Kiedy zmieniać bieg?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kiedy zmieniać bieg?
Witam - jestem młodym posiadaczem MK2 z silnikiem 1.8 w gazie. Wcześniej jeździłem tatusiowym Fiatem Uno, gdzie nie było prędkościomierza, a zmiana biegów następowała "na czuja". Mniemam, że wyposażenie Golfa w prędkościomierz nie jest bezcelowe. Proszę posiadaczy G II o wypowiedź na temat kiedy zmieniać biegi - przy jakim momencie obrotowym. Na moim prędkościomierzu nie ma strefy zielonej oznaczającej ekonomiczną, bezpieczną dla silnika jazdę - jest tylko strefa czerwona między 6 a 7 tys.
Za podpowiedzi z góry dziękuję.
Za podpowiedzi z góry dziękuję.
- krzaś
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jeśli chcesz jeżdzić oszczędnie to wskazówka powinna chodzic pomiędzy 2000-3000. Zmieniaj bieg nie pózniej niż osiągnie 3000, a nie jeżdzi na biegu poniżej 2000. To taka moja propozycjia dla oszczędnej jazdy i bezpiecznej dla silnika aby pochodził długo. No ale od czasu do czasu to nalezy sie trochę go przeciagnąć żeby sie nie zamulił. ![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Farin pisze:Właśnie tak zmieniałem - między 2500 a 3000, jednak dawało mi do myślenia pozostałe 4000... po co prędkościomierz sięga 7000... No nie ważne - swoim Gofrem i tak ponad 140 nie sięgam;)
7000 to sięga raczej obrotomierz
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ps. a z tym nieprzekraczaniem 140km/h to tez staram sie tej predkosci nie przekraczać... na 3 biegu
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
koledzy, a gdyby Wam wymontować obrotomierze to nie wiedzielibyście kiedy biegi zmieniać ? przecież każdy kto prowadzi auto słyszy jak pracuje silnik i kiedy zaczyna bardziej wyć a mniej przyspieszać (to chyba nie trudno wyczuć) nie jeździmy limuzynami tylko Golfami i silnik wyraźnie słychać w kabinie i dokładnie najlepszą techniką jazdy jest taka jak Farin napisał w pierwszym swoim poście czyli :
wojtas4589
trzymanie się tylko i wyłącznie wskazań obrotomierza to tylko świadczy o tym, że ktoś nie "czuje" pracy silnika i przełożeń skrzyni biegów na których on jedzie.
a to samo poparłFarin pisze:jeździłem tatusiowym Fiatem Uno, gdzie nie było prędkościomierza, a zmiana biegów następowała "na czuja"
wojtas4589
trzymanie się tylko i wyłącznie wskazań obrotomierza to tylko świadczy o tym, że ktoś nie "czuje" pracy silnika i przełożeń skrzyni biegów na których on jedzie.
mnie tez nie odcina - przez LPGLeon013 pisze:a u mnie nie odcina_Marcin_ pisze:odcięcie zapłonu jest okolo 6500 RPM![]()
![]()
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Gdyby mi wyjęli obrotomierz - dalej bym wiedział kiedy zmieniać biegSztomel pisze:koledzy, a gdyby Wam wymontować obrotomierze to nie wiedzielibyście kiedy biegi zmieniać ? przecież każdy kto prowadzi auto słyszy jak pracuje silnik i kiedy zaczyna bardziej wyć a mniej przyspieszać (to chyba nie trudno wyczuć) nie jeździmy limuzynami tylko Golfami i silnik wyraźnie słychać w kabinie i dokładnie najlepszą techniką jazdy jest taka jak Farin napisał w pierwszym swoim poście czyli :a to samo poparłFarin pisze:jeździłem tatusiowym Fiatem Uno, gdzie nie było prędkościomierza, a zmiana biegów następowała "na czuja"
wojtas4589
trzymanie się tylko i wyłącznie wskazań obrotomierza to tylko świadczy o tym, że ktoś nie "czuje" pracy silnika i przełożeń skrzyni biegów na których on jedzie.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Normalna jazda to max 3.5tyś, a im wyżej na obrotku tym więcej kasy ucieka z portfela a poza tym silnik dostaje po dupie, trzeba brać pod uwagę że to wysłużone silniki już są w naszych golfikach i katowanie nie jest dla nich dobre. Znam przypadek jazdy non stop prawie przed czerwonym polem przez jakieś 15minut, panewki się rozsypały, silnik do remontu. To że tyle jest na obrotku nie oznacza, że można z tego korzystać bez ponoszenia za to konsekwencji. ![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
Ja podobnie jak wiekszość zmieniam biegi po osiągnięciu ok 2500-3000 obr/min
Czemu nie jeżdzi się na obrotach poniżej 2000 obr/min ? Ja przeważnie w czasie jazdy mam 1700-1900 obr/min i często wrzucam 5 bieg, słyszałem, że to nie "zdrowo" ale nie zastanawiałem się czemu ?krzaś pisze:Jeśli chcesz jeżdzić oszczędnie to wskazówka powinna chodzic pomiędzy 2000-3000. Zmieniaj bieg nie pózniej niż osiągnie 3000, a nie jeżdzi na biegu poniżej 2000.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości