Swap hamulców z Passata B3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Swap hamulców z Passata B3
Auto już pełnoletnie i stwierdziłem że zasługuje na drobny upominek z tego powodu.
jest to golf 2 1.6 na Pierburgu 2EE oczywiście Twin power (instal. LPG). W aucie zagościło już twarde zawieszenie i obniżenie przodu i tyłu. Jako że auto ma dosyć proste hamulce w tej wersji, przód małe tarcze niewentylowane, a z tyłu bębenki... chciałbym, je zmienić na hamowniki od passata b3 2.0. rocznikowo podobnie bo golf z 90 a pasek z 92 albo 93.
teraz co do hamulcy w tym mk2 które obecnie posiadam to pozostawiają wiele do życzenia,
w passacie układ jest znacznie sprawniejszy - przód wentylowane 256/20mm a tył tarcza 226/10mm.
wcześniej jeździłem G2 GTI na 16 zaworach i były takie hamulce jak w pasku.
moje pytania zrodziły się dzisiejszego ranka:
- obstawiam że nie będą pasowały zaciski od paska do jarzm które mam w golfie ale czy napewno?
- jeśli tak to czy przełożenie przodu tzn zwrotnic kompletnych z załatwiło by sprawe?
- czy wpust (wieloklin, lub jakby to inaczej zwał...) półosi Z PASSATA jest taki sam jak z Golfa??
- czy podłączenie elastycznych przewodów od zacisków w miejscu gdzie łączy się z przewodem miedzianym będzie takie samo w obydwu autach?
a odnośnie tyłu:
-zakładam również że tarcze nie będą pasowały na czop od bębnów, a poza tym nie mam tam jarzma do zacisku...
- tak więc czy przełożenie również całego kompletu tzn odkręcenie czopu i jarzma od belki paska, będzi epasowało do g2 i czy to załatwi sprawę?
a teraz co najważniejsze, czy pompa hamulcowa będzie odpowiednia do nowych zacisków??
liczę na szybką odpowiedź, bo już kolejka ustawia się po hamulce z tego passata a ja mam prawo pierwokupu
jest to golf 2 1.6 na Pierburgu 2EE oczywiście Twin power (instal. LPG). W aucie zagościło już twarde zawieszenie i obniżenie przodu i tyłu. Jako że auto ma dosyć proste hamulce w tej wersji, przód małe tarcze niewentylowane, a z tyłu bębenki... chciałbym, je zmienić na hamowniki od passata b3 2.0. rocznikowo podobnie bo golf z 90 a pasek z 92 albo 93.
teraz co do hamulcy w tym mk2 które obecnie posiadam to pozostawiają wiele do życzenia,
w passacie układ jest znacznie sprawniejszy - przód wentylowane 256/20mm a tył tarcza 226/10mm.
wcześniej jeździłem G2 GTI na 16 zaworach i były takie hamulce jak w pasku.
moje pytania zrodziły się dzisiejszego ranka:
- obstawiam że nie będą pasowały zaciski od paska do jarzm które mam w golfie ale czy napewno?
- jeśli tak to czy przełożenie przodu tzn zwrotnic kompletnych z załatwiło by sprawe?
- czy wpust (wieloklin, lub jakby to inaczej zwał...) półosi Z PASSATA jest taki sam jak z Golfa??
- czy podłączenie elastycznych przewodów od zacisków w miejscu gdzie łączy się z przewodem miedzianym będzie takie samo w obydwu autach?
a odnośnie tyłu:
-zakładam również że tarcze nie będą pasowały na czop od bębnów, a poza tym nie mam tam jarzma do zacisku...
- tak więc czy przełożenie również całego kompletu tzn odkręcenie czopu i jarzma od belki paska, będzi epasowało do g2 i czy to załatwi sprawę?
a teraz co najważniejsze, czy pompa hamulcowa będzie odpowiednia do nowych zacisków??
liczę na szybką odpowiedź, bo już kolejka ustawia się po hamulce z tego passata a ja mam prawo pierwokupu
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 12:35 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 2 razy.
ale czemu?? zreszta czy będzie pasowała belka od passata do golf??
zresztą to podnosi cene o jakieś 100-150pln... a wydaje mi się że czop daje się odkręcić i daje się przełożyć... właśnie szukam jakichś informacji na ten temat w necie.
zresztą to podnosi cene o jakieś 100-150pln... a wydaje mi się że czop daje się odkręcić i daje się przełożyć... właśnie szukam jakichś informacji na ten temat w necie.
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 10:01 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja jestem przekonany że nie ma możliwości takiego swpau bębny na tarczówki, gdzie wystarczyło by przełożyc tylko same czopy, A jesli takie cudo by ci sie udało to daj znać-=ren=- pisze:a wydaje mi się że czop daje się odkręcić i daje się przełożyć... właśnie szukam jakichś informacji na ten temat w necie
Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "
a nie mógłbyś podesłać jakiegoś zdjęcia z manuala typu sam naprawiam?? żeby to podeprzeć?? bo ja w tej chwili nie posiadam... postaram sie takowy zorganizowac wieczorem...
a co z resztą?? jak te wpusty z półosiek czy twoim zdaniem są takie sam?? czy piasty zprzodu sa jednakowe i czy wystarczy samo jarzmo przełożyć??
[ Dodano: 09-06-08, 11:00 ]
a co z ta belką?? będzie pasowała od passata do golfa??
[ Dodano: 09-06-08, 11:09 ]
znalazłem takie cos...
CZOP DO TARCZY
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: FE18350
Cena brutto: 175,50 zł
nazwa: Czop tylnej osi
opis : czop tylnej osi L VW-A GOLF II (19E, 1G1) 1.0,1.3
CAT,1.6,1.6 D,1.6 TD,1.8,1.8 GTI,1.8 GTI 16V,1.8
GTI CAT,1.8 GTI G60,1.8 i CAT; GOLF III (1H1)
1.4,1.6,1.8,1.9 D,1.9 SDI,1.9 TD,GTD,1.9 TDI,
producent: FEBI
Ograniczenia
Strona zabudowy: oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 0,81
Wymagana ilość: 1
Kod silnika: KR
od roku prod.: 1989.01
Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
CZOP DO BęBNA
nformacje Inter Cars o towarze
indeks: FE18346
Cena brutto: 175,50 zł
nazwa: Zwrotnica
opis : Zwrotnica zawieszenia koła VW-A GOLF II (19E, 1G1)
1.0,1.3 CAT,1.6,1.6 D,1.6 TD,1.8,1.8 GTI,1.8 GTI
16V,1.8 GTI CAT,1.8 GTI G60,1.8 i CAT; GOLF III
(1H1) 1.4,1.6,1.8,1.9 D,1.9 SDI,1.9 TD,GTD,1.9
TDI,
producent: FEBI
Ograniczenia
Strona zabudowy: oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 0,81
Wymagana ilość: 1
Kod silnika: KR
od roku prod.: 1989.01
Typ układu hamulcowego: Hamulce bębnowe
Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS
co ty myślisz na ten temat??
a co z resztą?? jak te wpusty z półosiek czy twoim zdaniem są takie sam?? czy piasty zprzodu sa jednakowe i czy wystarczy samo jarzmo przełożyć??
[ Dodano: 09-06-08, 11:00 ]
a co z ta belką?? będzie pasowała od passata do golfa??
[ Dodano: 09-06-08, 11:09 ]
znalazłem takie cos...
CZOP DO TARCZY
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: FE18350
Cena brutto: 175,50 zł
nazwa: Czop tylnej osi
opis : czop tylnej osi L VW-A GOLF II (19E, 1G1) 1.0,1.3
CAT,1.6,1.6 D,1.6 TD,1.8,1.8 GTI,1.8 GTI 16V,1.8
GTI CAT,1.8 GTI G60,1.8 i CAT; GOLF III (1H1)
1.4,1.6,1.8,1.9 D,1.9 SDI,1.9 TD,GTD,1.9 TDI,
producent: FEBI
Ograniczenia
Strona zabudowy: oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 0,81
Wymagana ilość: 1
Kod silnika: KR
od roku prod.: 1989.01
Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
CZOP DO BęBNA
nformacje Inter Cars o towarze
indeks: FE18346
Cena brutto: 175,50 zł
nazwa: Zwrotnica
opis : Zwrotnica zawieszenia koła VW-A GOLF II (19E, 1G1)
1.0,1.3 CAT,1.6,1.6 D,1.6 TD,1.8,1.8 GTI,1.8 GTI
16V,1.8 GTI CAT,1.8 GTI G60,1.8 i CAT; GOLF III
(1H1) 1.4,1.6,1.8,1.9 D,1.9 SDI,1.9 TD,GTD,1.9
TDI,
producent: FEBI
Ograniczenia
Strona zabudowy: oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 0,81
Wymagana ilość: 1
Kod silnika: KR
od roku prod.: 1989.01
Typ układu hamulcowego: Hamulce bębnowe
Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS
co ty myślisz na ten temat??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 11:11 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
heble na przod do mk2 z paska pasują idealnie, przekładasz piaste ze zwrotnica jazmami i zaciskami, wszystko poasuje plug'n'play dzis to przerabialem, jedyne co mosisz to jechac na kąty. a co do tyłu to bedzie pasowac bo tez planuje zmienic z tyłu bebny na tarcze, musisz miec tylko caly komplet czopy,tarcze, jazma, zaciski,wezyki.Ale nie wiem jak z pompa hamulcowa.... niby narazie jak zmieni.łem na 256 to jest ok ale jak zeminie jeszcze tył na tarcze to czy bedzie na tyle wydajna????
no troszkę zaspałem z tym postem, ale że ruchu w tej odpowiedzi nie było to poprostu zapomniałem...
swap juz wykonany... to fakt, kąty z przodu napewno są inne, bo auto inaczej reaguje na ruchy kierownicą (jeszcze nie ustawione na nowo) przód idealnie tak jak napisałeś tomogolf2 plug'n'play ...
co do tyłu to czopy są identyczne tzn pasują od passata, jedyna różnica to to że w pasku mocowanie czopu do belki jest na 6 śrub, a w golfiku moim są cztery i tak też skręciłem. Także Jessy, jestem CUDOTWÓRCĄ.
jedyną rzeczą która nie do końca pasuje to linka ręcznego akurat jest o jakieś 15cm za długa...
a rzeczą kosmetyczną jest ułożenie przewodów hamulcowych na belce z tyłu, bo są odrobinę za długie...
mam tylko jeden problem, jak konkretnie wdeptam hamulec to blokuje mi tylne prawe koło na sto procent, bo auto mi myszkuje w prawo, daje się to opanować, ale jak miałem KRa to pamietam że nie było tego czuć...
w tej kwetsii mam jeszcze jedna wątpliwość, czy moja pompa hamulcowa jest jeszcze w pełni sprawna mimo dojrzałego wieku, bo działa "od połowy" ale hamuje skutecznie...
swap juz wykonany... to fakt, kąty z przodu napewno są inne, bo auto inaczej reaguje na ruchy kierownicą (jeszcze nie ustawione na nowo) przód idealnie tak jak napisałeś tomogolf2 plug'n'play ...
co do tyłu to czopy są identyczne tzn pasują od passata, jedyna różnica to to że w pasku mocowanie czopu do belki jest na 6 śrub, a w golfiku moim są cztery i tak też skręciłem. Także Jessy, jestem CUDOTWÓRCĄ.
jedyną rzeczą która nie do końca pasuje to linka ręcznego akurat jest o jakieś 15cm za długa...
a rzeczą kosmetyczną jest ułożenie przewodów hamulcowych na belce z tyłu, bo są odrobinę za długie...
mam tylko jeden problem, jak konkretnie wdeptam hamulec to blokuje mi tylne prawe koło na sto procent, bo auto mi myszkuje w prawo, daje się to opanować, ale jak miałem KRa to pamietam że nie było tego czuć...
w tej kwetsii mam jeszcze jedna wątpliwość, czy moja pompa hamulcowa jest jeszcze w pełni sprawna mimo dojrzałego wieku, bo działa "od połowy" ale hamuje skutecznie...
w mk3 tarcze z tyłu to tez od wersji chyba gti... to takie same jak w pasku i od KRa... czyli 239 na 10mm tarcza z "łozyskiem i piasta w jednym" plus zacisk w moim przypadku LUCAS... nie wiem dokładnie jak w mk3 ale wydaje mi sie że ten element jest taki sam jak w mk2 i passatach B3
a odnośnie pompy, czy to może byc wina uszczelnienia pompy?? albo tego że jest za mało wydajna na takie hamulce??
a odnośnie pompy, czy to może byc wina uszczelnienia pompy?? albo tego że jest za mało wydajna na takie hamulce??
Ostatnio zmieniony czw lip 10, 2008 00:12 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 300 gości