Problem po wymianie rozrządu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
stary ja tez nie wiedzialem jak robic rozrad ale chwila namyslu i spokoj to podstawa nic na szybko znajdz opis do twojego silnika jak sie ustawia rozrzad bo w moim 2e mechanicy ustawiali mi na rozne sposoby i zawsze chodzil nie rowno jak sam sobie ustawilem to jest ok. to zauwarzylem ze mi go przestawili o zabek do tylu (ja juz nie jezdze do mechanikow robie golfa sam co potrafie a jak nie potrafie to pytam na forum i kumpli) opis mialem od kolegow z forum w 2e, jest tak ze masz cechy na wszystkim oprucz kolka, co napedza aparat zaplonowy, jak nie zrobiles na nim cechy to musisz wyciagnac zaplon, odkrecic pierwsza swiece, przekrecic wal korbowy na GMP pierwszego cylindra i wsadzic w tym miejscu zaplon tak zeby palec byl na styku w kopulce na kablu pierwszego cylindra to juz prawie masz ok potem tylko zostaje korygowac kreconc zaplonem na odpalonym silniku zeby jak najszybciej wchodzil na obroty ale pod warunkiem ze masz rozrzad nie przestawiony o pare zabkow i to by bylo wszystko co do rozdzadu jeszcze dobrze naciag pasek ale nie za mocno (mi naciagneli mocno to cos mi rzezilo pod deklem walka rozrzadu popuscilem pasek i sie stracilo )
- dyzio86
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
- Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
- Kontakt:
po tym jak zrobilem to juz wogole niewiem jak zrobic jeszcze bardziej zeby bylo dobrze - to nie robota dla mnie - niby bylo na znaki ustawiane i to 2 razy i 2 razy to samo .klekocze , dzwiek metaliczny odchodzil z okolic rozrzadu.dalem sobie spokoj. na koniec przed oddaniem auta sprawdzielm swiece to 3 okopcone i jedna zalana olejem (swiece nowki).tez potem z trudem odpalil.
a ten silnik jest kolizyjny jesli chodzi o rozrzad?na jutro ma byc sprawdzone co i jak zepsute.
jednak robota przy silniku nie dla mnie.
Pozdrawiam
a ten silnik jest kolizyjny jesli chodzi o rozrzad?na jutro ma byc sprawdzone co i jak zepsute.
jednak robota przy silniku nie dla mnie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz cze 01, 2008 20:02 przez dyzio86, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
Witam, włąśnie mam w abu dokłądnie to samo po wymianie rozrządu i proszę o info - na jaki zank ustawić koło pasowe wału korbowego ? Z książek wyczytałem, że "0", znów z rysunku tutaj rozumuję, że mam zdjąć koło pasowe i znak mam dopiero na kole zębatym paska (cały czas koło na wale korbowym) -prosze o info, na pewno ktoś z Was wymieniał taki rozrząd....
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czy abu czy inny to jest tak samo
0 na zamachu jest od GMP właśnie ten znak pokrywa się z najwyższym położeniem 1szego tłoka i zarazem znak na kole pasowym wału pokrywa się ze znakiem na dolnej obudowie. W zasadzie do ustawienia tego rozrządu nie trzeba zaglądać w okienko kontrolne i patrzeć na znaki na kole zamachowym, wystarczy znak na kole pasowym wału a okienko może służyc jako potwierdzenie. Ale pamiętaj że wałek kręci się 2 razy wolniej więc czasem to że znak na kole apsowym wału się pokrywa nie znaczy że wałek rozrzadu będzie na znakach. Jak nie jest to przekręc wałem o 180 stopni albo przetoć o tyleż auto na 4tym lub 5tym biegu
0 na zamachu jest od GMP właśnie ten znak pokrywa się z najwyższym położeniem 1szego tłoka i zarazem znak na kole pasowym wału pokrywa się ze znakiem na dolnej obudowie. W zasadzie do ustawienia tego rozrządu nie trzeba zaglądać w okienko kontrolne i patrzeć na znaki na kole zamachowym, wystarczy znak na kole pasowym wału a okienko może służyc jako potwierdzenie. Ale pamiętaj że wałek kręci się 2 razy wolniej więc czasem to że znak na kole apsowym wału się pokrywa nie znaczy że wałek rozrzadu będzie na znakach. Jak nie jest to przekręc wałem o 180 stopni albo przetoć o tyleż auto na 4tym lub 5tym biegu
Ostatnio zmieniony ndz gru 14, 2008 23:46 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
też mam ABU i nie miałem żadnego problemu przy wymianie rozrządu, podstawowym błędem który może popełnić początkujący mechanik to ustawianie znaków na kołach po ściągnięciu paska, ja ustawiłem na znaki ze starym paskiem, potem sciągnięcie paska i malutka korekta i nowy pasek, z doświadczenia wychodziło mi że przesuniecie na wale korbowym o ząbek to 11-12 stopni w zapłonie, w tym silniku koła pasowe korbowe i rozrządu są takiej samej wielkości jak widać na rysunku więc stosunek obrotów jest 1:1
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
T.O.B.I. pisze:też mam ABU i nie miałem żadnego problemu przy wymianie rozrządu, podstawowym błędem który może popełnić początkujący mechanik to ustawianie znaków na kołach po ściągnięciu paska, ja ustawiłem na znaki ze starym paskiem, potem sciągnięcie paska i malutka korekta i nowy pasek, z doświadczenia wychodziło mi że przesuniecie na wale korbowym o ząbek to 11-12 stopni w zapłonie, w tym silniku koła pasowe korbowe i rozrządu są takiej samej wielkości jak widać na rysunku więc stosunek obrotów jest 1:1
jak ma być ustawiona cecha na kole pasowym wału korbowego ? Tam są 2 znaki...
ja próbowałem i na Z i na O ustawić a ponieważ tak jak koledzy wcześniej pisali u mnie też nie dało się idealnie ustawić ponieważ znak był zawsze o pół zęba przesunięty, ostatecznie ustawiłem na znak O tak jak w książce, po wymianie paska zawsze trzeba skontrolować zapłon
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 251 gości