Klimatyzacja manualna
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
- Lokalizacja: roztocze
- Kontakt:
Klimatyzacja manualna
Witam
Jak w opisie, po włączeniu klimatyzacji przepala się bezpiecznik o nawiewu z kratek. Na nowym bezpieczniku jest ok dopóki nie włączę klimatyzacji, zapala się wówczas podświetlenie przycisku AC i przepala bezpiecznik.
Dodam jeszcze że trochę podtopiony (już wymieniony na nowy) był bezpiecznik od klimatyzacji na akumulatorze i dalej to samo.
Może ktoś poradzi gdzie leży przyczyna i co i jak sprawdzić samemu zanim zapłacę "fachowcom"
Dzięki za sugestie i pozdrawiam
Jak w opisie, po włączeniu klimatyzacji przepala się bezpiecznik o nawiewu z kratek. Na nowym bezpieczniku jest ok dopóki nie włączę klimatyzacji, zapala się wówczas podświetlenie przycisku AC i przepala bezpiecznik.
Dodam jeszcze że trochę podtopiony (już wymieniony na nowy) był bezpiecznik od klimatyzacji na akumulatorze i dalej to samo.
Może ktoś poradzi gdzie leży przyczyna i co i jak sprawdzić samemu zanim zapłacę "fachowcom"
Dzięki za sugestie i pozdrawiam
mówisz o bezpieczniku wentylatora wewnątrz auta? czy też o bezpieczniku klimy (o ile pamiętam 16)
[ Dodano: Sob Cze 07, 2008 7:36 pm ]
[ Dodano: Sob Cze 07, 2008 7:36 pm ]
bezpiecznik na aku jest tylko od wentylatorów na chłodnicymarekx2710 pisze:Dodam jeszcze że trochę podtopiony (już wymieniony na nowy) był bezpiecznik od klimatyzacji na akumulatorze i dalej to samo.
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
- Lokalizacja: roztocze
- Kontakt:
załączenie przycisku AC powoduje wysłanie sygnału (napiecia ) poprzez pin 1 wtyczki 8pinowej z panelu klimy do:
1. kompa silnika (poprzez wtyczkę pomarańczową pin 8 do kompa silnika - pin 10 80pinowej wtyczki)
2. czujnika temperatury zewn - przez niego wchodzi do sterownika wentylatorów
sprawdź czujnik temp zewn + kabel idący do niego czy nie zwiera do masy
1. kompa silnika (poprzez wtyczkę pomarańczową pin 8 do kompa silnika - pin 10 80pinowej wtyczki)
2. czujnika temperatury zewn - przez niego wchodzi do sterownika wentylatorów
sprawdź czujnik temp zewn + kabel idący do niego czy nie zwiera do masy
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
- Lokalizacja: roztocze
- Kontakt:
Wielkie dzięki za podpowiedź. Dodam jeszcze, może to rozjaśni sytuację, że klima włączała się(podświetlał się przycisk AC) dopiero po kilkakrotnym jaj włączaniu i wyłączaniu i jak już "załapała" to bezpiecznik się przepalał.
Jeszcze moje pytanie czy na czujniku temp. zewnętrznej, komputerze i wentylatorach napięcie ma mieć jakieś konkretne wartości?
Jeszcze moje pytanie czy na czujniku temp. zewnętrznej, komputerze i wentylatorach napięcie ma mieć jakieś konkretne wartości?
podejrzewam że czujnik ponieważ ma inną rezystancję w zależności od temp to po podaniu 12 V daje inny sygnał dla sterownika wentylatorów - i teraz w zależności czy temp jest powyżej 5 stopni to załącza - jeśli by np - był zwarcie na masę kabla idącego do tego czujnika lub od czujnika do sterownika wentyl to uzyskasz zwarcie - wiec wystarczyłoby odpiac kable od panelu klimy i od sterownika wentylatorów i sprawdzic czy ten kabel poprzez czujnik temp zewn nie robi zwarcia na masę
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
- Lokalizacja: roztocze
- Kontakt:
Dzięki kolego greg za sugestie.
Po kilku próbach załączenia klimatyzacji i odpięciu i wpięciu kilku wtyczek(wentylatory czujnik temp. zewnętrznej) klima....działa.
Teraz jeszcze podpowiedz, co mogło być nie tak i czy zostawić to jak jest i nic nie sprawdzać. Elektryka w aucie to moim zdaniem poważna sprawa i te zawirowania musiały mieć jakąś przyczynę. Trochę się boję czy to aby nie coś poważnego.
Po kilku próbach załączenia klimatyzacji i odpięciu i wpięciu kilku wtyczek(wentylatory czujnik temp. zewnętrznej) klima....działa.
Teraz jeszcze podpowiedz, co mogło być nie tak i czy zostawić to jak jest i nic nie sprawdzać. Elektryka w aucie to moim zdaniem poważna sprawa i te zawirowania musiały mieć jakąś przyczynę. Trochę się boję czy to aby nie coś poważnego.
witam, mam problem z klimatyzacją w golfie 4 1.4 16V 98r. , nabiłem ją około trzy tygodnie temu po około dwóch przestała działać, wróciłem do warsztatu gdzie ją nabijałem i powiedziano mi że klima jest nabita, ale nie dochodzi prąd do agregatu, sprawdzałem wszystkie bezpieczniki ( bo nie mam kartki z opisem na klapce i nie wiem który jest od czego) i wszystkie są ok. Po załączeniu przycisku AC zapala się on, ale klima nie chodzi, czy wie ktoś co może być powodem tego? moąe jest jeszcze jakiś osobny bezpiecznik od klimatyzacji?
Ja niestety jestem z Katowic i ostatnio zrobiłem przegląd klimy manual.
Byłem w warsztacie i podeszli do sprawy solidnie.
Niestety miałem do wymiany chłodniczkę od klimy i nikomu nie życzę takiej awarii.
Pół wnętrza na ziemi i ok 2 dni roboty. Pierwszy raz to robili ale poszło według mnie dosyć sprawnie.Mieli do czynienia z poprzednimi modelami ale ten przeszedł ich najśmielsze oczekiwania.
Pozdrawiam
Byłem w warsztacie i podeszli do sprawy solidnie.
Niestety miałem do wymiany chłodniczkę od klimy i nikomu nie życzę takiej awarii.
Pół wnętrza na ziemi i ok 2 dni roboty. Pierwszy raz to robili ale poszło według mnie dosyć sprawnie.Mieli do czynienia z poprzednimi modelami ale ten przeszedł ich najśmielsze oczekiwania.
Pozdrawiam
Ja byłem przy nich,żeby podłapać niektóre sposoby odkręcania i demontażu części.
Pierwszego dnia zajęło im to 4h a drugiego 5h Łącznie z zakupem tej chłodniczki.
Trzeba było rozkręcić prawie cały przód łącznie z panelem środkowym.
Chyba ,że jest jakiś prostszy sposób o którym niewiem a który bym chętnie poznał o ile to możliwe.
Pozdrawiam
Pierwszego dnia zajęło im to 4h a drugiego 5h Łącznie z zakupem tej chłodniczki.
Trzeba było rozkręcić prawie cały przód łącznie z panelem środkowym.
Chyba ,że jest jakiś prostszy sposób o którym niewiem a który bym chętnie poznał o ile to możliwe.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości