Kiedy zmieniać bieg?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Kiedy zmieniać bieg?

Post autor: Farin » ndz maja 25, 2008 19:27

Witam - jestem młodym posiadaczem MK2 z silnikiem 1.8 w gazie. Wcześniej jeździłem tatusiowym Fiatem Uno, gdzie nie było prędkościomierza, a zmiana biegów następowała "na czuja". Mniemam, że wyposażenie Golfa w prędkościomierz nie jest bezcelowe. Proszę posiadaczy G II o wypowiedź na temat kiedy zmieniać biegi - przy jakim momencie obrotowym. Na moim prędkościomierzu nie ma strefy zielonej oznaczającej ekonomiczną, bezpieczną dla silnika jazdę - jest tylko strefa czerwona między 6 a 7 tys.
Za podpowiedzi z góry dziękuję.



ozyrys00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 22:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ozyrys00 » ndz maja 25, 2008 19:47

Przy normalnej jeździe polecał bym zmienić bieg przy osiągnięciu 2000-3000 obr. Tyle, że w czasie jazdy lepiej patrzyć na drogę, a nie na wskazówkę obrotomierza. To tylko taka moja sugestia.



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » ndz maja 25, 2008 20:04

Jeśli chcesz jeżdzić oszczędnie to wskazówka powinna chodzic pomiędzy 2000-3000. Zmieniaj bieg nie pózniej niż osiągnie 3000, a nie jeżdzi na biegu poniżej 2000. To taka moja propozycjia dla oszczędnej jazdy i bezpiecznej dla silnika aby pochodził długo. No ale od czasu do czasu to nalezy sie trochę go przeciagnąć żeby sie nie zamulił. :bigok:



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz maja 25, 2008 20:05

przyznaje ze pytanie dosc dziwne...
ja zmieniam biegi zależnie od sytuacji na drodze jesli jedziesz sobie po trasie to nie ma sensu katowac silnika wysokimi obrotam tylko zmieniasz w granicach 2,5-3 tyś wiadomo a jesli wyprzedzasz to czasem trzeba przycisnąć
ogólnie wszystko zależy od ciebie :bigok:



Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Post autor: Farin » ndz maja 25, 2008 20:19

Właśnie tak zmieniałem - między 2500 a 3000, jednak dawało mi do myślenia pozostałe 4000... po co prędkościomierz sięga 7000... No nie ważne - swoim Gofrem i tak ponad 140 nie sięgam;)



Awatar użytkownika
_Marcin_
Fire and Ice
Fire and Ice
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 24, 2007 12:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: _Marcin_ » ndz maja 25, 2008 20:42

Farin pisze:Właśnie tak zmieniałem - między 2500 a 3000, jednak dawało mi do myślenia pozostałe 4000... po co prędkościomierz sięga 7000... No nie ważne - swoim Gofrem i tak ponad 140 nie sięgam;)

7000 to sięga raczej obrotomierz ;) a tak poza tym wlasnie obrotomierz daje możliwość wyboru stylu jazdy - ekonomiczna jazda - jazda w pobliżu obrotów gdzie silnik ma maksymalny moment obrotowy - w 1.8 to w wiekoszosci przypadkow 2500-3200 RPM, a pozostałe 4000 obrotów są gdy chce sie wyprzedzać ;) i żeby sie nie zapomniec - bo np w silnikach RP odcięcie zapłonu jest okolo 6500 RPM, a maksymalna moc wg danych producenta to w RP jest osiagana przy okolo 5200 RPM. Pozdrawiam.
ps. a z tym nieprzekraczaniem 140km/h to tez staram sie tej predkosci nie przekraczać... na 3 biegu ;)



Awatar użytkownika
Leon013
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt lut 15, 2008 18:15
Lokalizacja: świętokrzyskie S_ów
Kontakt:

Post autor: Leon013 » ndz maja 25, 2008 22:30

_Marcin_ pisze:odcięcie zapłonu jest okolo 6500 RPM
a u mnie nie odcina :jezor: :jezor: :jezor:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz maja 25, 2008 22:44

koledzy, a gdyby Wam wymontować obrotomierze to nie wiedzielibyście kiedy biegi zmieniać ? przecież każdy kto prowadzi auto słyszy jak pracuje silnik i kiedy zaczyna bardziej wyć a mniej przyspieszać (to chyba nie trudno wyczuć) nie jeździmy limuzynami tylko Golfami i silnik wyraźnie słychać w kabinie i dokładnie najlepszą techniką jazdy jest taka jak Farin napisał w pierwszym swoim poście czyli :
Farin pisze:jeździłem tatusiowym Fiatem Uno, gdzie nie było prędkościomierza, a zmiana biegów następowała "na czuja"
a to samo poparł
wojtas4589
trzymanie się tylko i wyłącznie wskazań obrotomierza to tylko świadczy o tym, że ktoś nie "czuje" pracy silnika i przełożeń skrzyni biegów na których on jedzie.


Obrazek

Awatar użytkownika
_Marcin_
Fire and Ice
Fire and Ice
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 24, 2007 12:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: _Marcin_ » pn maja 26, 2008 22:27

Leon013 pisze:
_Marcin_ pisze:odcięcie zapłonu jest okolo 6500 RPM
a u mnie nie odcina :jezor: :jezor: :jezor:
mnie tez nie odcina - przez LPG ;)
Sztomel pisze:koledzy, a gdyby Wam wymontować obrotomierze to nie wiedzielibyście kiedy biegi zmieniać ? przecież każdy kto prowadzi auto słyszy jak pracuje silnik i kiedy zaczyna bardziej wyć a mniej przyspieszać (to chyba nie trudno wyczuć) nie jeździmy limuzynami tylko Golfami i silnik wyraźnie słychać w kabinie i dokładnie najlepszą techniką jazdy jest taka jak Farin napisał w pierwszym swoim poście czyli :
Farin pisze:jeździłem tatusiowym Fiatem Uno, gdzie nie było prędkościomierza, a zmiana biegów następowała "na czuja"
a to samo poparł
wojtas4589
trzymanie się tylko i wyłącznie wskazań obrotomierza to tylko świadczy o tym, że ktoś nie "czuje" pracy silnika i przełożeń skrzyni biegów na których on jedzie.
Gdyby mi wyjęli obrotomierz - dalej bym wiedział kiedy zmieniać bieg ;) Podałem te zakresy tylko dlatego że pojawiło sie o to pytanie ;)Skoro już się ma obrotomierz to można sie "nauczyc" prawidłowo zmieniać biegi - choć to powinno być juz wg mnie wyniesione z kursu PJ, ale zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć. Ja głownie obserwuje droge przede mną jak jade a nie obrotomierz ;) pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
Leon013
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt lut 15, 2008 18:15
Lokalizacja: świętokrzyskie S_ów
Kontakt:

Post autor: Leon013 » pn maja 26, 2008 22:35

_Marcin_ pisze:mnie tez nie odcina - przez LPG ;)
no ja tez to miałem na myśli bo na bp to standard 6.5 tysia i koniec



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » wt maja 27, 2008 12:39

Normalna jazda to max 3.5tyś, a im wyżej na obrotku tym więcej kasy ucieka z portfela a poza tym silnik dostaje po dupie, trzeba brać pod uwagę że to wysłużone silniki już są w naszych golfikach i katowanie nie jest dla nich dobre. Znam przypadek jazdy non stop prawie przed czerwonym polem przez jakieś 15minut, panewki się rozsypały, silnik do remontu. To że tyle jest na obrotku nie oznacza, że można z tego korzystać bez ponoszenia za to konsekwencji. :grin:


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
krisch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 05, 2007 23:16
Lokalizacja: Rumia

Post autor: krisch » wt maja 27, 2008 16:39

Ja podobnie jak wiekszość zmieniam biegi po osiągnięciu ok 2500-3000 obr/min
krzaś pisze:Jeśli chcesz jeżdzić oszczędnie to wskazówka powinna chodzic pomiędzy 2000-3000. Zmieniaj bieg nie pózniej niż osiągnie 3000, a nie jeżdzi na biegu poniżej 2000.
Czemu nie jeżdzi się na obrotach poniżej 2000 obr/min ? Ja przeważnie w czasie jazdy mam 1700-1900 obr/min i często wrzucam 5 bieg, słyszałem, że to nie "zdrowo" ale nie zastanawiałem się czemu ?



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt maja 27, 2008 17:33

_Marcin_, z kursu PJ to jedynie można nauczyć sie że nie wolno wjeżdzać na linie ciągłą :grin:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 27, 2008 20:54

z kursu PJ to jedynie można nauczyć sie że nie wolno wjeżdzać na linie ciągłą
i tu się również z Tobą zgodzę bo moim znajomym, którzy ukończyli kurs musiałem dopiero tłumaczyć po co zmienia się te biegi, oni wiedzieli że tak trzeba robić ale nie wiedzieli dlaczego :D


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 271 gości