wentylator chlodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
2ass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt lis 03, 2006 15:18
Lokalizacja: Wroclaw

wentylator chlodnicy

Post autor: 2ass » pn maja 26, 2008 00:31

nie dziala mi wentylator chlodnicy obraca sie w miare lekko, czytalem ze cos tam sie zaciera i sie nie kreca, no to umnie dziala lekko, bezpiecznik, z tego co sie zorientowalem jest caly, jesli dobrze sprawdzilem to jest 13 razem z klaksonem, klakson oczywiscie dziala, moje pytanie jest takie: jaki, gdzie i ile mniej wiecej kosztuje taki wentylatorek dodam ze do silnika 1.8l wiem tez ze ciezko sie go wymienia, prosze zeby ktos kto kupowal i wymienial, doradzil co kupic i jak zalozyc :(
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 00:32 przez 2ass, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn maja 26, 2008 00:41

bezpiecznik wentylatora jest koło zbiorniczka płynu chłodniczego 30A jesli sie nie myle(taka blaszka z napisem 30A)


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
2ass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt lis 03, 2006 15:18
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: 2ass » pn maja 26, 2008 00:45

ooooooooo tego nie wiedzialem jutro sprawdze, dzieki
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 00:46 przez 2ass, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pn maja 26, 2008 09:40

2ass, najpierw zdejmij wtyczkę z włącznika termicznego w chłodnicy, są trzy przewody - jeden to zasilanie (+12V) ,pozostałe idą do wentylatora (I i II bieg)
weź miernik napięcia lub jakąkolwiek żarówkę 12V z kawałkiem przewodu - jeden styk żarówki do masy a drugim pokolei dotykaj do przewodów we wtyczce włącznika termicznego - na jednym z nich powinno być napięcie..

jeśli nie ma to jest albo bezpiecznik walnięty albo przerwany gdzieś przewód..

jeśli jest napięcie to zewrzyj ten przewód z pozostałymi dwoma we wtyczce - powinien zakręcić wentylator - jeśli zakręcił, a normalnie nie kręci (temp załączenia 95'C/102'C) to jest walnięty włącznik termiczny

jeśli na krótko też nie zakręcił tzn. że jest albo uszkodzony wentylator albo przewody między włącznikiem term. ,a wentylatorem..

ewentualnie sprawdź czy przy zagrzanym silniku termostat otwiera obieg na chłodnicę (pow. 87'C) - bo jeśli termostat by nie otwierał to i włącznik termiczny w chłodnicy nie zadziała..

wymiana wentylatora w razie czego nie jest specjalnie trudna tyle ,że pracochłonna..
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 09:54 przez Matador, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
2ass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt lis 03, 2006 15:18
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: 2ass » wt maja 27, 2008 00:01

wiec sprawdzilem we wtyczce czy jest napiecie i jest ale jak podlacze tzn zwieram to tylko te szybkie obroty sa, kabel uszkodzony czy jak????



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt maja 27, 2008 07:22

2ass pisze:jak podlacze tzn zwieram to tylko te szybkie obroty sa, kabel uszkodzony czy jak????
albo wentylator - możesz zewrzeć we wtyczce od włącznika termicznego wszystkie trzy przewody ,zdjąć wtyczkę z wentylatora i w niej na dwóch przewodach powinno być napięcie - jeśli jest to wentylator walnięty..
jeśli nie to coś z przewodem, ale obstawiam raczej wentylator

jeśli okaże się że wentylator nie kręci na I prędkości , a na II jest ok, a nie chcesz go wymieniać na razie ,można zrobić drobny myk.. :grin:
można zamienić przewody między włącznikiem termicznym a wentylatorem załączające I i II bieg tak ,żeby przy 95'C załączał się od razu szybszy bieg - przynajmniej silnik nie będzie się grzał i szybciej będzie się schładzał..



Awatar użytkownika
2ass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt lis 03, 2006 15:18
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: 2ass » wt maja 27, 2008 21:34

w sumie zaczalem od poczatku czyli jeszcze raz odpalilem go na krotko i chodzi normalnie czyli dwa biegi, :grin: moze cos nie stykalo, ale bardzo dziekuje koledze za naprawde pomocne rady, wielkie dzieki



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 233 gości