obrotomierz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

obrotomierz

Post autor: tomekra » pn paź 10, 2005 19:55

mam do was takie małe pytanie : zmieniałem podświetlanie wyświetlaczy liczników no i wszystko jest ładnie gdyby nie obrotomierz który wskazuje za mało obrótw, jak silnik pracuje na wolnych wskazuje 0, jak go przegazuje dopiero wstaje, wiem że po zmianie wskazówki z prędkościomierza skaluje się go ale jak to się robi z obrotkiem żeby dobrze działał :pub:



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pn paź 10, 2005 20:41

Jak już zauważyłeś pewnie, ma on większy kąt obrotu niż skala na zegarach.
Powinieneś delikatnie przekręcić wskazówkę tak jak rosną obroty - czyli w prawo aż nie poczujesz oporu. Wtedy BAAARDZO delikatnie przesówasz ją jeszcze dalej (cały czas powinna stawiać delikatny opór) o tyle o ile za mało pokazuje. Nie uda Ci się oczywiście zrobić tego tak za pierwszym posunięciem. Jak posuniesz ją o kawałeczek to puść i zobacz do kąd opadnie. Powinna opaść na 0 obr/min na przedziałce. Jak opadnie niżej np. o 2cm to czynność powtarzasz, czyli znowu przesówasz ją w prawo tak jak rosną obroty dokąd nie poczyjesz oporu, a jak już go poczujesz to mimo oporu posówasz ją o tyle dalej o ile wskazywała za mało czyli przykładowe 2cm tak aby luźno opadając wylądowała na 0 i już dalej nie opadała.
Pamiętaj, że jak przekręcasz ją w prawo to nie będziesz miał oporu tak jak kończy się skala obrotomierza (czyli np. 7000) tylko dużo dalej. U mnie było to praktycznie 360 stopni zanim poczółem opór. Jak posuniesz ją za mocno to musisz to samo zrobić w odwrotną stronę, czyli jak wskazówka opadając luźno zatrzyma się wyżej niż na 0 to kręcisz w lewo do oporu i z oporem o tyle o ile pokazywała za duzo :bigok:

Mam nadzieję, że nie zamotałem za bardzo.
Powodzenia



P.S.
Rany, jak to przeczytałem po napisaniu to fragmenty brzmią jak scenariusz dobrego pornoska :helm:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 10, 2005 20:41

Mam w Vento 2.0 licznik do 240 km/h. przy zakładaniu wskazówki nakładałem ją dokładnie na wystający bolec i po wstepnym dociśnięciu przełożyłem ją na prawo tak że leciutko sie o bolec opiera. Jeśli tak ci sie nie uda to proponuję przełożyć wskazówkę przez bolec w lewo, zaznaczyć miejsce w ktorym sie zatrzyma. POtem ją zdjąć i założyc z powrotem po przekręceniu w prawo o tyle ile za mało ci obrotów wskazuje.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » pn paź 10, 2005 20:52

dzięki za odpowiedzi muszę je przeczytać kilka razy i przeanalizować sobie na spokojnie moze mi się uda


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pn paź 10, 2005 21:02

Mi z tym posówaniem mimo oporu :grin: chodziło dokładnie o to samo co koledze, tzn. ten sam efekt tylko różne metody - obie skuteczne.
Poprostu ten bolec ma pewin zakres ruchu w prawo i w lewo. Chodzi o to żeby jego koniec zakresu pracy w lewo = 0 na przedziałce obrotomierza.
Uważam jednak, że moja metoda jest ciut bezpieczniejsza ponieważ nie zdejmujesz i nie zakładasz ciągle wskazówki na ten bolec co za tym idzie nie ryzykujesz ułamania go.
Oczywiście jaką metodę sobie wybierzesz to już Twój wybór, jak już powiedziałem obie są dobre.



Awatar użytkownika
tomekra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 16:25
Lokalizacja: SKIERNIEWICE
Kontakt:

Post autor: tomekra » pn paź 10, 2005 21:54

no zobaczymy co to wyjdzie mam nadzieję że to tylko kwestia skalibrowania a nie coś się sypnęło bo szkoda obrotka


[url=http://www.vag-skierniewice.pl][img]http://images35.fotosik.pl/133/c7ee01e51af0ab20med.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości