Chyba znalazłem przyczynę.ppoll27 pisze:możesz sprawdzić elektrycznie (poszukaj na forum) - możesz pożyczyć od kogoś i sprawdzić ... oczywiście możesz też od razu kupić ... z tego co ja wiem to ten czujnik raczej nie pada ot tak tylko właśnie pojawiają się wypadające zapłony, kłopoty z zapalaniem zimnego, gaśnięcie silnika po jakimś czasie itp ...
Kupiłem czujnik halla, ściągam kopułkę a tam wielkie zdziwienie - nowy palec (BERU) totalnie zjarany, blaszka odpadła i koniec palca dookoła zwęglone. Oczywiście to nie jedyna przyczyna, bo przed wymianą palca objawy były te same. Założyłem stary (chyba oryginalny palec, który wygląda całkiem nieźle). Kopułka też BERU wygląda bdb.
Ale co najważniejsze znalazłem to to, że nie muszę wymieniać czujnika HALLA tylko raczej cały aparat zapłonowy. Na wałek w aparacie zapłonowym na który zakłada się palec ma luzy na boki (na oko to lata sobie na boki ok 1mm). Chyba to będzie przyczyną wypadania zapłonów... i tego, ze w świetle stroboskopu pływał mi znak do ustawiania zapłonu na kole zamachowym....
[ Dodano: Sob Maj 10, 2008 6:56 pm ]
Jeszcze dodam zdjęcie spalonego paluszka
Jeszcze pytanko: jaka może być przyczyna luzu na boki osi w aparacie zapłonowym?