Pytań kilka o Golfa Varianta III 1.9 diesel(1Y)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

andrzej1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sie 06, 2005 18:31
Lokalizacja: Grudziadz

Pytań kilka o Golfa Varianta III 1.9 diesel(1Y)

Post autor: andrzej1974 » ndz paź 16, 2005 20:59

Witam klubowiczów.

Kupiłem VW GOLF VARIANT III 1.9 diesel (1Y) do "cięzkiej" pracy i mam kilka pytań.

Jaki olej stosować do tego motoru(minerał,półsyntetyk czy syntetyk) i jakiej firmy ,auto ma przejechane około 300 tyś (nie wiem jaki był lany)?
Co ile wymieniać olej?
Co z temperaturą cieczy chłodzącej wskaznik pokazuje około 80 C czasami 90 C na trasie nawet potrafi zejść do 75 C.
Czy to jakaś wada "wrodzona" tych silników? czy wskaznik oszukuje?
Czy w skrzyni biegów wymienić na" dzień dobry" olej a jak tak to jaki zalać?
Jak z odpalaniem 1.9 d w mrozy(auto będzie stało pod blokiem)?
Czy ten diesel (1Y) jest "wrażliwy" na jakość paliwa czy można lać "wszystko"?
Gdzie tam znajduję się termostat ,tam gdzie pompa wody??? i czy ciężko go wymienić?
I ostatnie pytanie.
Jak z "braniem" oleju silnikowego od wymiany do wymiany , jaka jest norma?

Przyznam się bez bicia że "szukaczki" nie użyłem bo naprawdę nie mam czasu praca,praca i jeszcze raz praca od rana do wieczora i prosił bym o wyrozumiałość.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam :pub:



greg

Post autor: greg » ndz paź 16, 2005 21:34

Więc tak:
1. Olej zmieniaj co 10tys. - przynajmniej ja tak robię.
2. Zalej najlepiej półsyntetykiem - jak był syntetyk to nic się nei stanie , jak był mineral to też nie powinno - tylko tu uwaga - jeśli był np. Castrol to możliwe że po zmianie oleju np. na Mobil bo taki znam przypadek mogą się wypłukać szlamy z castrola i zapchać smok, więc gdyby nagle zaczęła mrygać kontrokka od oleju to należy tam sprawdzić - wiem co piszę - kolega miał tak 2 razy w różnych silnikach
3.Jesli świece żarowe , ciśnienie w cylindrach i wtryski ok. to w zimę będzie palić, ale nie na byle czym - to znaczy że lej z dobrego źródła. A silnik faktycznie odporny na cuda, tylko mnie to szkoda pompy paliwa i wtrysków.
4. Masz nieszczelny termostat jest przy pompie wody



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn paź 17, 2005 01:05

co ty piszesz kolego
olej poł syntetyk do auta ktore ma 300tys km zwariowales
zrobisz mu plukanie i sie rozszczelni wszytko i dobije silnik

lej mineral

zwykly diesel to typowy wol roboczy nie do zajechania
tylko warunkiem jest dobry olej i wymiana wszytskiego na czas
ja wymieniam u siebie co 7.500km wiem jak na dielsa zwyklego niewysilonego to moze i za wczesnie ale wole zeby mial dobry i swierzy olej i wszytsko bylo zdrowe

nie jest napewno wrazlwy na jakos paliwa przepali wszystko :grin:

jak ma dobry dol to polata



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn paź 17, 2005 07:35

Dokładnie tak! Do Twojego silnika juztylko mineralny! Co prawda ksiązka podaje dla silnika 1Y wymiane filtra i oleju co 15000 km ale skoro piszesz ze masz to auto do "orki" to wymieniaj najdalen co 10000!! co do temperatury to albo termostat ale wtedy bedzie tez nadmierne spalanie albo zwyczajnie czujnik temp przekłamuje wskazania
Pozatym coz? dbac i jezdzic ;-)) :pub:



greg

Post autor: greg » pn paź 17, 2005 08:02

Panowie - ja leję półsyntetyk, jest ok, kolega leje półsyntetyki i też ok - tłumaczę że oba przypadki zapchania smoka były po zmianie z Castrola i tylko z niego



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 179 gości