Falujace zasilanie [Mk II]
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Dioda83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 702
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Falujace zasilanie [Mk II]
Mam problem tego typu że w nocy gdy jadac mam włączone światła, to w wyraźny sposób widać że coś jest z ich zasilaniem nie tak... lekko przygasają i mocniej swiecą tak jakby coś było z ładowaniem akumulatora...Gdzie szukać przyczyny tego czy to coś z prostownikiem w alternatorze?? Nie wiem zreszta czy mam alternator czy prądnicę mam Mk II Madison'90. Dzięki z góry za pomoc!!!
Ja tez stawiam na regulator...proponuje odpalic samochod...wlaczyc wszystko co jest mozliwe- swiatla (lacznie z dlugimi), ogrzewanie szyby, dmuchawa itd. i miernikiem zmierzyc napiecie na akumulatorze...jezeli nie ma przynajmniej 13,5 V albo jezeli faluje to pewnie regulator...wymiana prosta i koszta niewielkie
-
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:05
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
- neo25-pk
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 01:46
- Lokalizacja: LESZNO...WLKP
- Kontakt:
Są wbudowane w alternator. Z wymiana będzie bardzo ciężko, bo sa fabrycznie wciskane w aluminium obudowy alternatora. Prędzej kupisz uszkodzony alternator na schrocie i wymienisz samą obudowę z diodami niż same diody. Zresztą ja bym tu wogóle nie stawiał na te diody. A troche sie znam...sprawdź czy niemasz przekaźników do świateł. Jeżeli tak to najczęściej one padają, a dokładnie jego styki. Wystarczy wymienić. Zacznij od sprawdzenia napięcia na akumulatorze.
Pilnie kupię osłone rozrządu (górną boczna pokrywę, plastik) !!!
Miałem to samo. trzeba było wymienić REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA i po sprawie, cena około 20zł.
Przykładowy link do aukcji gdzie można to kupić:
http://allegro.pl/show_item.php?item=66178588
wymiana jest śmiesznie prosta, odkręcasz 2 śrubki z tyłu alternatora, odpinasz kabelek,podpinasz do nowego regulatora, przykręcasz i po meczu:)
Przyczyną jest wytarcie tych wystających "szczotek". U mnie jedna była a drugiej prawie nie bylo i tak mi światełka przygasały i rozjaśniały..
Poniżej załączam fotke tyłu alternatora, w czerwonym kółku zaznaczyłem regulator napięcia. W zalżności od modelu alternatora - Bosch, Valeo itd regulator może troche inaczej wyglądac, ale generalnie wszystkie są na 12V więc każdy powinien pasować. Najlepiej zdemontuj swój, idz do sklepu i pokaż że chcesz taki albo podobny - ważne żeby otwory pasowały i na głębokość było ok. Ja miałem w swoim alternatorze regulator taki prostokątny w czarnej obudowie, a wymieniłem na zamiennik taki jak na fotce... No i działa super.
Przykładowy link do aukcji gdzie można to kupić:
http://allegro.pl/show_item.php?item=66178588
wymiana jest śmiesznie prosta, odkręcasz 2 śrubki z tyłu alternatora, odpinasz kabelek,podpinasz do nowego regulatora, przykręcasz i po meczu:)
Przyczyną jest wytarcie tych wystających "szczotek". U mnie jedna była a drugiej prawie nie bylo i tak mi światełka przygasały i rozjaśniały..
Poniżej załączam fotke tyłu alternatora, w czerwonym kółku zaznaczyłem regulator napięcia. W zalżności od modelu alternatora - Bosch, Valeo itd regulator może troche inaczej wyglądac, ale generalnie wszystkie są na 12V więc każdy powinien pasować. Najlepiej zdemontuj swój, idz do sklepu i pokaż że chcesz taki albo podobny - ważne żeby otwory pasowały i na głębokość było ok. Ja miałem w swoim alternatorze regulator taki prostokątny w czarnej obudowie, a wymieniłem na zamiennik taki jak na fotce... No i działa super.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 298 gości