Wentylator włącza się przy 72 st.!! Co jest nie tak??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
Paweł Marek, mi się włącza tak 97-98 st.
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czujniki i wskaźniki nie sa w autach tak super dokładne, mają spory margines błędu, zostaw to już w spokju wszystko jest ok. Już wcześniej było ok z wyjątkiem złych wskazań na liczniku, bo składowa 4-pinowego czujnika dla sterowania wtryskiem zwykle nawet w marnych czujnikach jest w porządu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
Paweł Marek, a powiedz mi czemu na wolnych obrotach nie włącza mi się pierwszy bieg wentylatora tylko drugi 105 st.
Za pierwszym razem po zmianie czujnika włączył mi się pierwszy bieg na wolnych obrotach a teraz nie.
Czy tak ma być??
Za pierwszym razem po zmianie czujnika włączył mi się pierwszy bieg na wolnych obrotach a teraz nie.
Czy tak ma być??
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
Paweł Marek, styczki zwarte i na obydwu chodzi wentylator. Włożyłem czujnik chłodnicy WERNET i za pierwszym razem włączył sie wentylator przy 96 st. ale temp nie spadła tylko poszła do góry i później włączył się przy ok. 103 st. i dalej wskazówka stała przy ok. 103.105 st. i nie spada.
dodam że za każdym razem wiatrak bardzo krótko chodzi.
Po kilku minutach znowu odpaliłem auto i wiatrak za pierwszym razem włączył się przy ok 102 st. i temp. też nie spada.
Nie mam pojęcia czemu się tak dzieje
dodam że za każdym razem wiatrak bardzo krótko chodzi.
Po kilku minutach znowu odpaliłem auto i wiatrak za pierwszym razem włączył się przy ok 102 st. i temp. też nie spada.
Nie mam pojęcia czemu się tak dzieje
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
czy jest ktos w stanie okreslic, czy wiatrak wlacza sie sie wg odczytow z niebieskiego, czy czarnego czujnika w kroccu?
mi dzieje sie tak, ze wiatrak wlacza sie na wylaczonym silniku, ale po jakichs 20 minutach od wylaczenia silnika! pochodzi sobie jakies 15 minut i jest spokoj.
zmienialem czujniki czarny i niebieski, na desce temperatura podczas jazdy (miejskiej czy w trasie) zawsze jest na przedostatniej kresce. jeden czujnik to chyba febi a drugi topran (?).
pozdr
mi dzieje sie tak, ze wiatrak wlacza sie na wylaczonym silniku, ale po jakichs 20 minutach od wylaczenia silnika! pochodzi sobie jakies 15 minut i jest spokoj.
zmienialem czujniki czarny i niebieski, na desce temperatura podczas jazdy (miejskiej czy w trasie) zawsze jest na przedostatniej kresce. jeden czujnik to chyba febi a drugi topran (?).
pozdr
'91 Galant E33 4G63 sohc m/t
'97 Galant EA5 6A13 sohc m/t
'89 VW Golf 1G1 1.6 PN m/t
'97 Galant EA5 6A13 sohc m/t
'89 VW Golf 1G1 1.6 PN m/t
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
w golfie one nie włączają wiatraka.swees pisze:czy jest ktos w stanie okreslic, czy wiatrak wlacza sie sie wg odczytow z niebieskiego, czy czarnego czujnika w kroccu?
golfer_1984, też już nie za bardzo wiem, postarałbym się o jakiś termometr i zmierzył rzeczywistą temperaturę, podejrzewam że wszystko jest w rzeczywistości ok z wyjątkiem wskazań licznikagolfer_1984 pisze:Nie mam pojęcia czemu się tak dzieje
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
Paweł Marek, a co powiesz na temat krótkiego włączania się wentylatora?? I nie spadającej temperatury cieczy po wyłączeniu się wentylatora??
A może trzeba lepiej odpowietrzyć układ??
A ilośc płynu sprawdzić jak jest zimny silnik??
A może trzeba lepiej odpowietrzyć układ??
A ilośc płynu sprawdzić jak jest zimny silnik??
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
co do krótkiego włączania: albo winny jest czujnik vernet, albo słabo krąży płyn i dlatego ten co jest w chłodnicy szybko się schładza (słabo otwiera się termostat albo pompa słaba z powyłamywanymi łopatkami), możliwe tez złe odpowietrzenie - koniecznie do sprawdzenia drożność cienkiego weżyka do zbiorniczka łącznie z jego króććami - najcześciej przytyka sie jego króciec od strony silnika - poprawić drożność drutem. Ale przy złym odpowietrzeniu jest gejzer ze zbiorniczka po odkręceniu korka na ciepłym (zamiast małego psyk). Ilość płynu mniej więcej do połowy - bez znaczenia dokładność czy na ciepłym czy na zimnym
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
Paweł Marek, a czemu nie spada temp. po chodzącym wntylatorze w czasie postoju??
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
układ ma pewną bezwładność, a jeśli z jakichkolwiek przyczyn płyn nie kraży jak należy to taki efekt, ale czemu konkretnie tak u ciebie nie wiem, wyżej wypisałem co mi przyszło do głowy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
golfer_1984, przede wszystkim to skad wiesz ze ona wlasnie taką temp (72)
Musisz za radą jednego z kolegów zmierzyć temperaturę termometrem bo tak to nie zgadniesz czy problem twki w złym wskazaniu na desce czy z faktycznie za wczesnym włączaniem sie dmuchawy. Mysle ze walnięty jest czujnik w króćcu (od wskaznika) a nie wlacznik dmuchawy.
Musisz wiedziec ze czujni w kroccu jest TYLKO od wskanzika a czujni kw chlodnicy TYLKO od wlaczania sie wiatraka. Zatem ustal faktyczną temperaturę i bedziesz wiedział co jest grane.
[ Dodano: Wto Cze 03, 2008 00:12 ]
Musisz za radą jednego z kolegów zmierzyć temperaturę termometrem bo tak to nie zgadniesz czy problem twki w złym wskazaniu na desce czy z faktycznie za wczesnym włączaniem sie dmuchawy. Mysle ze walnięty jest czujnik w króćcu (od wskaznika) a nie wlacznik dmuchawy.
Musisz wiedziec ze czujni w kroccu jest TYLKO od wskanzika a czujni kw chlodnicy TYLKO od wlaczania sie wiatraka. Zatem ustal faktyczną temperaturę i bedziesz wiedział co jest grane.
[ Dodano: Wto Cze 03, 2008 00:12 ]
jak wentylator sie wylacza to temperatura jednak spada bo mierzy ja jego wlacznik/wylacznik i to on decyduje zeby wylaczyc wiatrak bo temperatura juz spadal (to ten wkrecony w chłodnicę). A to by potwierdzało ze błędne jest wskazanie na desce , a skoro zegary były podmieniane na inne i dalej to samo to stawiam na czujnik w króćcu. Napisz po wszystki mco byłogolfer_1984 pisze:I nie spadającej temperatury cieczy po wyłączeniu się wentylatora??
Ostatnio zmieniony wt cze 03, 2008 00:14 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
Panowie dzisiaj dobyłem trase 100 km. W trasie temp. stoi na ok 92 st. przy jeździe 80 km/h a już przy jeździe do 140 km/h to temperatura rośnie ale jak zwolnie to spada do tych 92 st.
Na końcu na postoju odczekałem chwilkę i temp. wzrosła i włączył się wentylator przy ok. 98 st. ale temp. nie spadła tylko poszła do góry i póxniej znowu włączył się wentylator i też temp. nie spadła tylko wachała się w okolicahc 102-105 st.
Dziwi mnie czemu ta temperatura nie spada??????
Czyżby czujnik na króćcu znowu do wymiany??
Na końcu na postoju odczekałem chwilkę i temp. wzrosła i włączył się wentylator przy ok. 98 st. ale temp. nie spadła tylko poszła do góry i póxniej znowu włączył się wentylator i też temp. nie spadła tylko wachała się w okolicahc 102-105 st.
Dziwi mnie czemu ta temperatura nie spada??????
Czyżby czujnik na króćcu znowu do wymiany??
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 279 gości