Czy to cewka?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to cewka?
Witam!
Mój MK3 1.6 101KM zrobił mi coś takiego:
Przejechałem 200km i na chwilę stanąłem pod sklepem jak wsiadłem to już nie zapalił. Rozrusznik kręci jak głupi ale nie odpala. Zauważyłem że z obudowy cewki wycieka plastik wyszło go dość sporo ułamałem to coś a po chwili znów zaczeło to coś wyciekać ( ten plastik). Tu mam pytanie bo była ona bardzo gorąca czy cewka pada sama z siebie czy przyczyną może być również za wysokie napięcie podawane np. przez komputer. Czy jeśli wymienię ja to zachwilę nie zrobi sie to samo?
Mój MK3 1.6 101KM zrobił mi coś takiego:
Przejechałem 200km i na chwilę stanąłem pod sklepem jak wsiadłem to już nie zapalił. Rozrusznik kręci jak głupi ale nie odpala. Zauważyłem że z obudowy cewki wycieka plastik wyszło go dość sporo ułamałem to coś a po chwili znów zaczeło to coś wyciekać ( ten plastik). Tu mam pytanie bo była ona bardzo gorąca czy cewka pada sama z siebie czy przyczyną może być również za wysokie napięcie podawane np. przez komputer. Czy jeśli wymienię ja to zachwilę nie zrobi sie to samo?
babylock
Przesuwałem troszkę kopułkę (kręciłem) bo troszkę mi szarpał. Po przesunięciu szarpanie ustało i dobrze jechał. To że przestawiłem troszkę aparat chyba nie ma wpływu na cewkę?
[ Dodano: 25 Maj 2008 20:20 ]
Acha dodam że od jakiegoś czasu jak rano wsiadłem odpalał od razu a po przejechaniu około 1km jak stawałem pod sklepem i wsiadałem za chwilę to nigdy nie zapalił od razu. Musiałem dłuższy czas pokręcić rozrusznikiem żeby zapalił, ale zawsze zapalał.
[ Dodano: 25 Maj 2008 20:20 ]
Samochód odstał ze 2godz cewka zimna ale nie odpalił.Jeśli nie możesz go nadal odpalić to cewka a jak ostygł i odpalił to stawiam na przekaznik nr 30. Sprawdz czy iskra jest!!
Acha dodam że od jakiegoś czasu jak rano wsiadłem odpalał od razu a po przejechaniu około 1km jak stawałem pod sklepem i wsiadałem za chwilę to nigdy nie zapalił od razu. Musiałem dłuższy czas pokręcić rozrusznikiem żeby zapalił, ale zawsze zapalał.
babylock
- krzaś
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
babylock pisze:To że przestawiłem troszkę aparat chyba nie ma wpływu na cewkę?
Chłopie nie rób tego więcej W AFT zapłon ustawia sie tylko po podłączeniu do kompa. Proponuje ci wymienic przekażnik nr 30 który jest w skrzynce bezpieczników. Te przekazniki przegrzewają się i powodują rozłanczanie głównego napięcia do silnika, co powoduje brak iskry nawet jak cewka jest sprawna. Przekaznik to koszt raptem 25zł
Po ty co napisałeś to podejrzewam równiez czujnik położenia wału, ale to na samym końcu sprawdz bo to koszta troche wieksze zamiennik ok 220złbabylock pisze:Acha dodam że od jakiegoś czasu jak rano wsiadłem odpalał od razu a po przejechaniu około 1km jak stawałem pod sklepem i wsiadałem za chwilę to nigdy nie zapalił od razu.
Pozdro Krzaś
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 22:03 przez krzaś, łącznie zmieniany 2 razy.
W piatek wymieniałem halla. Cena 140 zł w Auto Landzie (zamiennik do silnika 1,6 ABU).krzaś pisze:Po ty co napisałeś to podejrzewam równiez czujnik położenia wału, ale to na samym końcu sprawdz bo to koszta troche wieksze zamiennik ok 220zł
[ Dodano: Pon Maj 26, 2008 09:43 ]
Na Allegro halle są dużo tańsze, ale czasu nie miąłem, żeby czekać na dostawę (Bosch ok 120 - 140, No name nawet za 60 zł)
ten czujnik połozenia wału to nic innego jak hallkrzaś pisze:Halla , a czujnik położenia wału to całkiem co innego. Halla masz w aparacie zapłonowym, a czujnik położenia wału jest w bloku pod filtrem oleju.kristo pisze:W piatek wymieniałem halla.
[ Dodano: 26 Maj 2008 18:29 ]
zmień mechanikababylock pisze:Mój silnik to AKS czy to jest różnica? Mój mechanik kedyś tak ustawiał i przez ponad rok dobrze jeździł.
Czyli jak wymienię cewkę na nową radzicie pojechać na kompa i po podłączeniu ustawiać zapłon? A może ktoś napisze konkretnie jak to ma wyglądać? A może wystarczy sama lampa stroboskopowa?
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 18:55 przez babylock, łącznie zmieniany 1 raz.
babylock
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
krzaś, HALL to typ czujnika , konkretnie położenia, a czy on jest zamocowany na wałku , na wale, na kole zamachowym czy też w aparacie zapłonowym nie ma żadnego znaczenia i to nie przekszadza mu nadal być HALLem
Czujnik położenia jest odpowiedzialny za udczytanie położenia a nie za iskrę . To co napisaęłs to duze uproszczenie. To tak jakby powiedzieć że za iskrę jest odpowiednialna kluczyk w stacyjce, bo jak go nie ma to iskry też nie ma.krzaś pisze:Jedno i drugie jest odpowiedzialne za iskrę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości