filtr powietrza mokry od oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
romulus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn mar 21, 2005 14:45
Lokalizacja: wronki
Kontakt:

filtr powietrza mokry od oleju

Post autor: romulus » sob maja 31, 2008 16:17

witam.
sprawdzam dzisiaj jak tam filtry wyglądają, patrze a w tej mniejszej częsci (tam gdzie filtr sie wkłada) od oleju mokro. domyslam sie ze to normalne raczej nie jest, a wiec panowie co sie stało, jakas uszczelka pod głowicą czy jak?



Awatar użytkownika
mustang7
DestructionDriver
DestructionDriver
Posty: 270
Rejestracja: wt sie 31, 2004 19:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: mustang7 » sob maja 31, 2008 16:41

to, że filtr jest troche ochlapany olejem to normalne
pozatym było już o tym dużo na forum :helm:


Moje VW:
Golf mk2 -> USA
19% - sprzedany, dużo rzeczy na sprzedaż z niego :D
Golf mk4 -> US. ...
2...% (aktualizacja 2012-08) - zobacz ... 2014-07-25 SPRZEDANY
T4 Caravelle
Lupo 3L

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob maja 31, 2008 17:45

Wali olejem z odmy niestety to norma w WV węże są za krutkie a ciśnienie ze skrzyni korbowej robi swoje , pozostaje częste czyszczenie przepustnicy lub założenie takiego filterka lecz jest minus w zimie bo on zamarza i może wywalić olej poprzez bagnet

Ja go stosuję ale gdy są jusz chłodne dni to wyciągam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 17:49 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob maja 31, 2008 19:26

Zapomnaiana odma
Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.

W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.

W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.

Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.

Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.

Autor: Grzegorz Burda



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » ndz cze 01, 2008 00:56

pszczyna, ten filterek zapewne pochodzi z malucha- jest to jak piszą w krajowej literaturze tzw wygaszacz płomieni- nie ma on co prawda nic wspólnego z ogniem, ale faktycznie pomaga on w odmie i najlepiej zamontować go w króćcu odmy(czy ta na pokrywie głowicy czy to na bloku-zależy gdzie króciec się znajduje)- pary oleju siadają na tym wygaszaczu i spływają z powrotem do silnika w postaci ciekłej- mniej par dostaje się do dolotu i uwidacznia się jako tłusta maź lub wręcz olej w dolocie
wiele razy robiłem imitacje czy dodatkowe wygaszacze wkładając pozwijany chaotycznie kawałek drutu w przewód odmy- czasem to pomagało w wyeksploatowanych jednostkach- było więcej powierzchni na której mogły się skroplić pary oleju zanim dotarły do dolotu
w VW nie spotkałem się z wygaszaczami- zapewne uznano, że konstrukcja odmy jest wystarczająca, ale czasem ingerencja w odmę przez zamontowanie wygaszacza z malucha pomaga


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » ndz cze 01, 2008 13:04

Tak dokładnie jest to z FIATA 126p. i nie ukrywam tego , ja zaś znam go jako filtr mgły olejowej i spełna znakomicie swoją role zwłaszcza że kosztuje 3zł/szt lecz niestety ma swoją wadę w aplikacji w WV ponieważ duży wpływ ma na niego niska temperatura co w efekcie powoduje jjego zamarzanie( tego masełka) możliwe że dobrze by współgrał z podgrzewaniem odmy
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 17:10 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
romulus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn mar 21, 2005 14:45
Lokalizacja: wronki
Kontakt:

Post autor: romulus » pn cze 02, 2008 04:38

ok. kolego z pszczyny, aż taki mechanik to nie jestem i z tym drutem to nie bede kombinowac, ale jak ktos wyzej napisał ze to przy 1.4 normalne to mnie troche uspokoiło



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 382 gości