]
Vision dzieki wiekie o to mi chodzilo.

[ Dodano: Sro 11 Cze, 2008 ]
ale dziwne z przodu by bylo tylko -0,4st pochylu a z tylu -1,4 ?


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr cze 11, 2008 13:34

to ci podam jeszcze 8 v jak chciałeś,(to niżej)

Obrazek



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » śr cze 11, 2008 15:02

I ustawilem sobie na -1st przod i 1,55 st tył -tego akurat sie nie dalo przestawic z wadomych przyczyn :D . Mysle ze bedzie ok. tyle ze oponiki szybciej odsrodka zjem.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 217 gości