Sprawdzenie ustawienia zaplonu w vag'u

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Sprawdzenie ustawienia zaplonu w vag'u

Post autor: pablodesign » czw cze 05, 2008 22:49

Witam.

Kontynuujac poprzedni moj temat:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172458

Dokonalem dzisiaj pomiarow vag'iem kata wyprzedzenia zaplonu w moim silniku oraz w innym golfie z silnikiem ADZ ktory nie ma objawow dzwonienia przy przyspieszaniu pod obciazeniem. Oto wyniki, a pozniej kilka moich pytan:

Moj silnik:

TB Angle - 0.3
Ign Timing 2 btdc do 1atdc

Drugi silnik:

TB Angle - 2.3
Ign Timing 6 btdc

Oba pomiary wykonane na biegu jalowym przy temp silnika 90 stopni. A teraz pytania:

1.Jak widac roznice sa wyrazne, czy swiadczy to jednoznacznie o zle ustawionym zaplonie, czy tez za pomoca vag'a nie da sie tego dokladnie okreslic?

2.Czy ta rozbieznosc w wynikach moze byc powodem dzwonienia przy 2-3tys obr przy przyspieszaniu pod obciazeniem?

3.Czy to przestawienie zaplonu (jesli dobrze rozumuje) ma wplyw na spalanie i moc auta?

4.Co oznaczaja terminy TB Angle i Ign timing, oraz ATDC i BTDC?

5.Ile mniej wiecej kosztuje ustawienie zaplonu w warsztacie i ile czasu to trwa?

To chyba juz wszystko, z niecierpliwoscia czekam na odpowiedzi.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 05, 2008 23:13

pablodesign pisze:Dokonalem dzisiaj pomiarow vag'iem kata wyprzedzenia zaplonu
po prostu nie dokonałeś tego pomiaru, o ile to faktycznie ADZ na monowtrysku. Vagiem możesz to robić tylko w silnikach z czujnikiem położenia wały korbowego. Ustawia się to zwykłą lampa stroboskopową i jeśli nie będzie kłopotu z poluzowanie aparatu zapłonowego to potrwa kilka minut. Co oznaczają angielskie skróty nie wiem

[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 11:16 pm ]
Być może mają te oznaczenia coś w spólnego ze zmianą kąta zależną od obrotów i uchylenia przepustnicy, ale tak nie określisz wyprzedzenia na jałowych


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » czw cze 05, 2008 23:18

Paweł Marek pisze:
pablodesign pisze:Dokonalem dzisiaj pomiarow vag'iem kata wyprzedzenia zaplonu
po prostu nie dokonałeś tego pomiaru, o ile to faktycznie ADZ na monowtrysku. Vagiem możesz to robić tylko w silnikach z czujnikiem położenia wały korbowego. Ustawia się to zwykłą lampa stroboskopową i jeśli nie będzie kłopotu z poluzowanie aparatu zapłonowego to potrwa kilka minut. Co oznaczają angielskie skróty nie wiem

[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 11:16 pm ]
Być może mają te oznaczenia coś w spólnego ze zmianą kąta zależną od obrotów i uchylenia przepustnicy, ale tak nie określisz wyprzedzenia na jałowych

W tym drugim silniku wartosci sie pokrywaja z danymi z ksiazki napraw - na wolnych obrotach 6 stopni +-2 a przy 3tys 36+-2 stopni. Jesli vag pokazuje te wartosci i zmieniaja sie one to do czegos musza sluzyc. A jesli sie roznia pomiedzy dobrym silnikiem i tym ktoremu cos dolego to chyba cos w tym musy byc?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 05, 2008 23:33

ECU żeby móc odczytać kąt wyprzedzenia zapłonu musi mieć dwa punkty odniesienia. W ADZ jest tylko jeden czyli sygnał z halla w aparacie zapłonowym. W nowszych jest drugi sygnał z czujnika obrotów wału korbowego. Więc ECU może sobie porównać różnice czasowe pomiędzy sygnałami z tych dwóch czujników i na tej podstawie obliczyć kąt wyprzedzenia zapłonu na jałowych obrotach.
W ADZ jest to niemożliwe. Po prostu należy ustawić stroboskopem kąt na jałowych na - 6 stopni. A potem sprawdzić czy po wzroście obrotów dochodzi do właściwego dalszego wyprzedania kąta, w twoim przypadku ma to być 34 + - 4 stopnie przy 3000 obrotów. W zasadzie VAG do tego niepotrzebny wystarczy stroboskop i zrobić sobuie nodpowiednie znaczki na kole pasowym wału na przykład.
Jeśli kąt nie wzrośnie do wymaganej wartości przy obrotach 3000 to może to oznaczać rozjechanie lub raczej awarię ECU.
Monowtrysk jest na tyle prosty że VAG to trochę przerost formy na treścią, starczy miernik w prawie każdym przypadku do znalezienia usterki
Ostatnio zmieniony czw cze 05, 2008 23:34 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.



pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » czw cze 05, 2008 23:38

Wiec wniosek z tego, ze moje dzisiejsze odkrycia sie do niczego nie nadaja, a co za tym idzie, bardziej prawdopodobna wersja to panewki a nie zaplon :(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 05, 2008 23:46

a po co od razu złe założenia, trzeba sprawdzić to wyprzedzenie jakie jest, metodą adekwatną do wieku samochodu :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » ndz cze 08, 2008 00:28

Miałem to samo u siebie,wystarczyło tylko ustawić dokładnie zapłon na lampe stroboskopową.


Jacek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 342 gości