Czy to cewka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

babylock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 17:41
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Czy to cewka?

Post autor: babylock » ndz maja 25, 2008 18:49

Witam!
Mój MK3 1.6 101KM zrobił mi coś takiego:
Przejechałem 200km i na chwilę stanąłem pod sklepem jak wsiadłem to już nie zapalił. Rozrusznik kręci jak głupi ale nie odpala. Zauważyłem że z obudowy cewki wycieka plastik wyszło go dość sporo ułamałem to coś a po chwili znów zaczeło to coś wyciekać ( ten plastik). Tu mam pytanie bo była ona bardzo gorąca czy cewka pada sama z siebie czy przyczyną może być również za wysokie napięcie podawane np. przez komputer. Czy jeśli wymienię ja to zachwilę nie zrobi sie to samo?


babylock

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 25, 2008 18:52

cewke musisz wymienić ale elementy ukladu zaplonowego grzeją się gdy gdzieś jest słabe przejście. Cekwa moze sie topic nawet od zlej iskry na świecy albo od złego przejścia na palcu i kopułce. Oczywiscie sterownik tez moze ją psuć.



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » ndz maja 25, 2008 20:10

Jeśli nie możesz go nadal odpalić to cewka a jak ostygł i odpalił to stawiam na przekaznik nr 30. Sprawdz czy iskra jest!!



babylock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 17:41
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: babylock » ndz maja 25, 2008 20:12

Przesuwałem troszkę kopułkę (kręciłem) bo troszkę mi szarpał. Po przesunięciu szarpanie ustało i dobrze jechał. To że przestawiłem troszkę aparat chyba nie ma wpływu na cewkę?

[ Dodano: 25 Maj 2008 20:20 ]
Jeśli nie możesz go nadal odpalić to cewka a jak ostygł i odpalił to stawiam na przekaznik nr 30. Sprawdz czy iskra jest!!
Samochód odstał ze 2godz cewka zimna ale nie odpalił.

Acha dodam że od jakiegoś czasu jak rano wsiadłem odpalał od razu a po przejechaniu około 1km jak stawałem pod sklepem i wsiadałem za chwilę to nigdy nie zapalił od razu. Musiałem dłuższy czas pokręcić rozrusznikiem żeby zapalił, ale zawsze zapalał.


babylock

Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » ndz maja 25, 2008 22:00

babylock pisze:To że przestawiłem troszkę aparat chyba nie ma wpływu na cewkę?


Chłopie nie rób tego więcej :chytry: W AFT zapłon ustawia sie tylko po podłączeniu do kompa. Proponuje ci wymienic przekażnik nr 30 który jest w skrzynce bezpieczników. Te przekazniki przegrzewają się i powodują rozłanczanie głównego napięcia do silnika, co powoduje brak iskry nawet jak cewka jest sprawna. Przekaznik to koszt raptem 25zł
babylock pisze:Acha dodam że od jakiegoś czasu jak rano wsiadłem odpalał od razu a po przejechaniu około 1km jak stawałem pod sklepem i wsiadałem za chwilę to nigdy nie zapalił od razu.
Po ty co napisałeś to podejrzewam równiez czujnik położenia wału, ale to na samym końcu sprawdz bo to koszta troche wieksze zamiennik ok 220zł

Pozdro Krzaś
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 22:03 przez krzaś, łącznie zmieniany 2 razy.



babylock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 17:41
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: babylock » ndz maja 25, 2008 22:08

Mój silnik to AKS czy to jest różnica? Mój mechanik kedyś tak ustawiał i przez ponad rok dobrze jeździł.


babylock

pamor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 29, 2008 18:10
Lokalizacja: Jaczków koło Kamiennej Góry.
Kontakt:

Post autor: pamor » ndz maja 25, 2008 22:13

babylock pisze:Acha dodam że od jakiegoś czasu jak rano wsiadłem odpalał od razu a po przejechaniu około 1km jak stawałem pod sklepem i wsiadałem za chwilę to nigdy nie zapalił od razu.
To może nie stawaj pod sklepem :D



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn maja 26, 2008 09:41

krzaś pisze:Po ty co napisałeś to podejrzewam równiez czujnik położenia wału, ale to na samym końcu sprawdz bo to koszta troche wieksze zamiennik ok 220zł
W piatek wymieniałem halla. Cena 140 zł w Auto Landzie (zamiennik do silnika 1,6 ABU).

[ Dodano: Pon Maj 26, 2008 09:43 ]
Na Allegro halle są dużo tańsze, ale czasu nie miąłem, żeby czekać na dostawę (Bosch ok 120 - 140, No name nawet za 60 zł)



babylock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 17:41
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: babylock » pn maja 26, 2008 17:38

Tak to wygląda, pęknięcie i wypłynięcie czarnej masy.
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 17:39 przez babylock, łącznie zmieniany 1 raz.


babylock

Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » pn maja 26, 2008 18:11

kristo pisze:W piatek wymieniałem halla.
Halla , a czujnik położenia wału to całkiem co innego. Halla masz w aparacie zapłonowym, a czujnik położenia wału jest w bloku pod filtrem oleju.


Zapraszamy http://cb-pomorze.pl/viewtopic.php?t=32#top

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn maja 26, 2008 18:27

krzaś pisze:
kristo pisze:W piatek wymieniałem halla.
Halla , a czujnik położenia wału to całkiem co innego. Halla masz w aparacie zapłonowym, a czujnik położenia wału jest w bloku pod filtrem oleju.
ten czujnik połozenia wału to nic innego jak hall

[ Dodano: 26 Maj 2008 18:29 ]
babylock pisze:Mój silnik to AKS czy to jest różnica? Mój mechanik kedyś tak ustawiał i przez ponad rok dobrze jeździł.
zmień mechanika



babylock
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 17:41
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: babylock » pn maja 26, 2008 18:54

Czyli jak wymienię cewkę na nową radzicie pojechać na kompa i po podłączeniu ustawiać zapłon? A może ktoś napisze konkretnie jak to ma wyglądać? A może wystarczy sama lampa stroboskopowa?
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 18:55 przez babylock, łącznie zmieniany 1 raz.


babylock

Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » pn maja 26, 2008 22:57

norek111 pisze:ten czujnik połozenia wału to nic innego jak hall
Jedno i drugie jest odpowiedzialne za iskrę, więc jak chcesz to możesz to sobie tak nazywać.


Zapraszamy http://cb-pomorze.pl/viewtopic.php?t=32#top

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt maja 27, 2008 00:18

krzaś, HALL to typ czujnika , konkretnie położenia, a czy on jest zamocowany na wałku , na wale, na kole zamachowym czy też w aparacie zapłonowym nie ma żadnego znaczenia i to nie przekszadza mu nadal być HALLem :jezor:
krzaś pisze:Jedno i drugie jest odpowiedzialne za iskrę
Czujnik położenia jest odpowiedzialny za udczytanie położenia a nie za iskrę . To co napisaęłs to duze uproszczenie. To tak jakby powiedzieć że za iskrę jest odpowiednialna kluczyk w stacyjce, bo jak go nie ma to iskry też nie ma.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości