Wentylator włącza się przy 72 st.!! Co jest nie tak??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 29, 2008 23:03

pierwszy bieg 95 stopni, tolerancja jest kilka stopni wte czy wefte więc się już nie martw.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » czw maja 29, 2008 23:13

Paweł Marek, mi się włącza tak 97-98 st. :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 29, 2008 23:18

Czujniki i wskaźniki nie sa w autach tak super dokładne, mają spory margines błędu, zostaw to już w spokju wszystko jest ok. Już wcześniej było ok z wyjątkiem złych wskazań na liczniku, bo składowa 4-pinowego czujnika dla sterowania wtryskiem zwykle nawet w marnych czujnikach jest w porządu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn cze 02, 2008 05:14

Paweł Marek, a powiedz mi czemu na wolnych obrotach nie włącza mi się pierwszy bieg wentylatora tylko drugi 105 st.

Za pierwszym razem po zmianie czujnika włączył mi się pierwszy bieg na wolnych obrotach a teraz nie.

Czy tak ma być??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 02, 2008 10:12

nie tak nie ma być. Wracaj z diagnozą do początku i zacznij od zwierania styków we wtyczce włącznika chłodnicy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn cze 02, 2008 20:40

Paweł Marek, styczki zwarte i na obydwu chodzi wentylator. Włożyłem czujnik chłodnicy WERNET i za pierwszym razem włączył sie wentylator przy 96 st. ale temp nie spadła tylko poszła do góry i później włączył się przy ok. 103 st. i dalej wskazówka stała przy ok. 103.105 st. i nie spada.

dodam że za każdym razem wiatrak bardzo krótko chodzi.

Po kilku minutach znowu odpaliłem auto i wiatrak za pierwszym razem włączył się przy ok 102 st. i temp. też nie spada.

Nie mam pojęcia czemu się tak dzieje :grrr:



Awatar użytkownika
swees
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw gru 27, 2007 13:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: swees » pn cze 02, 2008 22:19

czy jest ktos w stanie okreslic, czy wiatrak wlacza sie sie wg odczytow z niebieskiego, czy czarnego czujnika w kroccu?

mi dzieje sie tak, ze wiatrak wlacza sie na wylaczonym silniku, ale po jakichs 20 minutach od wylaczenia silnika! pochodzi sobie jakies 15 minut i jest spokoj.

zmienialem czujniki czarny i niebieski, na desce temperatura podczas jazdy (miejskiej czy w trasie) zawsze jest na przedostatniej kresce. jeden czujnik to chyba febi a drugi topran (?).

pozdr


'91 Galant E33 4G63 sohc m/t
'97 Galant EA5 6A13 sohc m/t
'89 VW Golf 1G1 1.6 PN m/t

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 02, 2008 22:36

swees pisze:czy jest ktos w stanie okreslic, czy wiatrak wlacza sie sie wg odczytow z niebieskiego, czy czarnego czujnika w kroccu?
w golfie one nie włączają wiatraka.
golfer_1984 pisze:Nie mam pojęcia czemu się tak dzieje
golfer_1984, też już nie za bardzo wiem, postarałbym się o jakiś termometr i zmierzył rzeczywistą temperaturę, podejrzewam że wszystko jest w rzeczywistości ok z wyjątkiem wskazań licznika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn cze 02, 2008 22:40

Paweł Marek, a co powiesz na temat krótkiego włączania się wentylatora?? I nie spadającej temperatury cieczy po wyłączeniu się wentylatora??

A może trzeba lepiej odpowietrzyć układ??

A ilośc płynu sprawdzić jak jest zimny silnik??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 02, 2008 22:53

co do krótkiego włączania: albo winny jest czujnik vernet, albo słabo krąży płyn i dlatego ten co jest w chłodnicy szybko się schładza (słabo otwiera się termostat albo pompa słaba z powyłamywanymi łopatkami), możliwe tez złe odpowietrzenie - koniecznie do sprawdzenia drożność cienkiego weżyka do zbiorniczka łącznie z jego króććami - najcześciej przytyka sie jego króciec od strony silnika - poprawić drożność drutem. Ale przy złym odpowietrzeniu jest gejzer ze zbiorniczka po odkręceniu korka na ciepłym (zamiast małego psyk). Ilość płynu mniej więcej do połowy - bez znaczenia dokładność czy na ciepłym czy na zimnym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn cze 02, 2008 23:04

Paweł Marek, a czemu nie spada temp. po chodzącym wntylatorze w czasie postoju??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 02, 2008 23:47

układ ma pewną bezwładność, a jeśli z jakichkolwiek przyczyn płyn nie kraży jak należy to taki efekt, ale czemu konkretnie tak u ciebie nie wiem, wyżej wypisałem co mi przyszło do głowy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt cze 03, 2008 00:09

golfer_1984, przede wszystkim to skad wiesz ze ona wlasnie taką temp (72)
Musisz za radą jednego z kolegów zmierzyć temperaturę termometrem bo tak to nie zgadniesz czy problem twki w złym wskazaniu na desce czy z faktycznie za wczesnym włączaniem sie dmuchawy. Mysle ze walnięty jest czujnik w króćcu (od wskaznika) a nie wlacznik dmuchawy.
Musisz wiedziec ze czujni w kroccu jest TYLKO od wskanzika a czujni kw chlodnicy TYLKO od wlaczania sie wiatraka. Zatem ustal faktyczną temperaturę i bedziesz wiedział co jest grane.

[ Dodano: Wto Cze 03, 2008 00:12 ]
golfer_1984 pisze:I nie spadającej temperatury cieczy po wyłączeniu się wentylatora??
jak wentylator sie wylacza to temperatura jednak spada bo mierzy ja jego wlacznik/wylacznik i to on decyduje zeby wylaczyc wiatrak bo temperatura juz spadal (to ten wkrecony w chłodnicę). A to by potwierdzało ze błędne jest wskazanie na desce , a skoro zegary były podmieniane na inne i dalej to samo to stawiam na czujnik w króćcu. Napisz po wszystki mco było
Ostatnio zmieniony wt cze 03, 2008 00:14 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » wt cze 03, 2008 23:59

Panowie dzisiaj dobyłem trase 100 km. W trasie temp. stoi na ok 92 st. przy jeździe 80 km/h a już przy jeździe do 140 km/h to temperatura rośnie ale jak zwolnie to spada do tych 92 st.

Na końcu na postoju odczekałem chwilkę i temp. wzrosła i włączył się wentylator przy ok. 98 st. ale temp. nie spadła tylko poszła do góry i póxniej znowu włączył się wentylator i też temp. nie spadła tylko wachała się w okolicahc 102-105 st.

Dziwi mnie czemu ta temperatura nie spada??????

Czyżby czujnik na króćcu znowu do wymiany??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 219 gości