Remont golfa - jaki olej?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

Post autor: Michau » wt maja 20, 2008 10:40

no nie powinien :helm:


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt maja 20, 2008 11:09

jak się da to zmień uszczelki - do zdrowego VW leje się półsyntetyk :chytry:


TDPower

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » wt maja 20, 2008 11:39

Pytam bo chce nim troche pojezdzic. Jak go kupilem jezdzil dobrze, wymienilem olej i wlalem polsyntetyk, zaczeły sie problemy z braniem oleju i znalazlem wlepe ze wczesniej byl wlany minerał :grrr: Wiec teraz robie remont bo albo zle przeszedł tą zmiane albo ktos jeszcze dodatkowo wlal jakiegos doktora czy inny szajs ktory wylecial wraz ze spuszczeniem starego oleju.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155251]MÓJ GOLF[/url]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » wt maja 20, 2008 11:51

Brzechu, to ja moze powiem tak, poszukaj w szukajce bo juz nie mam siły.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

Post autor: Michau » wt maja 20, 2008 12:34

jak jeździł ileś tam czasu na minerale a potem miałeś problem z półsyntetykiem to wlej mineral, pilnuj zmiany co 10tys i po sprawie :helm:
Ostatnio zmieniony wt maja 20, 2008 12:36 przez Michau, łącznie zmieniany 1 raz.


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr maja 21, 2008 11:46

Brzechu pisze:Pytam bo chce nim troche pojezdzic. Jak go kupilem jezdzil dobrze, wymienilem olej i wlalem polsyntetyk, zaczeły sie problemy z braniem oleju i znalazlem wlepe ze wczesniej byl wlany minerał :grrr: Wiec teraz robie remont bo albo zle przeszedł tą zmiane albo ktos jeszcze dodatkowo wlal jakiegos doktora czy inny szajs ktory wylecial wraz ze spuszczeniem starego oleju.
i dobrze że robisz remont - po remoncie będzie wszystko OK więc śmiało lej półsyntetyk - jakbyś wlał dobry mineralny to też by pociekło tylko wolniej, silnik VAG z lat 80-90tych w dobrym stanie spokojnie radzi sobie z półsyntetykiem i nie powinno być potrzeby dolewania go między wymianami, co więcej taki rodzaj oleju jest zalecany do aut z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych czyli VW bodajże od 1985 ...
Ostatnio zmieniony śr maja 21, 2008 11:47 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr maja 21, 2008 12:20

Moje spojrzenie:
Dłubię w autkach od paru dziesiątków lat.
Jak dla siebie-wymiana pierścieni tłokowych.Warunek że tuleje są OK i tłoki nie powybijane na rowkach tj.luz poprzeczny pierścieni w rowku nie przekracza 0,05 mm.
Robię - na syntetyku/semisyntetyku/mineralnym ok.3kkm i wymieniam - pierwsze przetarcie.
Pokazał czy podbiera olej tj.malejąco z przebiegiem(dotarcie).Jeżeli jest wszystko na bdb to daję syntetyk + xado.Co 70kkm powtórka z xado i nie myślę o zużyciu silnika.Uszczelnienia i tak "padają" ze starości - wymieniam i to wszystko. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » śr maja 21, 2008 13:24

oldstaszek, jak dobrze posłuchać mądrego


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
plazma
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: pn maja 08, 2006 21:26
Lokalizacja: SBL
Kontakt:

Post autor: plazma » śr maja 21, 2008 20:59

a j apowiem Ci tak przy ostatniej wymianie oleju mialem 230000 km zastanawiałem sie czy zmienić z minerala na półsyntetyk, i pomyślałem sobie tak minerala mi nie brał oni grama wiec może wleje i wlałem castrol magnatec 10w40 teraz mam przebieg 242000 km olej wymieniłem po jakichś 12000 troche dużo ale pomiędzy wymianami nie dolałem ani grama, nie musiałem. Więc tak jak piszą poprzednicy jeśli silnik zdrowy to lej bez obaw zawsze możesz zmienić :)


O=======O
:D to jest to!!!!!!!
przepraszam wszystkich za błędy ortograficzne:P


BęDE RAD GDYM POMóGł:D

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » czw maja 22, 2008 18:40

Odebralem wczoraj auto, chodzi ładnie, nie kopci juz z wlewu ojelu, pracuje jakby troche ciszej, lepiej sie zbiera.
Został wlany poł-syntetyk 10w40.

Bede teraz obserwowal bagnet ale powinno byc ok.
Pierwsza wymiane oleju zrobic normalnie co 10,000 czy szybciej?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155251]MÓJ GOLF[/url]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
plazma
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: pn maja 08, 2006 21:26
Lokalizacja: SBL
Kontakt:

Post autor: plazma » czw maja 22, 2008 19:23

wydaje mi sie że lepiej wcześniej


O=======O
:D to jest to!!!!!!!
przepraszam wszystkich za błędy ortograficzne:P


BęDE RAD GDYM POMóGł:D

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw maja 22, 2008 20:21

Ja bym zrobił po 7 tyś , jeździj na półsyntyku , najgożej to ci wypłuka usczelke pod pokrywa zaworów albo misce , ale nie myślę żeby tak się stało , wiadomo oleju może troche ubywać ale jeżeli chcesz żeby popychacze itd długo jeździły to go nie zmieniaj
kolega ma G2 TD ma z 3000 tys i 15w40


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

lipskikrk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 21, 2008 20:12
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: lipskikrk » czw maja 22, 2008 20:29

ja bym panu proponował castrol edge pól :helm: syntetyka


lipski

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » czw maja 22, 2008 21:32

Jak wypłuka jak uszczelki pod pokrywa, miski i pod glowica sa nowe?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155251]MÓJ GOLF[/url]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/5822/clok2qu4.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 35 gości