Sprawdzenie ustawienia zaplonu w vag'u
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
Sprawdzenie ustawienia zaplonu w vag'u
Witam.
Kontynuujac poprzedni moj temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172458
Dokonalem dzisiaj pomiarow vag'iem kata wyprzedzenia zaplonu w moim silniku oraz w innym golfie z silnikiem ADZ ktory nie ma objawow dzwonienia przy przyspieszaniu pod obciazeniem. Oto wyniki, a pozniej kilka moich pytan:
Moj silnik:
TB Angle - 0.3
Ign Timing 2 btdc do 1atdc
Drugi silnik:
TB Angle - 2.3
Ign Timing 6 btdc
Oba pomiary wykonane na biegu jalowym przy temp silnika 90 stopni. A teraz pytania:
1.Jak widac roznice sa wyrazne, czy swiadczy to jednoznacznie o zle ustawionym zaplonie, czy tez za pomoca vag'a nie da sie tego dokladnie okreslic?
2.Czy ta rozbieznosc w wynikach moze byc powodem dzwonienia przy 2-3tys obr przy przyspieszaniu pod obciazeniem?
3.Czy to przestawienie zaplonu (jesli dobrze rozumuje) ma wplyw na spalanie i moc auta?
4.Co oznaczaja terminy TB Angle i Ign timing, oraz ATDC i BTDC?
5.Ile mniej wiecej kosztuje ustawienie zaplonu w warsztacie i ile czasu to trwa?
To chyba juz wszystko, z niecierpliwoscia czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Kontynuujac poprzedni moj temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172458
Dokonalem dzisiaj pomiarow vag'iem kata wyprzedzenia zaplonu w moim silniku oraz w innym golfie z silnikiem ADZ ktory nie ma objawow dzwonienia przy przyspieszaniu pod obciazeniem. Oto wyniki, a pozniej kilka moich pytan:
Moj silnik:
TB Angle - 0.3
Ign Timing 2 btdc do 1atdc
Drugi silnik:
TB Angle - 2.3
Ign Timing 6 btdc
Oba pomiary wykonane na biegu jalowym przy temp silnika 90 stopni. A teraz pytania:
1.Jak widac roznice sa wyrazne, czy swiadczy to jednoznacznie o zle ustawionym zaplonie, czy tez za pomoca vag'a nie da sie tego dokladnie okreslic?
2.Czy ta rozbieznosc w wynikach moze byc powodem dzwonienia przy 2-3tys obr przy przyspieszaniu pod obciazeniem?
3.Czy to przestawienie zaplonu (jesli dobrze rozumuje) ma wplyw na spalanie i moc auta?
4.Co oznaczaja terminy TB Angle i Ign timing, oraz ATDC i BTDC?
5.Ile mniej wiecej kosztuje ustawienie zaplonu w warsztacie i ile czasu to trwa?
To chyba juz wszystko, z niecierpliwoscia czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
po prostu nie dokonałeś tego pomiaru, o ile to faktycznie ADZ na monowtrysku. Vagiem możesz to robić tylko w silnikach z czujnikiem położenia wały korbowego. Ustawia się to zwykłą lampa stroboskopową i jeśli nie będzie kłopotu z poluzowanie aparatu zapłonowego to potrwa kilka minut. Co oznaczają angielskie skróty nie wiempablodesign pisze:Dokonalem dzisiaj pomiarow vag'iem kata wyprzedzenia zaplonu
[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 11:16 pm ]
Być może mają te oznaczenia coś w spólnego ze zmianą kąta zależną od obrotów i uchylenia przepustnicy, ale tak nie określisz wyprzedzenia na jałowych
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
Paweł Marek pisze:po prostu nie dokonałeś tego pomiaru, o ile to faktycznie ADZ na monowtrysku. Vagiem możesz to robić tylko w silnikach z czujnikiem położenia wały korbowego. Ustawia się to zwykłą lampa stroboskopową i jeśli nie będzie kłopotu z poluzowanie aparatu zapłonowego to potrwa kilka minut. Co oznaczają angielskie skróty nie wiempablodesign pisze:Dokonalem dzisiaj pomiarow vag'iem kata wyprzedzenia zaplonu
[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 11:16 pm ]
Być może mają te oznaczenia coś w spólnego ze zmianą kąta zależną od obrotów i uchylenia przepustnicy, ale tak nie określisz wyprzedzenia na jałowych
W tym drugim silniku wartosci sie pokrywaja z danymi z ksiazki napraw - na wolnych obrotach 6 stopni +-2 a przy 3tys 36+-2 stopni. Jesli vag pokazuje te wartosci i zmieniaja sie one to do czegos musza sluzyc. A jesli sie roznia pomiedzy dobrym silnikiem i tym ktoremu cos dolego to chyba cos w tym musy byc?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ECU żeby móc odczytać kąt wyprzedzenia zapłonu musi mieć dwa punkty odniesienia. W ADZ jest tylko jeden czyli sygnał z halla w aparacie zapłonowym. W nowszych jest drugi sygnał z czujnika obrotów wału korbowego. Więc ECU może sobie porównać różnice czasowe pomiędzy sygnałami z tych dwóch czujników i na tej podstawie obliczyć kąt wyprzedzenia zapłonu na jałowych obrotach.
W ADZ jest to niemożliwe. Po prostu należy ustawić stroboskopem kąt na jałowych na - 6 stopni. A potem sprawdzić czy po wzroście obrotów dochodzi do właściwego dalszego wyprzedania kąta, w twoim przypadku ma to być 34 + - 4 stopnie przy 3000 obrotów. W zasadzie VAG do tego niepotrzebny wystarczy stroboskop i zrobić sobuie nodpowiednie znaczki na kole pasowym wału na przykład.
Jeśli kąt nie wzrośnie do wymaganej wartości przy obrotach 3000 to może to oznaczać rozjechanie lub raczej awarię ECU.
Monowtrysk jest na tyle prosty że VAG to trochę przerost formy na treścią, starczy miernik w prawie każdym przypadku do znalezienia usterki
W ADZ jest to niemożliwe. Po prostu należy ustawić stroboskopem kąt na jałowych na - 6 stopni. A potem sprawdzić czy po wzroście obrotów dochodzi do właściwego dalszego wyprzedania kąta, w twoim przypadku ma to być 34 + - 4 stopnie przy 3000 obrotów. W zasadzie VAG do tego niepotrzebny wystarczy stroboskop i zrobić sobuie nodpowiednie znaczki na kole pasowym wału na przykład.
Jeśli kąt nie wzrośnie do wymaganej wartości przy obrotach 3000 to może to oznaczać rozjechanie lub raczej awarię ECU.
Monowtrysk jest na tyle prosty że VAG to trochę przerost formy na treścią, starczy miernik w prawie każdym przypadku do znalezienia usterki
Ostatnio zmieniony czw cze 05, 2008 23:34 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 149 gości