Falujace zasilanie [Mk II]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Falujace zasilanie [Mk II]

Post autor: Dioda83 » wt paź 11, 2005 14:08

Mam problem tego typu że w nocy gdy jadac mam włączone światła, to w wyraźny sposób widać że coś jest z ich zasilaniem nie tak... lekko przygasają i mocniej swiecą tak jakby coś było z ładowaniem akumulatora...Gdzie szukać przyczyny tego czy to coś z prostownikiem w alternatorze?? Nie wiem zreszta czy mam alternator czy prądnicę :kac: mam Mk II Madison'90. Dzięki z góry za pomoc!!!


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » wt paź 11, 2005 14:16

Ja miałem podobnie z tym, że mi czasami poprostu gasły... Nawet raz w trasie o godzinie 23 pyk i ciemność... Myślałem, że mnie ... strzeli. Okazało się, że włącznik był uszkodzony i coś w nim robiło zwarcia. Poruszaj włącznikiem i zobacz czy nic się nie dzieje w tym momencie z oświetleniem.



siwik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob lis 27, 2004 16:15
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: siwik » wt paź 11, 2005 15:35

moze to wina regulatora napiecia ???



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » wt paź 11, 2005 21:14

Ja tez stawiam na regulator...proponuje odpalic samochod...wlaczyc wszystko co jest mozliwe- swiatla (lacznie z dlugimi), ogrzewanie szyby, dmuchawa itd. i miernikiem zmierzyc napiecie na akumulatorze...jezeli nie ma przynajmniej 13,5 V albo jezeli faluje to pewnie regulator...wymiana prosta i koszta niewielkie



Kozathe1st
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:05
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Kozathe1st » wt paź 11, 2005 22:04

Też mam Madisona z końca roku 90 :grin: Napewno masz alternator :) .
Przerabialem już ten temat w moim MKII i myśle że powodem falowania prądu jest uszkodzony prostownik w alternatorze. Najbardziej widoczny efekt uszkodzonego prostownika to migające światła oraz oświetlenie deski rozdzielczej.



Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » wt paź 11, 2005 23:26

A mi też wszystko migało na zewnątrz i wewnątrz i się okazło, że to jednak włącznik :]



Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Dioda83 » śr paź 12, 2005 13:32

Ok sprawdze wszystko po kolei, dobrze że to cos z mojej branży tj. elektryki :D w tym chociaż się orientuje :)


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » śr paź 12, 2005 19:24

Witam kolege pradowca :grin: :pub: a skoro sie w tym orientujesz to jak zrobisz pomiary to wszystko bedzie jasne...albo z gory kup sobie regulator napiecia



Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Dioda83 » czw paź 13, 2005 10:43

jeśli to padły diody z mostka przy alternatorze to nie ma problemu je zmienic :D a jeśli to nie to, wtdy bede zmuszomy kupic regulator...ale panowie małe pytanie gdzie go szukac tj. regulatora :)


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » czw paź 13, 2005 13:18

W sklepie motoryzacyjnym...byle duzym...jak nie maja to Ci sprowadza za dwa dni...



Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Dioda83 » czw paź 13, 2005 17:36

W sklepie to wiem ale mi chodzi gdzie tego pod maska szukac :) Pozdroowka!!!


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

Awatar użytkownika
neo25-pk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 01:46
Lokalizacja: LESZNO...WLKP
Kontakt:

Post autor: neo25-pk » czw paź 13, 2005 17:59

Są wbudowane w alternator. Z wymiana będzie bardzo ciężko, bo sa fabrycznie wciskane w aluminium obudowy alternatora. Prędzej kupisz uszkodzony alternator na schrocie i wymienisz samą obudowę z diodami niż same diody. Zresztą ja bym tu wogóle nie stawiał na te diody. A troche sie znam...sprawdź czy niemasz przekaźników do świateł. Jeżeli tak to najczęściej one padają, a dokładnie jego styki. Wystarczy wymienić. Zacznij od sprawdzenia napięcia na akumulatorze.


Pilnie kupię osłone rozrządu (górną boczna pokrywę, plastik) !!!

MikeBer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 21, 2005 00:47
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: MikeBer » czw paź 13, 2005 18:13

Miałem to samo. trzeba było wymienić REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA i po sprawie, cena około 20zł.
Przykładowy link do aukcji gdzie można to kupić:
http://allegro.pl/show_item.php?item=66178588
wymiana jest śmiesznie prosta, odkręcasz 2 śrubki z tyłu alternatora, odpinasz kabelek,podpinasz do nowego regulatora, przykręcasz i po meczu:)
Przyczyną jest wytarcie tych wystających "szczotek". U mnie jedna była a drugiej prawie nie bylo i tak mi światełka przygasały i rozjaśniały..
Poniżej załączam fotke tyłu alternatora, w czerwonym kółku zaznaczyłem regulator napięcia. W zalżności od modelu alternatora - Bosch, Valeo itd regulator może troche inaczej wyglądac, ale generalnie wszystkie są na 12V więc każdy powinien pasować. Najlepiej zdemontuj swój, idz do sklepu i pokaż że chcesz taki albo podobny - ważne żeby otwory pasowały i na głębokość było ok. Ja miałem w swoim alternatorze regulator taki prostokątny w czarnej obudowie, a wymieniłem na zamiennik taki jak na fotce... No i działa super.
:okej:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » czw paź 13, 2005 18:47

No wlasnie...regulator jest na wierzchu i wymienia sie go za 5 minut...na zdjeciu widac dokladnie...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 298 gości