Kontrolka oleju, duze spalanie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » śr maja 14, 2008 22:04

Cefaloid pisze:
Maro_GT pisze: :goof: jasnowidz :green_fuck: pewnie że może się okazać że to wina elektryki, ale zmierzenie ciśnienia to podstawa :bigok:
Dokładnie tak. Bo znów się zacznie zabawa z czujnikami, kablami konsola itp..

Ale żeby dotarło: Co robimy jak się zapala rezerwa ? NAJPIERW tankujemy. Nie zaczynamy od rozbierania baku i wyciągania czujnika celem wymiany, nie sprawdzamy kabli, nie sprawdzamy lampki kontrolnej.

Tak samo czujnik oleju: NAJPIERW sprawdzamy ciśnienie oleju, później kombinujemy.

Dlaczego na tym forum jeśli chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju panuje obsesja że zapala ona się z wszystkich możliwych powodów tylko nie z tego dla którego została ona zamontowana????
Najtrafniejsze porównanie jakie widziałem =]]]

Dodam coś od siebie, kiedyś napisałem post aby za każdym razem się nie powtarzać

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136442

W związku z pojawiającymi się kilka razy w tygodniu pytaniami odnośnie kontrolek oleju postanowiłem zebrać kilka informacji na ten temat.

Żeby zrozumieć jak ważna jest kontrolka oleju należy zdać sobie sprawe że elementy silnika pracują z dużą prędkością, w bardzo bliskim pasowaniu przez co brak odpowiedniego smarowania powoduje nieodwracalne uszkodzenie jego elementów (panewki, pierścienie) w bardzo krótkim czasie (nawet 5 - 10 km może zaważyć nad życiem silnika).

Układ kontroli oleju w Golfach oparty jest na jednym bądź dwóch czujnikach.
Pierwszy podstawowy jest umieszczony w głowicu silnika i kontroluje ciśnienie na końcu układu smarowania. Daje więc najważniejszy sygnał kontrolny. Jeśli czujnik wychwyci nieprawidłowość zapala się kontrolka ciśnienia oleju na desce rozdzielczej.

Drugi dodatkowy czujnik znajduje się na wsporniku filtra oleju i mierzy ciśnienie
na początku układu smarowania. Czujnik ten podaje sygnał do dynamicznego układu kontroli ciśnienia oleju znajdującego się w w zestawie zegraów. Układ sprawdza czy odpowiednie ciśnienie jest utrzymane przy obrotach powyżej około 2000 RPM. Po wykryciu nieprawidłowości zapala się kontrolka i włącza brzęczyk.

Oba czujniki są to czujniki "cyfrowe" czyli dają sygnał 0 lub 1. Są one fabrycznie ustawione na odpowiednie ciśnienia. Po uzyskaniu przez silnik odpowiedniego ciśnienia zwierają lub rozwierają styk.

Oba czujniki podają w odpowiednim stanie sygnał masy.
Czyjnik w głowicy w stanie braku ciśnienia podaje sygnał masy natomiast ten we wsporniku filtra w tym samym stanie jest pozwarty czyli nie podaje nic.

GDY ZAPALI SIĘ KONTROLKA

Gdy nastanie ta smutna chwila i zapali się kontrolka należy natychmiast zaprzestać kontynuowania jazdy. Wyłączyć silnik. Można sprawdzić przewody od obu czujników.
Powinniśmy udać się do najbliższego warsztatu na pomiar ciśnienia. Usługa ta jest tania (góra kilkanaśnie zł) i trwa dosłownie 5 minut. Jeśli okaże się że ciśnienie jest można udać się do domu i próbować we własnym zakresie wymieniać czujniki sprawdzać przewody itp.
Jeśli się okaże że ciśnienie nie jest takie jak powinno najbardziej prawdopodobnymi przyczynami są:

- awaria pompy oleju
- zużycie łożysk ślizgowych (panewek)

Można dorażnie zmienić olej na gęstrzy, próbować zmieniać filtr oleju lecz i tak oznacza to że prędzej czy później trzeba będzie zrobić mały remoncik gdyż takie prametry jak typ oleu czy opór na filtrze oleju przy zdrowym silniku nie powodują znaczących spadków ciśnienia.
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 22:05 przez TheBiSHoP, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
krisch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 05, 2007 23:16
Lokalizacja: Rumia

Post autor: krisch » pt maja 16, 2008 17:57

Panowie a ja mam taki problem.
Jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą + inne pierdoły w skład których wchodził również czujnik oleju. Koleś niestety chyba nie wiedział jaki powinien tam być. Po 2 dniach od wymiany po prostu pękł powodując wyciek oleju, wymienił więc na inny i po przejechaniu ok 5 km zaczeła mi migać kontrolka oleju wraz z towarzyszącym temu denerwującym odgłosem brzęczyka, wymienił po raz kolejny bez sprawdzania ciśnienia oleju i było spoko przez jakiś czas ale dodam, że najdalej robiłem jedno0razowo ok 10 km do pracy. Teraz zarza mi się jeździć trochę dalej i kontrolka po ok 15-20 km zaczyna migać i brzęczeć, po czym przestaje i tak w kółko. W związku z tym moje pytanie jakie paramatry powinien mieć taki czujnik (np. do ilu MPa czy w czym kolwiek to się mierzy), bo chce zażądać wymiany na orginalny wraz ze sprawdzeniem ciśnienia oleju, ale będe musiał pewnie mu uświadomić jaki to powinien być. Mam MK3 z 193r. silnik 1,6 ABU. Są tam dwa więc proszę o podanie parametrów obu czujników. Z góry DZX



MichalHadyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 14, 2006 20:35
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: MichalHadyk » pt maja 16, 2008 19:46

Jakie inne pierdoły ?? Dokładnie??



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pt maja 16, 2008 21:39

krisch,


028 919 081 D 0,25 Bar (w głowicy)

ETKA podaje dwie możliwości drugiego czujnika
068 919 081 - 1,4 Bar
068 919 081 A - 0,9 Bar


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
krisch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 05, 2007 23:16
Lokalizacja: Rumia

Post autor: krisch » sob maja 17, 2008 10:32

thebishop, Wielkie dzięki o to mi chodziło, muszę w końcu ściągnąć sobie ten program

MichalHadyk, napisałem inne pierdoły, bo dobrze nie pamiętałem, ale napewno były to jakieś uszczelniacze bo przy okazji wyjęcia głowicy warto było to zrobić, większych grzebań przy nim nie było



MichalHadyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 14, 2006 20:35
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: MichalHadyk » sob maja 24, 2008 16:29

krisch pytam sie jakie bo mam ten sam silnik i mi też po wymianie oleju no i oczywiście filtra po przejechaniu kilku km tez zaczła mryga kontrolka oleju i ten brzęczyk! I u mnie była to wada filtra oleju bo w sklepie dali mi aki mały filterek niby do tego silnkia tak jak jest katalogowo i to było właśnie to filtr ma byc duży najlepiej manowski! Wymieniłem i już nie mam problemu z kontrolką ! Pozdro



Awatar użytkownika
krisch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 05, 2007 23:16
Lokalizacja: Rumia

Post autor: krisch » pn maja 26, 2008 12:09

MichalHadyk, kurcze w życiu bym nie wpadł, że może to być wina filtra, miałem jak najbardziej wymieniany wraz z olejem przy okazji tamtej naprawy, jak w końcu podjade do tego warsztatu to też o tym powiem, więc wielkie dzięki.

Dodatkowo powiem, że teraz jak zrobio się cieplej kontrolka oleju wraz z brzęczykiem szybciej się włączają po jakiś 10 km, jak np. ruszam lub przyśpieszam to gaśnie, więc jak się włączą to wciskam sprzęgło i przygazowuję i mam spokój przez minute może dwie, a czasem tylko na 5 sekund, w każdym razie za każdym razem po przygazowaniu gaśnie.



MichalHadyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 14, 2006 20:35
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: MichalHadyk » czw maja 29, 2008 18:17

Nio widzisz u mnie było dokładnie tak samo ! Lepiej z tym jedź jak najszybciej bo to oznacza tylko że masz słabe ciśnienie oleju a chyba wiesz jakie tego są skutki ? Pozdro



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » czw maja 29, 2008 19:00

patrz po kolorach nie wartościach w moim mk3 też abu .Od strony rozrządu szary a drugi brązowy tak miałem u siebie abyło to samo co opisujesz WARTO TEż SPRAWDZIć POMPE OLEJU MOżE BYć ZATKANY SSAK UMNE TO ZBAGATELIZOWAłEM I OBRóCIłO PANEWKI NA WALE BO POMPA PODAWAłA ZBYT MAłE CIś NIENIE .NAJLEPIEJ SPRAWDZIć NA CIEPłYM SILNIKU GDY PISZCZY IśWIECI
Ostatnio zmieniony czw maja 29, 2008 19:04 przez wielblad2, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 385 gości