po myciu nie odpala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

po myciu nie odpala

Post autor: haps » ndz maja 25, 2008 16:47

Witam, bylem sobie na myjce i jakos mnie podkusilo zeby karcherem umyc silnik.. mylem na wlaczonym silniku, wszystko bylo ok, jakies 10-15min po odjechaniu rowniez bylo wszystko cacy i nagle zaczal przerywac i nierowno pracowac..az w koncu zgasl i od tamtej pory nie odpalil ani razu, ladowalem juz aku 3razy i caly czas nie chce palic... wszystkie wtyczki przy przepustnicy zdjalem, przeczyscilem itp, kable zdjalem ze swiec ale bylo sucho, pod kopulka rowniez sucho.. nie bardzo wiem gdzie sie mogla woda dostac i chwilowo (mam taka nadzieje) unieruchomic moja maszyne..Macie jakies pomysly?



Awatar użytkownika
Radovanv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 24, 2008 17:32
Lokalizacja: K-ce
Kontakt:

....

Post autor: Radovanv » ndz maja 25, 2008 16:54

Przede wszystkim puknąć się w głowę tak solidnie........ a po drugie udać siędo dobrego Mechanika co zna się na Elektryce......... no i drugi raz się MOCNO Puknąć.......


Born To Be Wild :]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 25, 2008 17:12

Radovanv, witamy na forum witamy , tylko może styl pisania byś zmienił.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz maja 25, 2008 17:17

jak sam sie nie znasz na elektryce to możesz jedynie sprawdzić bezpieczniki może wywaliło któryś który jest odpowiedzialny własnie za to że nie chce zapalić, ja tam sie nie znam tez na elektr. ale warto zobaczyć nie



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 17:25

Następnym razem nigdy nie myj pracującego silnika. Silnik do mycia powinien być zimny. Teraz możesz sprawdzić czy masz wogóle iskre, jeśli nie ma to podążaj tym tropem. Nie wiem jak twoje auto jest skonstruowane. Jeśli na aparat zapłonowy to tam szukaj. Mogła pasć cewka zapłonowa - trochę nie lubi wody :)



Puknąć to lepiej swoją Pannę, lub ewentualnie nie swoją :rotfl:
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 17:26 przez stempel72, łącznie zmieniany 1 raz.


VR6 + STAG 300

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » ndz maja 25, 2008 18:22

podczas krecenia wskazowka od obrotomierza podbija troche do gory, o ile pamietam swiadczy to o tym ze czujnik halla jest ok, a problem jest z cewka czyli iskra, a raczej jej brak.. jak sprawdzic czy jest iskra na swiecy?



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 19:28

Zdejmij kabel ze świecy, włóż w niego jakąś starą świecę i dotknij jej końcem do bloku silnika. W tym czasie kolega niech zakręci rozrusznikiem, a Ty patrz czy jest iskra.


VR6 + STAG 300

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz maja 25, 2008 19:30

haps pisze:jak sprawdzic czy jest iskra na swiecy
Wykręcic świecę, włożyć do kabla, dotknąć do masy świecą (gwintem) i niech ktoś zakręci rozrusznikiem. Musisz to robić BARDZO OSTROŻNIE bo może pokopać wysokie napięcie z kabla. Najlepiej robić to w ciemnym miejscu/garażu. Iskrę będzie widać albo nie jak jej nie będzie.



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » ndz maja 25, 2008 20:25

iskra jest...silnik odpala.. po prostu dostala sie gdzies woda, pozniej go zalalem paliwem i nie chcial odpalic.. jak odpalil to nie mial wolnych obrotow, ale z czasem jak sie wygrzewal to juz coraz lepiej, jak mu wdepne pedal do konca jak jest na luzie to lekko przerywa i sie wkreca.. jak powoli wciskam to jest ok, ale to chyba ustapi jak wyparuje cala woda?



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 20:28

Dokładnie. Wychnie i będzieok.


VR6 + STAG 300

pamor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 29, 2008 18:10
Lokalizacja: Jaczków koło Kamiennej Góry.
Kontakt:

Post autor: pamor » ndz maja 25, 2008 21:22

Tak a propos kręcenia:
nadmierne kręcenie z negatywnym skutkiem może prowadzić do zalania a potem do dostania się paliwa do katalizatora co może skutkować jego uszkodzeniem (czytać w instrukcji obsługi do golfa)



Awatar użytkownika
Radovanv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 24, 2008 17:32
Lokalizacja: K-ce
Kontakt:

Post autor: Radovanv » ndz maja 25, 2008 22:04

stempel72 pisze:Następnym razem nigdy nie myj pracującego silnika. Silnik do mycia powinien być zimny. Teraz możesz sprawdzić czy masz wogóle iskre, jeśli nie ma to podążaj tym tropem. Nie wiem jak twoje auto jest skonstruowane. Jeśli na aparat zapłonowy to tam szukaj. Mogła pasć cewka zapłonowa - trochę nie lubi wody :)



Puknąć to lepiej swoją Pannę, lub ewentualnie nie swoją :rotfl:
heheheheehehhe :food: A To "puknąć w głowe" to chyba nie było zbyt dosadne co ? :smoke: Postaram się Milej :kufel:

- Co do Silnika to nie powinno się go wogóle myć wodą Bo:
1. Częste mycie skraca Życie
2. Elektryka nie lubi wody
3. Brudny silnik wygląda mniej awaryjnie :bajer:

a jak chcesz Tuning pod maską to sobie obudowe lepiej Kupić na silnik :smoke:


Born To Be Wild :]

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pn maja 26, 2008 18:54

Radovanv pisze:Co do Silnika to nie powinno się go wogóle myć wodą Bo:
1. Częste mycie skraca Życie
2. Elektryka nie lubi wody
3. Brudny silnik wygląda mniej awaryjnie :bajer:
Ad1. Niby dlaczego? podaj jakieś sensowne argumenty.
Ad2. wszystkie złączki są szczelne więc niewielką ilość wody wytrzymają bez problemu
Ad3. Brudny silnik jest wstrętny (chyba że mówisz o lekkim zapoceniu/zakurzeniu)



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn maja 26, 2008 20:06

wojteks pisze:Ad1. Niby dlaczego? podaj jakieś sensowne argumenty.
bo woda smarów, oleju itp. nie zmywa :grin:
wojteks pisze:Ad2. wszystkie złączki są szczelne więc niewielką ilość wody wytrzymają bez problemu
czy mycie karcherem to niewielka ilość wody?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 161 gości