montaż klimatyzacji AFN--> 2E

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bamber
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: śr sty 19, 2005 03:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bamber » śr maja 21, 2008 18:21

ja Ci nie poradze bo jestem dokladnie na tym samym etapie co Ty :) proponuja mi 3 osoby klimatyzacje = manualna akurat w moim przypadku.. i powiem Ci, ze ja juz wymiekam jak pocyztalem forum i porozmawialem z innymi.. jak kilka dni temu zdecydowany bylem na montaz w 99% tak dzis jest to juz 51% :(
Bo oprocz tego, ze masz miec wszystkie skraplacze, nagrzewnice inna, pompe itd itd węze itd :) to musi tez byc inny pas przedni bo musi byc mocowanie na druga chlodnice = od klimy, musi byc tez inne nadkole od strony pasazera bo tam jest cos od klimy wlozone, musi byc inny alternator pod klime = inne koło na pasek.. itd itd ze juz mnie głowa boli ile tego jest do zrobienia :( :prayer:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 21, 2008 20:29

nie jest tak żle z tą klimą , nadkole nie musi byc inne , tam orginalnie jest zbiorniczek do podciśnienia , ale jego można założyc w innym miejscu , i chodzi o strone od kierowcy nie od pasażera , koło pasowe nie wymieniasz , chyba że masz na pasek klinowy , jeśli na wielorowkowy to zostaje to samo , pas jak najbardziej na dwa wiatraki , tylko tu jest problem , zobacz jaką masz dużą chłodnice , bo może sie okazać że ona tak samo do wymiany, wszystko można dopasować , ja kupowałem na allegro po kawałku i dopasowałem idealnie , trzeba tylko dokładnie wiedzieć co jest potrzebne , masz np. kompresor do MK3 i węże do klimy , a niekonieczie będą pasować , bo są kompresory do których przykręcasz węże na nakrętki a do innego kompresora tak samo do MK 3 węże są dociskane płytką , i własnie po stronie takich drobiazgów rodzą sie problemy



greg

Post autor: greg » śr maja 21, 2008 21:09

bamber pisze:musi byc tez inne nadkole od strony pasazera bo tam jest cos od klimy wlozone
nieprawda - wystarczy zrobić otwór i zamontować w nim zbiornik podciśnienia



Awatar użytkownika
bamber
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: śr sty 19, 2005 03:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bamber » czw maja 22, 2008 01:21

miś fazi, no własnie mi tyle nagadali, ze tak jak pisalem troche z sił opadlem :)
nadkole = serio strona kierowcy??? Mowili mi, ze musze wymieni, ale skoro da sie przerobic to spoko :) ale racje mieli = jest inne ;)
alternator.. no mam na kielorowkowy.. szeroki.. wiec zostaje?? super! :)
Ty juz dokonales montarzu? dziala klima? ile wyszlo Ci kasy>>

greg, ok ok ok przeciez ja pisalem co mi nagadali a nie, ze ja mowie, ze tak musi byc i juz!! :) ja jestem jeszcze 'przed' tym etapem... ;]



Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » czw maja 22, 2008 11:12

Troszkę sprostuję.
Pas przedni akurat w moim "Europe" jest już do tego przystosowany, bo mam hak (hehehe hak do klimy niby ma się jak... a jednak. Wersje z fabrycznym hakiem mają większą chłodnicę i dwa wiatraki, wiec pas przedni odpada). Nadkole ma być od strony kierowcy i jest tam "akumulator" podciśnienia do układu sterowania obiegiem wewnętrzym powietrza. Z wężami też nie powinno być problemu, ja np wrzuciłem klimę od vr6 i wszystko pasowało. W AAZ faktycznie potrzeba sporo rzeczy (chyba, że będziesz miał drugiego aaz jako dawcę).

Na pewno potrzeba Ci:
- nagrzewnicę z głównym kanałem powietrza (czyli to duże, brzydkie i czarne ze środka - czeka Cię rozbieranie deski) i wentylatorem
- sterowanie nawiewów i włącznik klimatyzacji i obiegu zamkniętego powietrza
- wszystkie węże (nie odkręcaj węży od skraplacza - taka puszka z zaworem na górze, bo są na pewno zapieczone, odkręć tylko to co niezbędne do wyciągnięcia)
- układ podciśnienia - cienkie plastikowe rurki pod maską, elektrozawór, "akumulator" podciśnienia
- sprężarka czynnika, razem z łapą i najlepiej od razu z alternatorem - zwykły nie pasuje napewno (jakby ktoś miał, byłbym wdzięczny za fotkę i numer tego altka)
- koło pompy wody na cienki pasek - taki jak do pompy wspomagania
- chłodnica klimatyzacji
- czujnik temp. (po prawej stronie z przodu, koło zakończenia podłużnicy), sterownik wentylatorów - a najlepiej cała wiązka, która od niego idzie i po niej dojdziesz, co jeszcze musisz wyciągnąć z elektryki

Najlepiej postawić obok siebie dwa auta i sukcesywnie wyciągać pojedyncze rzeczy i od razu montować. W ścianie grodziowej trzeba wyciąć otwór na zawór rozprężny (od strony komory silnika, w wygłuszeniu (tym aluminiowym) jest taka mała "klapka", trzeba ją odgiąć i tam zrobić dziurę na ten zawór.

Do klimatronika potrzeba jeszcze jakiegoś czujnika temp. z wewnątrz (na podszybiu). O uruchamianiu klimatronika jest gdzieś na forum temat.

Kilka rzeczy trzeba kupić od razu nowych: paski - wielorowkowy, klinowy, ew. went. chłodnicy, oringi od węzy i to co wyjdzie w praniu.

Ogólnie jest trochę babrania, ale jak masz pojęcie i znajomego, który ma dawcę, to napewno się dogadasz, żeby zabrać go do siebie na jakiś czas i wyciągać to, co Ci będzie potrzebne. Ja już jestem tak blisko uruchomienia, że jeszcze kilka PLN wydam, ale ogólnie, to drugi raz nie porwałbym się na to, chyba, że właśnie miałbym dawcę obok i mógł wyciągać co mi potrzeba.

Także nie namawiam, ale w lato dobra rzecz :D. Powodzonka.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

rafik8282
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 20, 2008 21:19
Lokalizacja: bolesławiec

Post autor: rafik8282 » czw maja 22, 2008 16:40

Witam.Dziękuje za info.Z tym dawcą to jest chyba problem bo on to ma wszystko luzem i twierdzi ze ma wszystko ale z tego co wiem to on sie chyba na tym nie zna. Przywiózł to z niemiec. Mam chłodnice z dwoma wentylatorami.Jakby ktos miał to mógłby podesłać zdjęcia z montażu klimatronic jak to wygląda,byłbym bardzo wdzięczny.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw maja 22, 2008 16:52

- koło pompy wody na cienki pasek - taki jak do pompy wspomagania , napisałem że jak ma koło pompy wodnej na pasek wielorowkowy to nie ma potrzeby tam nic wymieniac , Troszkę sprostuję.
Pas przedni akurat w moim "Europe" jest już do tego przystosowany, bo mam hak (hehehe hak do klimy niby ma się jak... a jednak. Wersje z fabrycznym hakiem mają większą chłodnicę i dwa wiatraki, wiec pas przedni odpada). , tu sie nie zgodze , nie tylko pas na dwa wiatraki jest przystosowany do auta z hakiem , lepiej jednak mieć na dwa wiatraki , chłodzenie jednak jest wydajniejsze

[ Dodano: 22 Maj 2008 17:01 ]
tak dokonałem montażu klimy do mojego MK3 1,8 benzyna 90 koni , wszystko działa OK , choć każdy element mam dobrany osobno , najwięcej jest dłubaniny z założeniem kompletnego nadmuchu w środku auta , jak to masz założone to potem możesz sobie normalnie jeżdzić i dokładać reszte , na koniec zostaw montaz łapy komresora z alternatorem i pompą do klimy , bo pasek napędzający to wszystko jest dłuższy i musisz go zmienić

[ Dodano: 22 Maj 2008 17:09 ]
zapomniałem Ci jeszcze powiedzieć że potrzebujesz elektrozaworu do sterowania obiegiem zamkniętym



rafik8282
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 20, 2008 21:19
Lokalizacja: bolesławiec

Post autor: rafik8282 » czw maja 22, 2008 18:56

Ten elektrozawór jest od ogrzewania które steruje moduł?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw maja 22, 2008 20:36

nie , ten elektrozawór otwiera podciśnienie , które steruje Ci klapką obiegu zamkniętego , czyli jak w aucie naciśniesz wyłącznik z symbolem zakręconej strzałki to włączysz elektrozawór który puści podciśnienie na siłownik klapki , która sie zamknie w nadmuchu , i masz wtedy obieg zamknięty



rafik8282
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 20, 2008 21:19
Lokalizacja: bolesławiec

Post autor: rafik8282 » czw maja 22, 2008 21:04

Dzieki -teraz rozumię. Musze to jeszcze przemysleć.Będe szukał jakiegoś konkretnego dawcy zeby wymontować i wstawic do mojego element po elemencie. Dziekuje wszystkim za informacje i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
bamber
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: śr sty 19, 2005 03:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bamber » pt maja 23, 2008 20:46

konkretnie koledzy pomogliscie.. przyda sie wiedza oj przyda!!
mam tylko pytanko.. co to znaczy, ze macie pas przedni przygotowany do montarzu drugiej chlodnicy od klimy?? po czytm to wiecie = jak sprawdzic u siebie??
oraz czy alternator serio do wymiany caly? czy da sie tylko kolo od alternatora wymienic? :)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt maja 23, 2008 20:55

pas jak jest przygotowany to ma miejsce na drugi wentylator , drugi jest połączony z pierwszym paskiem klinowym , a co do altka to może być inne mocowanie do łapy wymiana koła nic nie da , chodzi o inny korpus altka

[ Dodano: 23 Maj 2008 20:57 ]
do każdego pasa da sie zamontowac drugą chłodnice , były golfy z klimą a miały tylko jeden wentylator , modeli różnych jest sporo



Awatar użytkownika
bamber
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: śr sty 19, 2005 03:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bamber » pt maja 23, 2008 23:18

miś fazi,
Czyli jak to jest z tym pasem przednim??
Skoro mozna zamocowac druga chlodnice to... to zamontuje i koniec? =na jeden wentylator itd... czy jednak wypada miec 2 wentylatory??? = musza byc = wskazane :D
bo juz nie wiem... niektorzy mowia ze wymiana pasa przedniego na bank.. no ale skoro da sie to ominac to czemu tego nie sprobowac??? Bo jesli serio nie powinno sie miec klimy + jeden wentylator to ok.. ale jak sa takie wersje .. to.. eee???

a druga sprawa = alternator, no rozumiem.. na fotkach da sie to dostrzec? Szkoda mi wymieniac tez alternator bo mam ok :D
http://www.allegro.pl/item369323438_vw_ ... lima_.html
http://www.allegro.pl/item362953008_roz ... lf_vr.html
http://www.allegro.pl/item367443838_vw_ ... h_70a.html



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob maja 24, 2008 09:41

jak już pakujesz sie w zakładanie klimy to lepiej jest mieć pas na dwa wentylatory , jak poszperasz na allegro to pas kupisz za 150 zł a komplet wentylatorów za 100 zł , i wtedy masz pewność że będziesz miał bardziej wydajne chłodzenie , bo jednak przy klimie chłodzisz dwie chłodnice i obciążenie silnika jest jednak większe



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 311 gości