[Corrado] Czujnik włączający wentylator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marcin SoYa

[Corrado] Czujnik włączający wentylator

Post autor: Marcin SoYa » wt cze 03, 2008 10:03

Witam,
mam niewielki problem z układem chłodzenia, Silnik 2.0 16v - 9A, Grzeje się do 100 stopni głównie w jakiś korkach, nie włącza się wentylator, dopiero jak zakończę jazdę, zgaszę silnik, wentylator się włącza. Czy to wina tego czujnika w chłodnicy ? czy On tylko zczytuje temperaturę cieczy?
Słyszałem że można kupić czujnik który by włączał wentylator już od 80 stopni, gdzie mogę Kupić coś takiego ? :okej:

Pozdro :food:



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr cze 04, 2008 08:53

ten w chlodnicy wlacza tylko wentylator
ten przy silniku jest odpowiedzialny za wskazania temperatury



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr cze 04, 2008 09:13

To że włącza się wentylator po chwili od zgaszenia silnika to normalka (u kumpla w passacie z motorem 9A jest tak samo). Problemem jest, że nie włącza się gdy silnik ma temperaturę 100 stopni.
Są dwie możliwości, albo oszukuje ci wskaźnik i te 100 stopni to tak na prawdę niecałe 95 stopni albo nie chodzi ci 1 bieg wentylatora (uszkodzony włącznik termiczny przy chłodnicy lub wentylator).


1 bieg włącza się przy temp. 95 stopni ( wyłącza przy 84)
2 bieg włącza się przy temp. 102 stopnie. (wyłącza przy 91)
Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2008 09:15 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Marcin SoYa

Post autor: Marcin SoYa » ndz cze 08, 2008 11:38

to póki co zmienię ten czujnik z chłodnicy.

[ Dodano: 08 Cze 2008 17:06 ]
Jeszcze mam jeden problem- nie wiem czy z tym związany, czy to już padająca pompa paliwa, otóż... gdy motorek mi się ładnie zagrzeje, a jeżdżę np. w korkach w mieście i płyn wskoczy na 100 stopni, to przy próbie ostrego przyśpieszenia- autko zaczyna mulić i szarpać na wyższych obrotach... jak trochę ostygnie jest normalnie.
Przy odpalaniu też kręci motorem trochę długo zanim załapie- zresztą na diagnozie nawet jak byłem- dowiedziałem się że pompa już za mało pompuje!

Osobiście myślę, że wina leży i po tej i po tej stronie, także czujnik zmienię oraz pompę-
i teraz mam pytanko- jaką pompę kupić jakiej firmy? słyszałem że tylko oryginały się nadają, ale używkę kupić, czy nową? jaki koszt?

http://allegro.pl/item366421416_czujnik ... assat.html
- czy to jest ten czujnik w chłodnicę?
nada się ?



Glocu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 998
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 18:57
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Glocu » ndz cze 08, 2008 17:41

up na prośbę autora



wiwi_19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 05, 2008 21:04
Lokalizacja: łódź

Post autor: wiwi_19 » ndz cze 08, 2008 19:31

a ciekawa jestem czy załącza ci sie wentylator po wyłączeniu silnika nawet gdy jest zimny?



Marcin SoYa

Post autor: Marcin SoYa » ndz cze 08, 2008 20:07

wiwi_19, nie na zimnym nie.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz cze 08, 2008 20:32

odnośnie tych wskazań to któryś z czujników . ciężko określić aha i ważne jest aby termostat był firmowy najlepiej wahler'a. sam się o tym przekonałem. zapłacisz raz wiecej ale zaoszczedzisz na paliwie. Podróba zależy jak trafisz potrzyma 1 miesiac u mnie trzymała 2 tygodnie.

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 20:33 ]
termostat wahlera od 65 zł do 110 zalezy w jakim sklepie. miałem 1.4 polówke i silnik głupiał dopókinie wymieniłem termostatu i dogrzałem go.

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 20:34 ]
poza tym vw mają to że lubią czasem mieć przeczyszczona przepustnicę. pomyśl za nim dasz do elektryka!


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Marcin SoYa

Post autor: Marcin SoYa » ndz cze 08, 2008 21:01

JABcok20 pisze:poza tym vw mają to że lubią czasem mieć przeczyszczona przepustnicę
przepustnice dokładnie przeczyściłem kilka tygodni temu.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 08, 2008 21:08

Sterownik wentylatorów jest w tym autku?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Marcin SoYa

Post autor: Marcin SoYa » ndz cze 08, 2008 21:27

Sterownik wentylatorów jest w tym autku?
tego ja niestety nie wiem :(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 08, 2008 21:37

jeśli masz klimę to jest napewno, jeśli nie masz to też możesz go mieć. Musisz to wiedzieć. Tak wygląda
http://allegro.pl/item372326840_przekaz ... f_iii.html
siedzi gdzieś za aku jeśli jest


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Marcin SoYa

Post autor: Marcin SoYa » ndz cze 08, 2008 22:43

Paweł Marek, mam to, zobacz na foto zresztą:
http://www4.speedyshare.com/data/325592 ... 204440.jpg

i co z tym zrobić ? :P
klimy nie mam.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 08, 2008 23:27

no tak przypuszczałem, to co przed zbiorniczkiem czarne to ten sterownik, prawdopodobnie to on dzięki dodatkowemu czujnikowi który jest przy pokrywie głowicy z tyłu (prawdopodobnie - u mnie w Vento tam jest) załącza ci wentylator po zatrzymaniu silnika, gdy zniknie chłodzenie od pędu powietrza, i to jest ok. Ale mniejsza z tym.
Teraz zgodnie z tym co sam przupuszczałeś sprawdź czy po zwarciu pinów we wtyczce czujnika na chłodnicy załącza się wentylator. Masz tam pewnie 3 piny, zwieraj dowolnie. Zwarcie dwóch (mniejsza o kolory) załączy pierwszy bieg, zwarcie drugiego z trzecim załączy 2 bieg.
Taraz tak.
Pod pokryweczką na sterowniku masz blaszkowy bezpiecznik, widać go na fotce, sprawdź go.
Przy zwieraniu pinów pierwszy bieg wentylatorów ma się uruchomić bez włączonego zapłonu, drugi bieg tylko na włączonym zapłnonie.
Zrób co napisałem, sprawdź jeszcze bezpieczniki wszystkie w środku auta, możesz tam mieć też jeszcze jeden zwykły przekaźnik od wentyli. Dziś już późno ale jutro do tego możemy wrócić i damy radę, spoko.
Ostatnio zmieniony ndz cze 08, 2008 23:27 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 470 gości