Rano mruga kontrolka oleju i grechocze silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Rano mruga kontrolka oleju i grechocze silnik

Post autor: interno » pn cze 02, 2008 19:23

Witam. Mam spory problem z moim MK3. Rano np po dwudniowym nieużytkowaniu golf po odpaleniu mruga kontrolka oleju i dodatkowo silnik ( ABS 1,8 90koni rok93) grechocze. Grechotanie jest równomierne ale nasila sie podczas dodawania (oczywiescie lekko) gazu. Słychac jakby silnik pracowal bez oleju, dlatego jest to dla mnie bardzo stresujace.
Z poznanych juz opini wykluczam:
- brak oleju - jest nowy (wraz z filtrem) i uzupelniony do odpowiedniego stanu
- pompa oleju zostala juz wymieniona na NOWĄ (stara faktycznie na zabkach byla lekko wyszlifowana)

Mruganie kontrolki oleju i grechotanie silnika po pewnym czasie (okolo 1-2 min) ustaje i dalej nie ma juz zadnych problemów. Spadkow mocy i inncyh objawów nie ma.
Mechanik twierdzi ze cisnienie oleju jest za male i dopóki sie nie wyrówna grechocze i mruga kontrolka, ale nikt nie jest w stanie powiedziec czym jest to spowodowane.
Pierwszy raz taka sytuacja miała miejsce kilka dni po wymianie uszczelki pod kolektorem wydechowym (trzeba było zdejmowac głowice bo od dołu sie sruby opierały). Wiem ze sonda Lambda umarła, ale to nie ma raczej nic z tym wspolnego.

Prosze wszystkich o pomoc bo nurtuje mnie ten problem,zdaje sobie sprawe ze silnik moze w koncu ucierpiec i jak na razie zaden mechanik nie jest w stanie mi pomóc. Poza tym wyglada na to ze juz 400zl wydalem niepotrzebnie na nowa pompe oleju.
Uzywam MOBIL 15W40
Za wszelka pomoc z gory dziekuje!!!


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 02, 2008 20:22

trzeba by zmierzyć to ciśnienie oleju. Fakt że stało się to po robocie głowicy sugeruje jakiś błąd, typu szmatka w kanale olejowym kto to może wiedzieć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pn cze 02, 2008 21:27

Grzechotanie to może być objaw zużytych popychaczy. Czy kontrolka mruga aż 2 minuty czy jednak krócej?



Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » pn cze 02, 2008 22:38

Fakt mechanik tweirdzil ze popychacze sa juz zmeczone, ale jeszcze sa w dosc dorym stanie. kontrolka oleju mruga przez ten caly czas jak grechocze czyli okolo 1-2min. NAstepnie jest cisza i wszystko pieknie gra.
Ale czemu i skad biera sie problemy zaraz po odpaleniu??


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 02, 2008 23:00

bo z powodu słabego ciśnienia oleju popychacze się nim nie napełniają jak trzeba, dlatego słyszysz hałas. Widzi mi się że coś z jest z drożnością kanału olejowego do głowicy, albo ogólnie - zużyta i traci się ciśnienie na panewkach popychaczach. Tu się nie da nic wygdybać, raczej upomnieć się o poprawkę u mechanika co głowice ścigał jeśli ewidentnie po tej robocie pojawił się problem. I faktycznie jest powód żeby sie trochę stresować i nie jeździć za dużo do wyjaśnienia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » pn cze 02, 2008 23:06

Paweł Marek, sprawa wyglada tak ze ja temu mechanikowi ufami raczej jestem pewien ze nic tam z jego winy nie ma. chyba ze to cos przypadkowego. Jesli chodzi o jazde to problem jest tylko zawsze rano okolo 2 min z rana, a potem wszystko jest ok. jesli chodzi o ewentualne brudy i nagary z oleju to silnik był płukany cłay płynem to czyszczenia (firma Liqui Moly czy jakos tak). Objawy sa takie jakby pompa nie dawala cisnienia (dlatego grechocze i mruga kontrolka) a gdy juz zlapie jest wszystko ok i póżniej jest pieknie. Warto zauwazyc ze nie dzieje sie to codziennie. Raczej jak dłuzej samochod stoi.

[ Dodano: 02 Cze 2008 23:15 ]
A czy panewki nie moga byc przyczyna??


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

piotrekkk1983
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: piotrekkk1983 » wt cze 03, 2008 11:02

interno pisze:Paweł Marek, sprawa wyglada tak ze ja temu mechanikowi ufami raczej jestem pewien ze nic tam z jego winy nie ma. chyba ze to cos przypadkowego. Jesli chodzi o jazde to problem jest tylko zawsze rano okolo 2 min z rana, a potem wszystko jest ok. jesli chodzi o ewentualne brudy i nagary z oleju to silnik był płukany cłay płynem to czyszczenia (firma Liqui Moly czy jakos tak). Objawy sa takie jakby pompa nie dawala cisnienia (dlatego grechocze i mruga kontrolka) a gdy juz zlapie jest wszystko ok i póżniej jest pieknie. Warto zauwazyc ze nie dzieje sie to codziennie. Raczej jak dłuzej samochod stoi.

[ Dodano: 02 Cze 2008 23:15 ]
A czy panewki nie moga byc przyczyna??
Witam Ja Rowniez mam taki sam problem z moim Goferkiem co rano. Odpalam Stuka stuka przez 10 sek i przestaje, nie przejmuje sie tym i jezdze dalej.



Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » wt cze 03, 2008 11:12

piotrekkk1983, no jesli masz to samo co u mnie to jest czyms sie przejmowac, bo jesli silnik chodzi bez oleju to mu dobrze nie wróży.
Z tego co sie dowiedzialem panewki to raczej nie sa bo caly czas bylo by je slychac a nie tylko na poczatku, rano.
Być moze to faktycznie sa popychacze, ale czy mrugajaca kontrolka oleju ma cos z tym wspolnego??


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt cze 03, 2008 11:21

interno pisze:Być moze to faktycznie sa popychacze, ale czy mrugajaca kontrolka oleju ma cos z tym wspolnego??
Jak bedziesz odpalał nastepnym razem to odepnij czujnik ciśnienia oleju (ten co jest na głowicy)... i jak kontrolka niebedzie mrugać to bedziesz wiedział czy to wina popychaczy lub czegoś z głowicą. Jak nadal bedzie mrugać to znaczy ze pompa daje zamałe ciśnienie. Uważaj tylko zeby kabelek który odepniesz niedotykał do niczego metalowego(masy).


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » wt cze 03, 2008 11:23

CSR_GTI, tylko ze pompa jest nowa ze sklepu. Zamiennik ale dobrej niemiesckiej firmy. Ale faktycznie wypne czujnik oleju - jeden czy oba??


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt cze 03, 2008 11:34

interno pisze:jeden czy oba??
tylko jeden... ten od niższego ciśnienia oleju


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » wt cze 03, 2008 11:35

CSR_GTI, to który jest ten od nizszego?? nizej czy wyzej?? patrac od przodu??


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt cze 03, 2008 11:41

niewiem jak idą czujniki w silniku ABS ..miałem kiedys 8v i był jeden czujnik na głowicy a drugi przy filtrze... a jak masz dwa na filtrze to niech ktoś inny doradzi :helm:


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
interno
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 15, 2007 12:18
Lokalizacja: CW/GD
Kontakt:

Post autor: interno » wt cze 03, 2008 11:43

dobra odepne najwyzej dzisaij jeden a jutro drugi i sie sprawdzi.
Wilekie dzieki.
Po tym tescie dalej bede pisal i pytal.
Czekam dalej na komentarze tego dziwnego zjawiska


Wydechy do każdego auta robione na zamówienie - profesjonalne podejście MTG (Płock)
Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania (Płock)
VW Golf MK3-> Audi A3-> VW Touareg

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 280 gości