Brak wspomagania hamulca przy kolejnych wciśnięciach pedału
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt sty 08, 2008 22:09
- Lokalizacja: Sosnowiec/Częstochowa
- Kontakt:
Brak wspomagania hamulca przy kolejnych wciśnięciach pedału
Witam.
Mam następujący problem: kiedy hamuje pulsacyjnie to za pierwszym razem hamulec działa wydajnie (100%), za drugim pedał jest wyższy i hamulec słabszy, za trzecim jeszcze gorzej a za 5-6 razem wspomagania nie ma wcale (nie da się na tyle zablokować kół żeby zadziałał ABS) a skok pedału jest bardzo mały (pedał wysoko). Po chwili jazdy znów wszystko wraca do normy i pierwsze hamowanie jest efektywne. Usterka zaczęła występowac jakiś tydzień po wymianie klocków z przodu na nowe, wcześniej było ok. Ukladu nie zapowietrzyłem podczas wymiany klocków, temp. wrzenia płynu 180 stopni.
Co sądzicie o tym? Czy na pewno wspomaganie? Może pompa hamulcowa? Może jakaś błahostka?
Z góry dzięki za pomoc.
Tomek
Mam następujący problem: kiedy hamuje pulsacyjnie to za pierwszym razem hamulec działa wydajnie (100%), za drugim pedał jest wyższy i hamulec słabszy, za trzecim jeszcze gorzej a za 5-6 razem wspomagania nie ma wcale (nie da się na tyle zablokować kół żeby zadziałał ABS) a skok pedału jest bardzo mały (pedał wysoko). Po chwili jazdy znów wszystko wraca do normy i pierwsze hamowanie jest efektywne. Usterka zaczęła występowac jakiś tydzień po wymianie klocków z przodu na nowe, wcześniej było ok. Ukladu nie zapowietrzyłem podczas wymiany klocków, temp. wrzenia płynu 180 stopni.
Co sądzicie o tym? Czy na pewno wspomaganie? Może pompa hamulcowa? Może jakaś błahostka?
Z góry dzięki za pomoc.
Tomek
zmień nawierzchnię i zastosuj to samo hamowanie ![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
weż poprawkę na to ze hamulce skuteczne będą po jakimś czasie ja np musiałem przejechać blisko 400km aby wróciło wszystko do normy
do tego momentu należy unikac gwałtownego hamowania
a tu bardzo ciekawy artykuł moze rozwieje twoje wątpliwości
i pogłębi twoja wiedzę na temat ABS
http://www.carfocus.pl/auto/auto_2292.php
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
weż poprawkę na to ze hamulce skuteczne będą po jakimś czasie ja np musiałem przejechać blisko 400km aby wróciło wszystko do normy
do tego momentu należy unikac gwałtownego hamowania
a tu bardzo ciekawy artykuł moze rozwieje twoje wątpliwości
i pogłębi twoja wiedzę na temat ABS
http://www.carfocus.pl/auto/auto_2292.php
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 19:21 przez dziejo, łącznie zmieniany 2 razy.
Po pierwsze masz ABS i co ci do głowy przyszło z hamowaniem pulsacyjnym. Jakiś inżynier wymyślił ABS żeby tego uniknąć wciskasz i hamujesz a resztę wykonuje elektronika.tomek263 pisze:Witam.
Mam następujący problem: kiedy hamuje pulsacyjnie to za pierwszym razem hamulec działa wydajnie (100%), za drugim pedał jest wyższy i hamulec słabszy, za trzecim jeszcze gorzej a za 5-6 razem wspomagania nie ma wcale (nie da się na tyle zablokować kół żeby zadziałał ABS)
Po drugie w dieslach jest potrzebna pompa do wytworzenia podciśnienia potrzebnego dla serwo jak szukasz przyczyn to szukaj od pompy podciśnienia może masz nieszczelny przewód łączący pompę z serwem lub zaworek na tym przewodzie mógł walnąć.
Po trzecie po kilkakrotnym szybkim naciśnięciu pedału hamulca hamulec twardnieje i słabnie to jest całkiem normalne bo pompa podciśnienia nie jest w stanie nadążyć a tym bardziej na wolnych obrotach.
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 17:49 przez hudy21, łącznie zmieniany 1 raz.
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Do wypowiedzi ----hudy21---- dodam jeszcze jedno zrób jeszcze odpowietrzanie hamulców lecz silnik musi być na chodzie .
Sam ostatnio sie wykłucałem z mechanikiem po awari układu ( poszedł gietki łącznik nad belką ) a dlaczego !!!!!! bo odpowietrzył normalnie układ a hamulce były jak flegma !! , zaś po moich uwagach wielce ździwiony mechanik wykonał moje uwagi na temat odpowietrzania na pracującym silniku są diametrialnie inne --POROSTU BRZYTWA---
Sam ostatnio sie wykłucałem z mechanikiem po awari układu ( poszedł gietki łącznik nad belką ) a dlaczego !!!!!! bo odpowietrzył normalnie układ a hamulce były jak flegma !! , zaś po moich uwagach wielce ździwiony mechanik wykonał moje uwagi na temat odpowietrzania na pracującym silniku są diametrialnie inne --POROSTU BRZYTWA---
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 18:12 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 442 gości