Montaż tempomatu w MK4 TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » sob maja 31, 2008 23:27

Niemiec pisze:Pokażcie chopaki jak jeszcze to zrobiliście przy bezpiecznikach
Niestety takiej fotki nie pstryknąłem
Ale zrobiłem podobnie jak przy tej kostce w przedziale licznika, kabel trzeba podłączyć do przewodu idącego do bezpiecznika nr 5 (7,5A), ten kabel jest dwukolorowy teraz niestety nie pamiętam jakie to kolory (ten drugi kabel jest z tego co pamiętam jednokolorowy więc pomylić się nie da)


pozdrawiam
seti

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » sob maja 31, 2008 23:42

jutro postaram sie tam zajrzeć.
Znalazłem tez taką instrukcje http://vwgolfr32.co.uk/Passat-CCS.pdf


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

viper82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lut 06, 2008 17:27
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: viper82 » śr cze 04, 2008 22:48

Cześć

Seti dziś przysiadłem do mojej manetki i wiem co z nią jest, po przełączeniu włącznika na ON cały czas mam zwarty RES, jeżeli chcesz sprawdzić czy działa Ci tempomat, to odłącz pin nr 2 w manetce, jest to właśnie RES, zobacz czy wtedy Ci utrzyma ustaloną prędkość. Nie wiem czy dobrze myślę, ale tak to powinno działać. Ja jeszcze nie miałem czasu zamontować tego u siebie, jedynie dziś podłączyłem się pod kabel w bezpiecznikach, jest on koloru czarno-niebieskiego.



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » czw cze 05, 2008 18:49

Seti dziś przysiadłem do mojej manetki i wiem co z nią jest, po przełączeniu włącznika na ON cały czas mam zwarty RES, jeżeli chcesz sprawdzić czy działa Ci tempomat, to odłącz pin nr 2 w manetce, jest to właśnie RES, zobacz czy wtedy Ci utrzyma ustaloną prędkość. Nie wiem czy dobrze myślę, ale tak to powinno działać. Ja jeszcze nie miałem czasu zamontować tego u siebie, jedynie dziś podłączyłem się pod kabel w bezpiecznikach, jest on koloru czarno-niebieskiego.
Jak będę miał chwilę czasu to sprawdzę to, ale to najwcześniej będzie dopiero w weekend za tydzień. Ale z tego co VAG mi pokazywał to wyglądało, że jest OK, ale czytałem gdzieś, że ktoś miał zanieczyszczone styki w manetce - VAG pokazywał że jest OK ale był zły styk i przez to tempomat też nie działał.

[ Dodano: 05 Cze 2008 19:04 ]
Teraz zobaczyłem na schemat, i PIN nr 2 to nie jest RES tylko ON/OFF, więc powinno być cały czas zwarte z PINem 7 po włączeniu. Chyba że mam zły lub źle odczytałem schemat, ja używałem tego:
Obrazek
Obrazek


pozdrawiam
seti

viper82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lut 06, 2008 17:27
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: viper82 » pt cze 06, 2008 23:34

Kurcze masz racje :okej: , pomyliły mi się wyprowadzenia, miałem na myśli pin 5. :bajer:

Myślę, że zasada działania tempomatu jest następująca, jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi:

Na pin 6 podajemy +12V z bezpiecznika, przełączając tempomat w pozycję ON, pojawia nam się +12V na pinie 7, a pin 7 każą zewrzeć z pinem 4. Tyle tylko, ze ja po przełączeniu na ON mam zwarte piny 4 i 5, oraz 6,7 (to akurat jest poprawnie). Naciśnięcie przycisku SET powoduje zwarcie pinu 7 z 3, natomiast przyciśniecie RES powinno zwierać piny 7 z 5, lecz to jest nie tak. Pinem 7 idzie informacja do komputera, ze załączyliśmy tempomat w pozycję ON.

Wczoraj rozebrałem manetkę do środka, jest tam ślizgacz który jeździ po stykach, ja to bym przerobił po swojemu, na próbę przykleiłem kawałek taśmy w miejscu gdzie są styki od RES i wtedy to zaczęło działać tak jak myślę.



Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » pn cze 09, 2008 13:06

wiązka już zrobiona i zamontowana :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
no i montaż... w troche gorszej jakości bo telefonem...
zdejmujemy poduche... (wcześniej odłączamy akumulator)
Obrazek
odkręcamy kierownice...
Obrazek
zdejmujemy taśme poduszki (chyba tak się to nazywa)
Obrazek
i zdejmujemy manetki
Obrazek
Obrazek
a tak wygląda zamontowana moja wiązka....
Obrazek
reszty jeszcze nie podpiąłem, ale na dniach się tym zajme. Oczywiście foto relacja będzie :)


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » pn cze 09, 2008 20:48

witam panowie ja tez wczoraj walczylem z tempomatem. Udalo sie dziala wszystko mialem ori wiazke wiec nie bylo problemow jednak nei swieci mi sie kontrolka na licnziku po wlaczeniu a tempomat dziala poprawnei testowalem. Na dniach bede zmianial licznik na licznik z mfa wiec moze w tamtym bedzie dzialalo ale jesli macie pomysl jakis to chetnie wyslucham i w razie czego pomoge. Pozdro.

Montujac tempomat natknalem sie na jakis czujnik zaraz przy skrzynce elektryczej w podszybiu moze wiecei co to za czujnik moze to do mfa co? Ponizej na zdejciu widac.

Obrazek

Wyglada mi na jakis czujnik temperatury ale nei wiem. Moze ktos bedzie wiedzial
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 20:58 przez czajaa22, łącznie zmieniany 2 razy.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
maxmaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr lis 07, 2007 13:59
Lokalizacja: leeds

Post autor: maxmaster » sob cze 14, 2008 01:02

Udalo mi sie znalezc dokladny opis montazu tempomatu w golfie, po angiesku ""kliknij mnie""
Ostatnio zmieniony sob cze 14, 2008 01:08 przez maxmaster, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » ndz cze 15, 2008 19:38

Witam ponownie, wczoraj przysiadłem do tempomatu i już wszystko śmiga. Nie wiem co było nie tak, może coś nie łączyło lub odłączenie akumulatora pomogło, bo w zasadzie nic wielkiego nie zrobiłem, tylko odłączyłem i ponownie podłączyłem manetkę oraz rozebrałem ją i dogiąłem delikatnie styki. Tempomat fajna sprawa, ale przydaje się jak się jeździ przy małym natężeniu ruchu lub na expresówkach i autostradach.

[ Dodano: 16 Cze 2008 19:08 ]
viper82 pisze:Myślę, że zasada działania tempomatu jest następująca, jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi:

Na pin 6 podajemy +12V z bezpiecznika, przełączając tempomat w pozycję ON, pojawia nam się +12V na pinie 7, a pin 7 każą zewrzeć z pinem 4. Tyle tylko, ze ja po przełączeniu na ON mam zwarte piny 4 i 5, oraz 6,7 (to akurat jest poprawnie). Naciśnięcie przycisku SET powoduje zwarcie pinu 7 z 3, natomiast przyciśniecie RES powinno zwierać piny 7 z 5, lecz to jest nie tak. Pinem 7 idzie informacja do komputera, ze załączyliśmy tempomat w pozycję ON.

Wczoraj rozebrałem manetkę do środka, jest tam ślizgacz który jeździ po stykach, ja to bym przerobił po swojemu, na próbę przykleiłem kawałek taśmy w miejscu gdzie są styki od RES i wtedy to zaczęło działać tak jak myślę.
U mnie jest następująco:
-Przy włączonym tempomacie zwarte są PINy 6 z 7 oraz 4 z 5
-wciskając przycisk RES zwarte są 3 PINY 2 z 6 i z 7 oraz 4 z 5
- przy wciśnięciu przycisku SET zwierają się PINy 3 z 7

i to wszystko tak powinno być działa bez zarzutu u mnie, nic w manetce nie przerabiałem.
Ostatnio zmieniony pn cze 16, 2008 19:12 przez seti, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdrawiam
seti

ergal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 06, 2008 17:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: ergal » pn cze 16, 2008 20:32

mam pytanie odnośnie tempomatu a dokładniej uaktywnieniem działanie tempomatu VAG-iem czy musze z tym jechac do serwisu czy moge tego dokonac samodzielnie tylko skad pobrac program ?? pozdrawiam



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » pn cze 16, 2008 20:32

a kontrolka w liczniku swieci? Bo u mnie nie bardzo!!!!


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

viper82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr lut 06, 2008 17:27
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: viper82 » pn cze 16, 2008 21:19

Witam!
Ostatnio znalazłem chwile czasu i założyłem sobie tempomat, na samym początku nie chciało mi to działać, ale po kilku minutach ruszyło i działa już cały czas. Nic nie zmieniałem w manetce, po załączeniu tempomatu zaświeca mi się kontrolka w liczniku.
Pozdrawiam :)

[ Dodano: 16 Cze 2008 21:24 ]
ergal pisze:mam pytanie odnośnie tempomatu a dokładniej uaktywnieniem działanie tempomatu VAG-iem czy musze z tym jechac do serwisu czy moge tego dokonac samodzielnie tylko skad pobrac program ?? pozdrawiam
Sam sobie to możesz uaktywnić, potrzebujesz kabel, a program poszukaj w necie. Albo podjedz do kogoś kto ma VAGA, aktywacja przebiega bardzo szybko.
Pozdrawiam



ergal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 06, 2008 17:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: ergal » pn cze 16, 2008 21:44

a jaki to ma być dokładnie program ?? i co tam trzeba zaznaczyć aby wszystko działało ??

[ Dodano: 16 Cze 2008 21:45 ]
mam program VAG-COM PL czy to moze być ??



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » pn cze 16, 2008 21:50

ergal pisze:a jaki to ma być dokładnie program ??
np. VAG-COM ver 3.11 lub inne
co tam trzeba zaznaczyć aby wszystko działało ??
wejść w ENGINE->LOGIN-> wpisać kod 11463->OK i już tempomat aktywowany

[ Dodano: 16 Cze 2008 21:51 ]
ergal pisze:mam program VAG-COM PL czy to moze być ??
może być


pozdrawiam
seti

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 342 gości