Przygasanie radia i oświetlenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jacek12345
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:19
Lokalizacja: Radom

Przygasanie radia i oświetlenia

Post autor: Jacek12345 » sob maja 31, 2008 15:54

witam w moim MK4 po zakręceniu silnika przy rozruchu moje radio i oświetlenie wyłacza się na moment co może być przyczynom akumulator mam wpełni na ładowany?



hakerek3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:14
Lokalizacja: okolice Biłgoraja
Kontakt:

Post autor: hakerek3 » sob maja 31, 2008 15:59

wypełnij dokładnie temat uzupełniając o model samochodu i dział bo całość trafi do zsypu :grin: a jak dokładniej wygląda to wyłączanie? bo z tego co wiem to wszystko powinno przygasać żeby na rozrusznik puścić większy prąd - wyłączanie zbędnych odbiorników prądu. nie wiem jak to jest w mk4 ale w mk3 światła i oświetlenie wnętrza mi przygasa w chwili rozruchu :bigok:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob maja 31, 2008 16:01

Jacek12345 pisze:w moim MK4 po zakręceniu silnika przy rozruchu moje radio i oświetlenie wyłacza się na moment co może być przyczynom akumulator mam wpełni na ładowany?
jest to normalne zjawisko uwarunkowane b.dużym poborem prądu w trakcie rozruchu
i nie ma się czym przejmować !
regułą powinno być to aby przy uruchamianiu silnika wyłączyć wszystkie dodatkowe odbiorniki gdyż zwiększasz tym samym żywotność akumulatora.
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 16:02 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

hakerek3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:14
Lokalizacja: okolice Biłgoraja
Kontakt:

Post autor: hakerek3 » sob maja 31, 2008 16:07

Sztomel, mam do Ciebie pytanie. bo widzę że masz silnik ALH. jak jest u Ciebie z zapalaniem? poprawiałeś mapy startowe? bo mam 2 typów z takim silnikiem (golf IV i bora) i problemem przy zapalaniu ciepłego silnika i nie wiem czy coś można z tym zrobić vagiem (podniesienie dawki pomoże?) czy jedynie pozostaje korekcja map?

pozdrawiam serdecznie :pub:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob maja 31, 2008 16:26

miałem swego czasu problemy z uruchamianiem ciepłego silnika (kręcić musiałem przez około 5 sekund), problem ustał jak wymieniłem akumulator na nowy (stary miał już nalatane 7 latek i właśnie ten problem występuje jak akumulator jest już słabiutki lub jak nie dba się o stan klem na w miarę nowym akumulatorze - trzeba je czyścić aby była na nich prawidłowa przewodność prądu), wiem że z upływem kolejnych latek jak nic z tym nie zrobię to problem z odpalaniem ciepłego silnika powróci jak bumerang ale do tego czasu mam w planach podniesienie KM i Nm w moim Golfie i niejako przy okazji czipowania ECU zrobi się korekcję map startowych. Z tego co pisali w takim temacie inni (doświadczeni) forumowicze to korekcja VAG-iem nie przyniesie spodziewanego efektu z uwagi na niewystarczającą korekcję dawki.


Obrazek

hakerek3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:14
Lokalizacja: okolice Biłgoraja
Kontakt:

Post autor: hakerek3 » sob maja 31, 2008 16:51

dzięki za odpowiedź. również śledziłem temat poświęcony tym problemom :pub: ale chciałem jeszcze zasięgnąć Twojej opinii bo widzę, że jesteś już doświadczonym forumowiczem ;) w przeciwieństwie do mnie :crazy:

jeszcze raz dziękuję



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 214 gości