Klimatyzacja manualna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Klimatyzacja manualna

Post autor: marekx2710 » sob cze 07, 2008 10:19

Witam
Jak w opisie, po włączeniu klimatyzacji przepala się bezpiecznik o nawiewu z kratek. Na nowym bezpieczniku jest ok dopóki nie włączę klimatyzacji, zapala się wówczas podświetlenie przycisku AC i przepala bezpiecznik.
Dodam jeszcze że trochę podtopiony (już wymieniony na nowy) był bezpiecznik od klimatyzacji na akumulatorze i dalej to samo.
Może ktoś poradzi gdzie leży przyczyna i co i jak sprawdzić samemu zanim zapłacę "fachowcom"
Dzięki za sugestie i pozdrawiam



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » sob cze 07, 2008 18:52

z elektrą radziłbym jednak wizyte u fachowca nie mylić z flachowcem ponieważ nieumiejetne podejście może doprowadzić do większych problemów. osobiście sam nie grzebie przy instalacji choć troche pojęcia o tym mam. :bigok:


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

greg

Post autor: greg » sob cze 07, 2008 19:35

mówisz o bezpieczniku wentylatora wewnątrz auta? czy też o bezpieczniku klimy (o ile pamiętam 16)

[ Dodano: Sob Cze 07, 2008 7:36 pm ]
marekx2710 pisze:Dodam jeszcze że trochę podtopiony (już wymieniony na nowy) był bezpiecznik od klimatyzacji na akumulatorze i dalej to samo.
bezpiecznik na aku jest tylko od wentylatorów na chłodnicy



marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » ndz cze 08, 2008 09:46

przepala bezpiecznik nr 25 (Dmuchawa, recyrkulacja powietrza, klimatyzacja) reszta bezpieczników ok.



greg

Post autor: greg » ndz cze 08, 2008 10:10

załączenie przycisku AC powoduje wysłanie sygnału (napiecia ) poprzez pin 1 wtyczki 8pinowej z panelu klimy do:
1. kompa silnika (poprzez wtyczkę pomarańczową pin 8 do kompa silnika - pin 10 80pinowej wtyczki)
2. czujnika temperatury zewn - przez niego wchodzi do sterownika wentylatorów
sprawdź czujnik temp zewn + kabel idący do niego czy nie zwiera do masy



marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » ndz cze 08, 2008 11:54

Wielkie dzięki za podpowiedź. Dodam jeszcze, może to rozjaśni sytuację, że klima włączała się(podświetlał się przycisk AC) dopiero po kilkakrotnym jaj włączaniu i wyłączaniu i jak już "załapała" to bezpiecznik się przepalał.
Jeszcze moje pytanie czy na czujniku temp. zewnętrznej, komputerze i wentylatorach napięcie ma mieć jakieś konkretne wartości?



greg

Post autor: greg » ndz cze 08, 2008 12:49

podejrzewam że czujnik ponieważ ma inną rezystancję w zależności od temp to po podaniu 12 V daje inny sygnał dla sterownika wentylatorów - i teraz w zależności czy temp jest powyżej 5 stopni to załącza - jeśli by np - był zwarcie na masę kabla idącego do tego czujnika lub od czujnika do sterownika wentyl to uzyskasz zwarcie - wiec wystarczyłoby odpiac kable od panelu klimy i od sterownika wentylatorów i sprawdzic czy ten kabel poprzez czujnik temp zewn nie robi zwarcia na masę



marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » wt cze 10, 2008 10:53

Dzięki kolego greg za sugestie.
Po kilku próbach załączenia klimatyzacji i odpięciu i wpięciu kilku wtyczek(wentylatory czujnik temp. zewnętrznej) klima....działa.
Teraz jeszcze podpowiedz, co mogło być nie tak i czy zostawić to jak jest i nic nie sprawdzać. Elektryka w aucie to moim zdaniem poważna sprawa i te zawirowania musiały mieć jakąś przyczynę. Trochę się boję czy to aby nie coś poważnego.



greg

Post autor: greg » wt cze 10, 2008 15:48

ciężko powiedzieć czy winą był nadłamany przewód czy też brak styku - jeśłi się powtórzy usterka to wtedy bym rył po kablach



nowik_77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob cze 28, 2008 19:25
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: nowik_77 » sob cze 28, 2008 20:03

witam, mam problem z klimatyzacją w golfie 4 1.4 16V 98r. , nabiłem ją około trzy tygodnie temu po około dwóch przestała działać, wróciłem do warsztatu gdzie ją nabijałem i powiedziano mi że klima jest nabita, ale nie dochodzi prąd do agregatu, sprawdzałem wszystkie bezpieczniki ( bo nie mam kartki z opisem na klapce i nie wiem który jest od czego) i wszystkie są ok. Po załączeniu przycisku AC zapala się on, ale klima nie chodzi, czy wie ktoś co może być powodem tego? moąe jest jeszcze jakiś osobny bezpiecznik od klimatyzacji?



piksel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 13:52
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: piksel » pt kwie 24, 2009 20:23

Witam wszystkich może ktoś mógłby mi polecic jakiś porządny warsztat który mógłby mi zrobic pełny przegląd klimy i ją ewentualnie nabic mieszkam w Wałbrzychu może byc w okolicy aby nie byli to partacze dzięki i pozdrawiam



Adik 4
_
_
Posty: 356
Rejestracja: sob paź 11, 2008 19:57
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: Adik 4 » pt maja 15, 2009 11:15

Ja niestety jestem z Katowic i ostatnio zrobiłem przegląd klimy manual.
Byłem w warsztacie i podeszli do sprawy solidnie.
Niestety miałem do wymiany chłodniczkę od klimy i nikomu nie życzę takiej awarii.
Pół wnętrza na ziemi i ok 2 dni roboty. Pierwszy raz to robili ale poszło według mnie dosyć sprawnie.Mieli do czynienia z poprzednimi modelami ale ten przeszedł ich najśmielsze oczekiwania.
Pozdrawiam



greg

Post autor: greg » pt maja 15, 2009 12:36

Adam M pisze:Pół wnętrza na ziemi i ok 2 dni roboty. Pierwszy raz to robili ale poszło według mnie dosyć sprawnie
2 dni roboty i ty nazywasz to sprawnie? jak to robota na 4 godziny



Adik 4
_
_
Posty: 356
Rejestracja: sob paź 11, 2008 19:57
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: Adik 4 » pt maja 15, 2009 14:44

Ja byłem przy nich,żeby podłapać niektóre sposoby odkręcania i demontażu części.
Pierwszego dnia zajęło im to 4h a drugiego 5h Łącznie z zakupem tej chłodniczki.
Trzeba było rozkręcić prawie cały przód łącznie z panelem środkowym.
Chyba ,że jest jakiś prostszy sposób o którym niewiem a który bym chętnie poznał o ile to możliwe.
Pozdrawiam :blush:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości