pytanko o koło pompy wody 1.9 TD AAZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

obiboki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lis 03, 2004 19:51
Lokalizacja: PRZEMYŚL/RZESZÓW
Kontakt:

Post autor: obiboki » śr paź 12, 2005 10:19

ok DZIĘKI WIELKIE za pomoc :bigok: też obróciłem ten pasek .......przy okazji dowedziałem się że szumi mi trochę łożysko alternatora i trochę ma luz pompa wody(stuka przy ruszaniu za koło pasowe) kurde to pewnie przez ten pasek.
Mam nadzieję że tylko silnika nie przegrzałem prze to... bo jak mówicie pompa nie tłoczyła płynu chłodzącego jak trzeba przy odwrotnych obrotach

Mam jeszcze pytanko gdzie w tych silnikach golf 94 AAZ jest termostat przy głowicy czy przy pompie wody??

Jeszcze raz dzieki i Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » śr paź 12, 2005 16:13

w roczniku 92 przy pompie wody, ciezki dostep :( ale da sie zrobic samemeu



obiboki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lis 03, 2004 19:51
Lokalizacja: PRZEMYŚL/RZESZÓW
Kontakt:

Post autor: obiboki » czw paź 13, 2005 07:56

to u mnie chyba tez przy pompie wody ten termostat bo to ten sam silnik...nie mam niestety teraz samochodu... a można z zewnątrz poznać gdzie jest ten termostat???



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw paź 13, 2005 08:16

W AAZ niezaleznie od rocznika termostat jest w obudowie pompy wody przy wlocie weza gumowego od chłodnicy. Dostep nie jest taki zły! najlepiej na kanale a jak niema kanału to trzeba podniesc przod auta zdjąc plastikowa osłone silnika odkrecic 4 sruby mocujące pompe wspomagania do bloku silnika i odchylic ją na bok nastepnie odkrecic kolanko plastikowe od pompy wody pod ktorym jest termostat ktory wyciągniesz za pomoca srubokretu, trzeba sobie przygotowac jakis pojemnik (np wiaderko) na plyn chłodzący bo przy tej operacji wycieknie Ci cały, A jak juz jest zrzucony pasek pompy i spuszczony plyn hłodniczy to mozna sprawdzic stan pompy jak cos z nią nie tak to wymienic (koszt ok 90PLN za SKF -calkiem dobra). Tyle ze do tego trzeba wykrecic alternator i jego podstawe. Potem skrecasz wszystko dokladnie do kupy i zalewasz uklad plynem - NOWYM!!!! zapalasz silnik grzejesz do momentu az termostat sie otworzy i uzupelniasz poziom - uklad odpowietrzy sie sam!

Podobnie z pompa wspomagania jak lozysko nie bardzo to spuscic plyn i rozebrac pompe wymienic lozysko i uszczelnienia koszt jakies 15 PLN! Zalac plynem i po sprawie. jak sie sprężysz to zajmie Ci to jakies 4-5 godzinek a bedziesz mial spokoj i nie trzeba do tego wielkich umejetnosci!
Pozdro!



landron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:55
Lokalizacja: Chełm

Post autor: landron » pt lis 25, 2005 15:35

witam czy ktos zauwazył kierunek krecenia sie pompy znaczy łopatek widoczne jest to po wyjeciu termostatu bo przy tym ułozeniu paska łopatki pompy kreca sie nie agresywnie znaczy jakby odwrotnie, nie zbieraja płynu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości