chłodzenie vr6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz maja 25, 2008 19:51

[quote="stempel72"]Mój zawsze trzyma 90 st. nie ma różnicy czy korek, trasa czy zima, czy upał.

a kolega pisze ze jego trzyma inaczej
a termostat wymieniłem na nowy



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 25, 2008 19:56

wlasnie przez takich co pisza glupoty ("moj zawsze trzyma 90") inni szukaja dziury w calym. Ja nie ponosze odpowiedzialnosci za to co pisza inni tylko za to co ja napisalem. Ja ci napisalem dalczego temperatura musi sie zmieniac i dlaczego wlacza sie wiatrak, a potem temperatura spada i tak wkółko, a to ze ktos twierdzi ze jemu auto trzyma caly czas 90 to mozna miedzy bajki wlozyc, po prostu moze jest zbyt mało spostrzgawczy, nie wiem.

Wazne jest to co teraz napisze, jak kolega sie nie bedzie zgadzal to chetnie z nim o tym poduskutuję -
Zadne auto na postoju nie trzyma caly czas 90, a dążenie do tego żeby tak byłoby to jakieś nieporozumie, walka z wiatrakami (dosłownie i przeności :) ) bo normalna temepratura cieczy w ukłądzie chłdozenia na postoju waha się najczesciej miedzy 85-95 stopni i nigdy nie jest stała, nie moze byc, fizycznie niemozliwe.
Obiegi cielne w silniku to podstawy wiedz o silnikach spalinowych.
Taka prosba, rozmawiajmy o tym co dzieje sie na postoju bo tak sprawdza sie jak sie zachowuje uklad chlodzenia/jak wlaczaja sie wiatraki a nie o tym ze ktos ma 90 jak jedzie i mu sie wiatrak nie wlacza bo to nie na temat
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:04 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz maja 25, 2008 19:57

to radzicie wymienić jeszcze ten czujnik czy niech bedzie jak jest bo po przeczytaniu waszych wypowiedzi juz sam nie wiem :D

[ Dodano: 25 Maj 2008 20:00 ]
a wiec napisze ze wiatraki właczaja sie gdy temp. przekroczy 95 a dzieje sie to właśnie na postoju i jazdy po miescie wiadomo ruszasz stajesz i tak wkółko a na trasie jest w porzadku



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 25, 2008 20:02

czyli trzeba Ci za przeproszeniem 3 razy pisac ze masz OK ? :)

[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 20:03 ]
nie kuamm w czym problem, auto sie nie grzeje, nie wywala ciecyz przez korek, ciecz nie przekracza temperetury 100 stopni nawet, wiec o co chodzi?
Czy problem twki w tym ze sie wiatrak wlacza przy 95? To nie problem , tak ma byc i temat wyczerpany. pzdr sas



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 20:05

sas_gti, to Ty piszesz bzdurki. Jak nie wiesz wiele na temat VR6 to się nie wypowiadaj. Akurat ten temat mocno przerobiłem, i założę się z Tobą o każdą kasę że tak jest jak napisałem. 95 st. to nie tragedia i jeśli na postoju. Poprostu każdy czujnik, czy termostat działa inaczej.

Zreszą to Twoja kasa i jak zrobisz tak będziesz miał. Pamiętaj tylko, że to specyficzny silnik i wymaga takiego traktowania jak chcesz się nim długo cieszyć.


Jeżeli temp. odczytujesz z MFA to tam jest temp. oleju. Może dochodzić do 140 st. ale to już trzeba nieżle katować. Normalnie nie mam więcej niż 102 st.
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:09 przez stempel72, łącznie zmieniany 1 raz.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 25, 2008 20:09

Odpowiedz proszę na pytanie! Czy twoj jak twierdzisz megazaawansowany technologocznie vr6 którego nie jstem w stanie ogarnąc swoim mózgiem na postoju trzyma "caly cas 90" i nie wlaczaja sie wiatraki?
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:10 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz maja 25, 2008 20:10

stempel72, a który z trzech czujników jest od temperatury moze wiesz tak dla mnie na pszyszłosć jakbym zdecydował sie wymienic



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 20:12

Tak wiatraki się włączają, z tym że wskazówka zawsze stoi na 90 st +- pół grubości wskazówki. I nie jest to zaawansowany technicznie VR, tylko poprostu o niego dbam i znam go na wylot. I miałem już kilka aut i tam faktycznie tak było jak piszesz.


VR6 + STAG 300

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz maja 25, 2008 20:13

temperature odczytuje z tego wskażnika na dole po lewej A komputer tez pokazuje temp. bo nawet nie wiem o tym?



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 20:15

wojtas4589, odnośnie czujników - nie pamiętam. Każdy ma inny kolor. Ale :)

Żółty czujnik jest to włącznik wentylatora chłodnicy (również po zgaszeniu silnika) - (After-Run Coolant Fan Control Thermal switch -F87- with Engine Coolant Temperature sensor -G2-)

Niebieski to jest czujnik temperatury dla komputera silnika (ssanie) (Engine Coolant Temperature sensor -G62- For Motronic)

Brązowy jest dla klimy (również włącza wentylator) w wersji bez klimy w tym miejscu jest zaślepka (A/C Cut-Out Thermal switch -F163- and Third Speed Coolant Fan Control Thermal switch -F165- on vehicles with A/C)

Tak więc ten który Cię interesuje jest żółty.
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:18 przez stempel72, łącznie zmieniany 1 raz.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 25, 2008 20:19

przeczysz sam sobie , bo sam mowisz ze wiatrak Ci sie ząlącza a jednocześnie twierdzisz ze caly czas jest 90 stpni.
Otóz wiatrak włacza sie przy 95 stopniach zatem sam powinies wpasc na to ze wlasnie tyle musi miec ciecz skoro sie wlaczył a nie 90 jak twierdzisz, bo by sie nie wlaczyl - logiczne.
A to ze wkazówka nadal stoi na 90 albo około 90 to swiadczy tylko niskiej dokładnosci tegoż wskaźnika. Po prostu on pokazuje że jest około 90 i tyle. Jakby twoj vr6 trzymał cały czas rowno 90 to by sie wiatrak nie wlaczal bo on sie wlacza przy 95 stopnoiach. Proste jak cep. Wlacza ci sie przy 90 i wylacza jak temperatura spadnie. Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz ze jest inaczej.
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:22 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz maja 25, 2008 20:19

to jesli bym juz wymieniał to który radzisz Ten od wentylatora czy ten co do kompa podaje który bardziej za to odpowiada bo ja nie mam pojecia



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 20:26

Uważam, że jeśli masz do 95 st. to nie musisz nic wymieniać, chyba że dla samej ciekawości. Odnośnie 95 st. jak napisał sas_gti, pisałem że każdy czujnik, włącznik nie działa z dokładnością 0,1 % i mogą być pewne rozbierzności. Odnośnie zaufania do wskażnika temp, to jest ono poparte pomiarem temp. w zbiorniczku wyrównawczym.


Te czyjniki są po ok. 30 pln więc majątku nie kosztują, ważniejsza jest pompka elektryczna wspomagnia obiegu płynu w głowicy.


VR6 + STAG 300

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz maja 25, 2008 20:33

dzieki za zażartą dyskusje i wszelkie info Pozdrawiam :pub: tak dla własnego spokoju wumienie sobie jeszcze ten zółty czujnik :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 407 gości