Kiedy zmieniać bieg?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
_Marcin_
Fire and Ice
Fire and Ice
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 24, 2007 12:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: _Marcin_ » wt maja 27, 2008 21:17

krzysiek82 pisze:Normalna jazda to max 3.5tyś, a im wyżej na obrotku tym więcej kasy ucieka z portfela a poza tym silnik dostaje po dupie, trzeba brać pod uwagę że to wysłużone silniki już są w naszych golfikach i katowanie nie jest dla nich dobre. Znam przypadek jazdy non stop prawie przed czerwonym polem przez jakieś 15minut, panewki się rozsypały, silnik do remontu. To że tyle jest na obrotku nie oznacza, że można z tego korzystać bez ponoszenia za to konsekwencji. :grin:
Katowanie jest złe - jazda w bardzo bliskiej okolicy odcięcia rzeczywiscie może skonczyc sie tragicznie dla naszego silnika, ale gdy jest prawidłowo eksploatowany - czytaj - płyny, filtry itp wymieniane na czas, rozgrzany silnik to czasem warto go troszke przegonic pod 4000-5500 RPM - żeby nie zdziadział ;):P
krisch pisze:Ja podobnie jak wiekszość zmieniam biegi po osiągnięciu ok 2500-3000 obr/min
krzaś pisze:Jeśli chcesz jeżdzić oszczędnie to wskazówka powinna chodzic pomiędzy 2000-3000. Zmieniaj bieg nie pózniej niż osiągnie 3000, a nie jeżdzi na biegu poniżej 2000.
Czemu nie jeżdzi się na obrotach poniżej 2000 obr/min ? Ja przeważnie w czasie jazdy mam 1700-1900 obr/min i często wrzucam 5 bieg, słyszałem, że to nie "zdrowo" ale nie zastanawiałem się czemu ?
Jazda na wysokim biegu przy niskich obrotach z jednej strony to oszczędność ale gdy już przesadzamy w drugą stronę nadmiernie obciążamy silnik przełożeniem skrzyni, gdy np chcemy delikatnie przyspieszyc - wtedy warto zredukować bieg.
Sztomel pisze:
z kursu PJ to jedynie można nauczyć sie że nie wolno wjeżdzać na linie ciągłą
i tu się również z Tobą zgodzę bo moim znajomym, którzy ukończyli kurs musiałem dopiero tłumaczyć po co zmienia się te biegi, oni wiedzieli że tak trzeba robić ale nie wiedzieli dlaczego :D
No tak, jeśli ktoś się tym nie interesował tylko interesuje go jazda z punktu A do punktu B to niekoniecznie zastanawia sie czy przejechać tą trasę taniej czy drożej a umiejętne obchodzenie sie z silnikiem to różnica nawet do 2 litrów.



Awatar użytkownika
Leon013
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt lut 15, 2008 18:15
Lokalizacja: świętokrzyskie S_ów
Kontakt:

Post autor: Leon013 » wt maja 27, 2008 21:23

_Marcin_ pisze:to czasem warto go troszke przegonic pod 4000-5500 RPM - żeby nie zdziadział ;) :P
zgadzam sie z tym bo potem jak ci moc potrzebna to jej niema i trzeba odmulać



Awatar użytkownika
krisch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 05, 2007 23:16
Lokalizacja: Rumia

Post autor: krisch » śr maja 28, 2008 10:33

_Marcin_ pisze:
krisch pisze:Czemu nie jeżdzi się na obrotach poniżej 2000 obr/min ? Ja przeważnie w czasie jazdy mam 1700-1900 obr/min i często wrzucam 5 bieg, słyszałem, że to nie "zdrowo" ale nie zastanawiałem się czemu ?
Jazda na wysokim biegu przy niskich obrotach z jednej strony to oszczędność ale gdy już przesadzamy w drugą stronę nadmiernie obciążamy silnik przełożeniem skrzyni, gdy np chcemy delikatnie przyspieszyc - wtedy warto zredukować bieg.
Nie no to logiczne, mam prawko juz chyba z 5 lat i troche wyjeźdzone, zastanawia mnie tylko co może spowodować takie użytkowanie samochodu na poziomie powiedzmy 1500-2000obr/min i jeżdzie np. 60km/h na 5 biegu. Samochód się nie dusi i nie dławi, normalnie pracuje, więc co może stać się silnikowi lub skrzyni ? Jak się mają przełożenia do mocy można sobie wytłumaczyć na podstawie rowera i przerzutek, ale mi chodzi o silnik i skrzynię



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr maja 28, 2008 12:17

tyle że pompa oleju w silniczkach VAG osiąga ciśnienie "pracy" przy 2000 obr/min więc jak dla mnie jazda poniżej mija się z celem ...
osobiście stosuje taka metode:
jak chce bardzo ekonomicznie to zmiana biegu tak żeby na kolejnym biegu nie spaść poniżej 2000 obr/min
przeciętnie - zmiana biegu trochę powyżej obrotów maksymalnego momentu obrotowego (zależy od silnika w 1,6 ok 2700 w 1,8 3300)
jak chce szybko - zmiana biegu w okolicach obrotow mocy maksymalnej- dla 1,6/1,8 5200
bardzo szybko - zmiana w okolicach 6300 maksymalne obroty zalecane przez VAG dla silniczkow 1,6 1,8 8V :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
_Marcin_
Fire and Ice
Fire and Ice
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 24, 2007 12:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: _Marcin_ » śr maja 28, 2008 20:56

ppoll27 pisze:tyle że pompa oleju w silniczkach VAG osiąga ciśnienie "pracy" przy 2000 obr/min więc jak dla mnie jazda poniżej mija się z celem ...
osobiście stosuje taka metode:
jak chce bardzo ekonomicznie to zmiana biegu tak żeby na kolejnym biegu nie spaść poniżej 2000 obr/min
przeciętnie - zmiana biegu trochę powyżej obrotów maksymalnego momentu obrotowego (zależy od silnika w 1,6 ok 2700 w 1,8 3300)
jak chce szybko - zmiana biegu w okolicach obrotow mocy maksymalnej- dla 1,6/1,8 5200
bardzo szybko - zmiana w okolicach 6300 maksymalne obroty zalecane przez VAG dla silniczkow 1,6 1,8 8V :bigok:
I to by było wszystko na temat :bigok: . Własnie nie umialem sobie przypomnieć o tej pompie oleju ( w związku z jazdą poniżej 2000 obrotow) dzisiaj też sam sprawdziłem te 60 km/h na 5 biegu - ja bym tak nie umiał ;) (moj silnik 1.8RP) 60km/h to maksymalnie 4 bieg ;) pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
Buwik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt maja 06, 2008 11:51
Lokalizacja: Okolice Stalowej Woli
Kontakt:

Post autor: Buwik » śr maja 28, 2008 21:19

Z Omegi B przesiadłem sie na Mk2 1.3 nie mam obrotomierza i bez problemu podczas pierwszej jazdy zmienialem biegi, prawko mam od 5 lat i przejechane juz ponad 400tys. km sądze ze ktos kto ma oktany we krwi nie potrzebuje ani obrotomierza ani predkosciomierza i tak bedzie jechal i zmienial poprawnie biegi (no chyba ze miga nad nim zielony lisc), a co do jazdy 60km/h na 5-ce to wystarczy poczuc wibracje jakie wytwarza silnik i pomyslec czy to jest dobre dla naszego silnika i reszty auta - mysle ze odpowiedz juz znacie.

Pozdrowka :P


[size=167]>>>>>[/size] [size=167][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=168742]Mój Gofferek[/url][/size] [size=167]<<<<<[/size]

Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć 50km/h w zabudowanym :)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 28, 2008 21:26

Buwik popieram Cię w całej rozciągłości, nic dodać nic ująć :pub:


Obrazek

Awatar użytkownika
krisch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 05, 2007 23:16
Lokalizacja: Rumia

Post autor: krisch » czw maja 29, 2008 10:54

ppoll27, rzeczowa odpowiedź o to mi chodziło, konkrety.
_Marcin_, ja mam silnik 1,6 więc pewnie i skrzynia ma inne przełożenia
Buwik, w tym rzecz, że przy obrotach poniżej 2000 silnik nie przenosi wibracji, pracuje równo i spokojnie. Wiem o czym mówisz bo mój ojciec potrafi 60-tką swoim volviaczem przykładową 60-tką na 5 biegu jeździć i tam samochód wręcz błaga o zmianą przełożenia

A tak bardziej w temacie mój poprzedni samochód (clio z 1991r) był pozbawiony obrotomierza i nie przeszkadzało mi to w ogółe, teraz w golfie mam ale i tak jeżdzę na słuch lub wyczucie(jak muzykę głośniej wrzucę) na obrotek lukam bardziej z ciekawości i właśnie dzięki temu stwierdziłem, że trochę niezdrowo jeżdzą, aczkolwiek oszczędnie (o ile 13,5l gazu w mieście bez korków ale często na krótkich dystansach można nazwać oszczędnością)



Awatar użytkownika
grzecho87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 07, 2007 07:40
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: grzecho87 » czw maja 29, 2008 12:32

krisch pisze:zastanawia mnie tylko co może spowodować takie użytkowanie samochodu na poziomie powiedzmy 1500-2000obr/min i jeżdzie np. 60km/h na 5 biegu. Samochód się nie dusi i nie dławi, normalnie pracuje, więc co może stać się silnikowi lub skrzyni ? Jak się mają przełożenia do mocy można sobie wytłumaczyć na podstawie rowera i przerzutek, ale mi chodzi o silnik i skrzynię
w rowerze "silnikiem" jesteś TY... :chytry:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 355 gości