Nie równa praca na niskich obrotach..... Na zimnym i cieplym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Witoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: śr cze 07, 2006 17:08
Lokalizacja: Lubartów

Nie równa praca na niskich obrotach..... Na zimnym i cieplym

Post autor: Witoos » pn cze 09, 2008 23:24

Witam!

Mam taki problem....
Założyłem gas do mkIV silnik 1,6SR rok produkcji 98. Po założeniu wszystko było wporzadku. Po przejechaniu jakis 80 km dałem mu troche po garach i zaczęły się problemy z tymi obrotami. Zauważyłem rozerwaną pewną część pod maska.
Obrazek
Na załączonym zdjęciu jest to zaznaczone kolorem ZIELONYM. Jest to taka gumowa część która leci od rury dolotowej powietrza do silnika ( o ile się nie mylę). Była rozerwana. I tak pojezdzilem ze dwa dni.
Zrobiłem tak że powietrze tamtedy się nigdzie nie dostaje ani nie ucieka. Wstawiłem tam wężyk i uszczelniłem. Jednak dalej jest to samo.... Obroty szaleją na luzie i czasami gaśnie. Gazownik powiedział że to niema nic wspolnego z gazem. Tak samo jest na benzynie i na gazie.
Poradził mi żebym podpią auto pod vaga i wykasował błędy z silnika bo mogły się zrobić przez tą usterke, czy to możliwe?
Jeżeli to nie przez to, to jakie mogą być przyczyny?

pozdrawiam :pub:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Post autor: bombel-g2 » pn cze 09, 2008 23:41

jest to mozliwe ze komputer wyłapał błedy- bo było lewe powietrze i zła mieszanka ... moze zle to uszczelniłes-sprawdz jeszcze raz- mozesz w ten sposób ze w to "zranione" miejsce psiknij jakims starym dezodorantem i jak obroty wzrosną to znaczy ze jeszcze jest nieszczelnosc....


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

Awatar użytkownika
Witoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: śr cze 07, 2006 17:08
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Witoos » pn cze 09, 2008 23:54

bombel-g2, tzn ja to tak zrobiłem że wywaliłem "tą zranioną gumkę" i zamiast tego wsadziłem szczelnie rurkę. Owinełem wszystko taśmą izolacyjną wiec jest raczej szczelne.
A te błędy da się wykasować bez podłączania pod Vaga auta? Bo w nie których autach podobno przez zdjęcie klamry minusowej na akumulatorze na kilka minut resetuje się komputer i kasują błędy, czy w mkIV jest tak samo?
Aaa i żeby to zrobić tak jak każe fabryka muszę wymienić ta rurę całą co leci od filtru powietrza, jak ona się nazywa fachowo? Gdzie to kupić i jakie koszta? Bo naprawdę tyle włożyłem żeby go "na nogi postawić" że jestem załamany bo ciągle coś nie tak....


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
looki8329
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 07:32
Lokalizacja: VWlkp

Post autor: looki8329 » wt cze 10, 2008 00:00

Witoos, wydaje mi się, że raczej odłączenie od aku nic nie da tak przynajmniej było w moim przypadku gdy miałem błąd Airbag ale nic nie zaszkodzi sprawdzić możesz go teraz odłączyć i rano zobaczysz jak będzie.


Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...

Awatar użytkownika
Witoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: śr cze 07, 2006 17:08
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Witoos » wt cze 10, 2008 00:20

Przydało by się przed podłączeniem pod baga to zrobić tak jak każe fabryka, muszę wiec wymienić ta rurę całą co leci od filtru powietrza, jak ona się nazywa fachowo? Gdzie to kupić i jakie koszta?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]

marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » wt cze 10, 2008 11:46

Witam
Z tego co widać na zdjęciu to chodzi o ten przewód podciśnieniowy który zasysa powietrze do kolektora. Jeżeli jest jakaś nieszczelność to obroty mogą być nierówne np. u mnie (taki sam silnik) po jego zdjęciu są na ok 1200.
Jak koledzy radzili podpiąć pod vag sprawdzić błędy i skasować, odpalić auto przejechać się i znowu podpiąć czy ewentualne błędy się znowu pojawiają. Po numerze błędu można określić gdzie jest usterka. Choć osobiście sprawdzałem że po odpięciu tego wężyka sterownik nie generuje żadnych błędów.



Awatar użytkownika
Witoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: śr cze 07, 2006 17:08
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Witoos » śr cze 11, 2008 01:53

Wiec dzisiaj połatałem tak że już napewno nie ucieka nigdzie powietrze i nie zasysa "lewego powietrza".
Podpięte zostało auto pod vag`a i wykazało to nastepujące błędy:
- coś z lambdą
- oraz przepływomierz powietrza
Po wykasowaniu błędów i przejażdżce pozostał tylko błąd dotyczący lambdy.
Zajrzałem również do filtra powietrza i jest baaaardzo zasyfiony i czarny - czy to może powodować tą usterke?
Czy może to wina lambdy, co z tym zrobić?
Zauważyłem też że jeżeli jade np 60km/h i wrzucę auto na luz to obroty nie skaczą. Dzieje się tak tylko jak jest na luzie i auto stoi w miejscu albo wrzuci się na luz gdy osiąga niskie prędkości.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
mate81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 12, 2008 08:38
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mate81 » śr cze 11, 2008 07:33

Sonda ci padła.



marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » śr cze 11, 2008 09:29

Filtr oczywiście do wymiany. Błąd przepływomierza może być np. dlatego że może odpiąłeś kostkę od niego. Jeżeli ktoś dobrze odczytał kody i to faktycznie sonda to idealnie byłoby znaleźć jakąś sprawną na podmiankę i sprawdzić przed wydaniem kasy na nową.



Awatar użytkownika
Witoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: śr cze 07, 2006 17:08
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Witoos » śr cze 11, 2008 12:17

A ta sonda to jakie koszty wymiany i zakupu?? I czy ona powoduje te skoki?

[ Dodano: 11 Cze 2008 13:12 ]
A błędy jakie wykazał komputer to:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]

zuczek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:21
Lokalizacja: Poznań/Horodyszcze
Kontakt:

Post autor: zuczek » śr cze 11, 2008 15:54

Ludzie rece opadaja.... Trzeba zdiagnozowac sonde lambde a nie czytac bledy... Czytac to sobie mozna ksiazke na dobranoc...
po pierwsze sprawdz napiecia na grzalce sondy jaki sa,
po 2 sprawdz rezystancje grzalki sondy,
po 3 zobacz jakie wartosci wsakzuje sonada (skoro ktos podpina Vaga to nie po to zeby sobie bledy poczytac tylko sprawdzic sonde)
I napisz jaka masz sonde 1V czy 5V ?
I tyle na temat diagnozy Lambdy. Jesli trzeba cos szerzej wyjasnic to moge sie rozpisac. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 15:55 przez zuczek, łącznie zmieniany 1 raz.


Tylko BMW!

Awatar użytkownika
Witoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: śr cze 07, 2006 17:08
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Witoos » śr cze 11, 2008 17:14

zuczek, Ja się na tym nie znam dlatego pytam na forum. Wyszły błędy lambdy wiec dla mnie - żadnego mechanika, podejrzenia zostały kierowane w kierunku lambdy....
Z tego co wyczytałem na forum w moim silniku są lambdy 5 przewodowe (szerokopasmowa) i nie można jej sprawdzić miernikiem
No i ponawiam pytanie czy sonda może mieć wpływ na te skoki obrotów?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]

zuczek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:21
Lokalizacja: Poznań/Horodyszcze
Kontakt:

Post autor: zuczek » śr cze 11, 2008 18:00

sonada to moze byc ale 5 Voltowa;) i diagnozuje sie ja np. Vagiem. Co do zlej pracy silnika to nie jestem pewnien czy to powoduje sada. Jesli dluzy czas jezdziles z ta dziura to sterownik zaadoptowal sobie zle dawki powietrza i teraz po usunieciu usterki nie pasuje mu to. Proponuje oddac do jakiegos warsztatu tam po jednym dniu bedziesz mial zrobione auto. Pozdrawiam.


Tylko BMW!

Awatar użytkownika
Witoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: śr cze 07, 2006 17:08
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Witoos » śr cze 11, 2008 18:55

zuczek, podpięty był pod vaga po usunięciu usterki i dalej skaczą te obroty.... Wiec lipa...
Chętnie bym go oddał gdzieś do zakładu ale jestem już spłukany praktycznie doszczętnie. Znasz może jakiś zakład gdzie to zrobią i nie zedrą ze mnie?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79550]MÓJ MK3 Zapraszam[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=72ec560f30f9f85f][img]http://images39.fotosik.pl/40/72ec560f30f9f85fm.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Voofilmase i 288 gości