pompa wspomagania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
pompa wspomagania
Witam wszystkich
Moj problem jest moze nieco bardizej ogolny niz volkswagenowy
Otorz w moim passacie bardzo "buczy" pompa wspomagania, szczegolnie po przejechaniu paru kilometrow najbardziej podczas skrecania.
Gdy zajrzalem do zbiorniczka z olejem, to byl bardzo spieniony (przypominal coca-cole:\\)
Czy to od tego? Nie wiem co tam bylo wlane gdyz auto mam niedlogi czas i dopiero rozpracowuje usterki .
Wiem tylko ze pompa byla niedawno wymieniana....
Jaki olej tam wlac i jak wypuscic stary ?? slyszalem ze strzykawka (???)
PS. nie znam sie specjalnie na mechanice wiec nie starajcie sie mnie specjalnie krytykowac ....,
Pozdrawiam.
Moj problem jest moze nieco bardizej ogolny niz volkswagenowy
Otorz w moim passacie bardzo "buczy" pompa wspomagania, szczegolnie po przejechaniu paru kilometrow najbardziej podczas skrecania.
Gdy zajrzalem do zbiorniczka z olejem, to byl bardzo spieniony (przypominal coca-cole:\\)
Czy to od tego? Nie wiem co tam bylo wlane gdyz auto mam niedlogi czas i dopiero rozpracowuje usterki .
Wiem tylko ze pompa byla niedawno wymieniana....
Jaki olej tam wlac i jak wypuscic stary ?? slyszalem ze strzykawka (???)
PS. nie znam sie specjalnie na mechanice wiec nie starajcie sie mnie specjalnie krytykowac ....,
Pozdrawiam.
ugafike skoro olej jest spieniony a pompa była wymieniana to wychodzi na to, że ten kto to robił nie odpowietrzył układu wspomagania,
aby go odpowietrzyć należy :
podnieś przód samochodu aby przednie koła oderwały się od podłoża a następnie na uruchomionym silniku pokręć 10 razy kierownicą od oporu do oporu czyli max w lewo i prawo, zgaś silnik i sprawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij,
następnie opuść auto na koła, ponownie uruchom silnik i powtórz czynność obracania kierownicą znowu około 10 razy od max w lewo do max w prawo i jeżeli pompa wspomagania jeszcze nie będzie pracowała bezgłośnie to powtórz jeszcze raz ww. czynności ponownie,
następnie sprawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij a pozostałe w obwodzie ewentualne resztki powietrza wydostaną się samodzielnie na zewnątrz z układu po przejechaniu około 20 km.
aby go odpowietrzyć należy :
podnieś przód samochodu aby przednie koła oderwały się od podłoża a następnie na uruchomionym silniku pokręć 10 razy kierownicą od oporu do oporu czyli max w lewo i prawo, zgaś silnik i sprawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij,
następnie opuść auto na koła, ponownie uruchom silnik i powtórz czynność obracania kierownicą znowu około 10 razy od max w lewo do max w prawo i jeżeli pompa wspomagania jeszcze nie będzie pracowała bezgłośnie to powtórz jeszcze raz ww. czynności ponownie,
następnie sprawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij a pozostałe w obwodzie ewentualne resztki powietrza wydostaną się samodzielnie na zewnątrz z układu po przejechaniu około 20 km.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Pompa odwietrzy się po kilku skrętach sama. Cała ta procedura odpowietrzania ma spowodować żeby jak najkrócej i z jak najmniejszym oporem pompa pracowała "na sucho; czyli zanim się układ wypełni olejem, i żeby szybko uzupełnić jeśli oleju nalało się od razy za mało ( w mk3 ok 780ml). Taki spieniony płyn najpierw szybko wymień (odkręć oba węże przy pomie pokreć kierownicą i spływa), wymień płyn na nowy. Będziesz się martwił jak się problem powtórzy. obejrzyj jeszcze cału układ pod kątem wycieków(również koło maglownicy)
Ostatnio zmieniony śr maja 21, 2008 20:52 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Przeważnie w korku jest odpowietrznik. Takie pienienie oleju już nie raz widziałem, co prawda nie w samochodzie, ale to wszystko jedno. Zapewne kolega już zrobił trochę na tej nowej pompie, więc wątpię żeby aż tak się zapowietrzył. W tych przypadkach co ja znam to zawsze była wina nieodpowiedniego oleju, np. nasz rodzimy polski olej hydrauliczny się pieni w układach nie przeznaczonych pod niego. VW ma całkiem inny olej niż pozostali producenci i nie można ich stosować zamiennie, na butelce musi pisać że można stosować w samochodach grupy VAG. Jak dobrze pamiętam to litr takiego oleju to koszt ok. 50 zł.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Febi zielony do wspomagania stosowany do VW 18 złDedi_S pisze:litr takiego oleju to koszt ok.
http://allegro.pl/item369451303_plyn_do ... html#photo
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
A ten co ja podałem to podrubka?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
ugafike, ja u siebie przy wymianie plyny wspomagania po zlaniu starego i nalaniu nowego na wyłaczonym silniku pare razy maks kierownica lewo-prawo pozniej kontrola stanu oleju (uzupełnienie bakow) nastepnie odpalenie silnika ponownie kiera na maks kilka razy lewo-prawo sprawdzenie stanu i powinno byc ok a to ze płyn ci sie pieni - napowietrza to tak jak pisał Paweł Marek, szukał bym nieszczelnosci w ukladzie (pompa maglownica przewody-połaczenia)
[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Wyciąg z książki serwisowej:
"WYMIANA PŁYNU W UKŁADZIE
Po każdym wymontowaniu i zamontowaniu przekładni należy układ napełnić płynem "Dexron" i odpowietrzyć. Spuszczony z układu płyn nie nadaje się do ponownego użycia. Zawsze należy wymienić filtr, kiedy nastąpiła wymiana przekładni lub płynu.
1. Napełnić zbiorniczek płynem do górnej krawędzi.
2. Kilkakrotnie włączać silnik i wyłączać zaraz po rozruchu. W ten sposób wypełnia się płynem cały układ.
3. W tym czasie zbiorniczek się szybko opróżnia i należy stale uzupełniać stan płynu. Nie wolno dopuścić do opróżnienia zbiorniczka, ponieważ dojdzie do zapowietrzenia układu.
4. Kiedy poziom płynu już nie opada, można uznać, że układ został napełniony. Poziom płynu powinien sięgać do znaku na obudowie zbiorniczka.
5. Kiedy poziom płynu jest już stały pozostawić silnik pracujący i przystąpić do odpowietrzania układu.
6. Poruszyć kilkakrotnie szybko kołem kierownicy, od oporu do oporu. Nie skręcać zbyt silnie kierownicy, wystarczy że tłok dotknie zderzaka.
7. Zwracać uwagę na poziom płynu w zbiorniczku i jeśli opada natychmiast uzupełnić. Podczas wykonywania ruchów kołem kierownicy nie powinny wydostawać się pęcherzyki powietrza."
Autor pisze o płynie "Dextron", ale wydaje mi się że jest to płyn do OPLA a nie do VW.
Kup albo oryginał, albo taki na którym pisze że spełnia normy VW. Na aukcji z olejem Febi nic nie pisze o normach, ale znając tę markę to pewnie będzie dobry, najlepiej zapytać sprzedającego.
Moim zdaniem olej nie zapieni się od wycieku, a jak by miał mało to by mu zapewne przerywał, a nie tylko pompa "buczała". Ja bym stawiał na nieodpowiedni olej.
"WYMIANA PŁYNU W UKŁADZIE
Po każdym wymontowaniu i zamontowaniu przekładni należy układ napełnić płynem "Dexron" i odpowietrzyć. Spuszczony z układu płyn nie nadaje się do ponownego użycia. Zawsze należy wymienić filtr, kiedy nastąpiła wymiana przekładni lub płynu.
1. Napełnić zbiorniczek płynem do górnej krawędzi.
2. Kilkakrotnie włączać silnik i wyłączać zaraz po rozruchu. W ten sposób wypełnia się płynem cały układ.
3. W tym czasie zbiorniczek się szybko opróżnia i należy stale uzupełniać stan płynu. Nie wolno dopuścić do opróżnienia zbiorniczka, ponieważ dojdzie do zapowietrzenia układu.
4. Kiedy poziom płynu już nie opada, można uznać, że układ został napełniony. Poziom płynu powinien sięgać do znaku na obudowie zbiorniczka.
5. Kiedy poziom płynu jest już stały pozostawić silnik pracujący i przystąpić do odpowietrzania układu.
6. Poruszyć kilkakrotnie szybko kołem kierownicy, od oporu do oporu. Nie skręcać zbyt silnie kierownicy, wystarczy że tłok dotknie zderzaka.
7. Zwracać uwagę na poziom płynu w zbiorniczku i jeśli opada natychmiast uzupełnić. Podczas wykonywania ruchów kołem kierownicy nie powinny wydostawać się pęcherzyki powietrza."
Autor pisze o płynie "Dextron", ale wydaje mi się że jest to płyn do OPLA a nie do VW.
Kup albo oryginał, albo taki na którym pisze że spełnia normy VW. Na aukcji z olejem Febi nic nie pisze o normach, ale znając tę markę to pewnie będzie dobry, najlepiej zapytać sprzedającego.
Moim zdaniem olej nie zapieni się od wycieku, a jak by miał mało to by mu zapewne przerywał, a nie tylko pompa "buczała". Ja bym stawiał na nieodpowiedni olej.
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 09:53 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 275 gości