Skrzynia GTI i GT

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darknet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 02, 2007 19:08
Lokalizacja: Lubartów
Kontakt:

Skrzynia GTI i GT

Post autor: darknet » pt cze 06, 2008 09:33

Witam! Chciałem się dowiedzieć jakie są przełożenia w tych dwóch skrzynkach, a mianowicie w MkII GT i GTI 8V badź 16V? Posiadam Golfa GT, a wyczytałem gdzieś że w GTI jest skrzynia o krótszych przełożeniach? Jeśli ktoś ma jakieś informacje na ten temat, to będę wdzięczny!
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 09:36 przez darknet, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt cze 06, 2008 10:45

ja mam skrzynie ACD w mk2 gti 8v. A ty?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt cze 06, 2008 11:01

Gti 16v ma skrzynkę 2Y (krótką) ale...... jest na gruby wałek ( a taki mają 16V i g60).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt cze 06, 2008 11:20

najpierw fajnie było by wiedziec co kolega chce zrobic, czy zakladac krotką czy dlugą skrzynię. Generalnie szukałbym w skrzyniach typu 020 tj na wodziki a nie na linki, bo te na linki mają hydrauliczne sprzęgło , wiec trzebaby zmieniac takze pedały itp i jest wiecej przeróbek.

[ Dodano: Pią Cze 06, 2008 11:21 ]
z tresci wynika ze chyba chodzi k krotsza skrzynię. Jesli tak to tez z 16v mozna odrzucić juz w przedbiegach bo są dość długie i zestopniowane na jazdę wysoką górą



darknet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 02, 2007 19:08
Lokalizacja: Lubartów
Kontakt:

Post autor: darknet » pt cze 06, 2008 19:27

Czyli z tego co piszecie, to skrzynia z GTI 16V odpada! W takim razie chciał bym się dowiedzieć jak wygląda sprawa w GTI 8V w porównaniu do GT, czy są znaczne róznice w przełożeniach? Pomocna też będzie dla porównania, prędkość jaką GTI 8V wyciąga na dwójce przy 7 tysiącach obrotów, bo u mnie dociąga do 110km/h.



Awatar użytkownika
_Marcin_
Fire and Ice
Fire and Ice
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 24, 2007 12:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: _Marcin_ » pt cze 06, 2008 21:24

darknet pisze:Czyli z tego co piszecie, to skrzynia z GTI 16V odpada! W takim razie chciał bym się dowiedzieć jak wygląda sprawa w GTI 8V w porównaniu do GT, czy są znaczne róznice w przełożeniach? Pomocna też będzie dla porównania, prędkość jaką GTI 8V wyciąga na dwójce przy 7 tysiącach obrotów, bo u mnie dociąga do 110km/h.
Serio jeździsz z obrotami 7 tys silnikiem RP??;> z tego co mi wiadomo to odcięcie zapłonu powinno być około 6300-6500. Chyba ze masz LPG i odcięcie nie działa - ale nie wiem czy to zdrowo tak przeciągać RP'ka.



darknet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 02, 2007 19:08
Lokalizacja: Lubartów
Kontakt:

Post autor: darknet » pt cze 06, 2008 21:45

No parę razy się zdarzyło :grin:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 08, 2008 14:27

skrzynie od gt i od gti maja na tyle podobne porzelozenia ze po zmianie jednej na drugą nie zauwżysz speclanych różnic.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz cze 08, 2008 16:05

Obrazek

Najpierw kuknij pod auto jaka masz skrzynię , pod spodem na obudowie sprzegła jest kawałek płąskiej powierzchni a na niej wszystkie oznaczenia skrzyni , zczytaj kod skrzyni 2- lub 3-literowy.

Jesli szukasz krótkiej skrzyni to AUG jest idealna do RPka , no chyba że szukasz jeszcze krótszej na rajd górski :helm:
Ostatnio zmieniony ndz cze 08, 2008 16:05 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 08, 2008 16:11

a czy mozna przelozyc przelozenia glowne z 4s do ACD? Obie skrzynia to piątki typu 020. Ja chcę własnie złożyć możliwie najrkrótszą skrzynię.



radek1598
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob lut 24, 2007 18:37
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: radek1598 » ndz cze 08, 2008 17:48

witam a czyu od golfa II 1.6 nada się skrzynia do mkII 1.8gti 16V w tym pierwszym jest skrzynia 4t a w gti 4s



darknet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 02, 2007 19:08
Lokalizacja: Lubartów
Kontakt:

Post autor: darknet » pn cze 09, 2008 11:15

Jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę oznaczenia, a tymczasem zastanawiam się kto ma rację, ponieważ sas_gti twierdzi że nie bedzie różnicy, natomiast Homsky poleca przekładke? Dodam jeszcze że chciałbym poprawić osiągi głównie na dwójce o ile jest to możliwe, z którąś ze skrzyń pasujacych do RP-ka bez przeróbek!



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn cze 09, 2008 15:14

darknet pisze:tymczasem zastanawiam się kto ma rację, ponieważ sas_gti twierdzi że nie bedzie różnicy, natomiast Homsky poleca przekładke?
Przekładka ma sens jeśli w tej chwili masz np skrzynke 4T która jest baaardzo długa w benzyniaku , po przejsciu na skrzynke AUG bedziesz miał wrażenia w sprincie jakby autu przybyło z 10PS :grin:
darknet pisze:Dodam jeszcze że chciałbym poprawić osiągi głównie na dwójce o ile jest to możliwe,
Luknij do tabelki , 2-bieg jest taki sam jesli chodzi o przełozenia całkowite w skrzyni 4T i AUG , ale za to AUG juz ma fajnie krótko zestopniowane 3,4,5-bieg, a są to biegi których najczesciej sie używa
darknet pisze:którąś ze skrzyń pasujacych do RP-ka bez przeróbek!
4T i AUG to skrzynie montowane fabrycznie w RPkach , 4S też powinna pasić tylko nie wiem czy nie jest inna (mniejsza) średnica flansz pod mocowanie przegubów???
darknet pisze:Jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę oznaczenia,
Od tego zacznij , bedziesz wiedział na czym stoisz i co aktualnie za getriebe siedzi w twoim RPku

[ Dodano: Pon Cze 09, 2008 15:35 ]
sas_gti pisze:a czy mozna przelozyc przelozenia glowne z 4s do ACD? Obie skrzynia to piątki typu 020. Ja chcę własnie złożyć możliwie najrkrótszą skrzynię.
Tego nie wiem na 100% , praktycznie trzeba by było zmienic koło talerzowe i wałek atakujący , znając podejście VAGa te elementy powinny być wzajemnie zamienne w skrzyniach typu 020 , ale głowy nie dam, nie bawiłem sie nigdy w takie przekładki
radek1598 pisze:witam a czyu od golfa II 1.6 nada się skrzynia do mkII 1.8gti 16V w tym pierwszym jest skrzynia 4t a w gti 4s
w 16V masz skrzynie 4S ??? napewno ???
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 15:14 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

darknet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 02, 2007 19:08
Lokalizacja: Lubartów
Kontakt:

Post autor: darknet » pn cze 09, 2008 22:26

Jak się okazje mam skrzynię AUG :kac:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 210 gości