wspomaganie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marecki_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw gru 20, 2007 18:08
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

wspomaganie

Post autor: Marecki_86 » śr maja 21, 2008 21:00

witam! mam w aucie małą sportowa kierownice i felgi 16 wiec licze sie z tym ze bedzie mi
sie ciezko krecic kierownica ale na zimowkach 14 jest to samo! w porownaniu do vw polo ojca ze wspomaganiem strasznie ciezko mi chodzi kierownica. co moze byc powodem tego? i czy az taka roznice robia felgi i kiera? ojciec ma polo na felgach 14 i normalna kierownice!

moglby ktos zrobic foto gdzie spuszcza sie plyn od wspomagania bo moze bym wymienil! i ktory to pasek od wspomagania?
Ostatnio zmieniony śr maja 21, 2008 21:04 przez Marecki_86, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.golf3.pl/images/signatures/407512221476edc5e2ed4a.jpg[/img]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140535

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr maja 21, 2008 21:05

wspomaganie w mk nie należy do najlżejszych



Awatar użytkownika
Marecki_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw gru 20, 2007 18:08
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Marecki_86 » śr maja 21, 2008 22:03

ale roznica mieszy polo ojca a moim golfem jest bardzo duza.....


[img]http://www.golf3.pl/images/signatures/407512221476edc5e2ed4a.jpg[/img]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140535

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr maja 21, 2008 22:40

u taty w jetta na seryjnych 175/70R13 i fabrycznej kierownicy wspoma działa paluszkiem, passat B3 ma koła 185/XXR14 i jest cięższy i jest troszkę ciężej, a wsiadłem do kolegi mk2 z motorem vr6, kołami 195/50R15 na felgach 8 cali z kierownicą 28 cm to niestety wspomaganie działa ciężko mimo iż już robiliśmy pompę i ogólnie układ wspomagania działa bez zarzutów, jednak w takich warunkach kierą kręci się ciężko


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » czw maja 22, 2008 12:39

Marecki_86, od zbiorniczka płynu wspomagania idzie wąż do dołu i do pompy wspomagania i przy pompie możesz odkręcić i spuścić płyn. Jak już będziesz przy pompie to na przeciwko jest rolka i na niej jest pasek do wspomagania.

Ja bym wymienił płyn.

Ja mam też alu 16 i kierę kręcę jednym paluszkiem :grin:



Awatar użytkownika
Marecki_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw gru 20, 2007 18:08
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Marecki_86 » czw maja 22, 2008 15:11

golfer_1984, dzieki za info, chyba tak zrobie. ile kosztuje plyn? i ile sie go leje?

ps. widze ze masz kiere oryginał , mam nadzieje ze to ze ja mam sportowa nie ma az takiego znaczenia w skrecaniu :(


[img]http://www.golf3.pl/images/signatures/407512221476edc5e2ed4a.jpg[/img]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140535

Awatar użytkownika
dlugaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn gru 31, 2007 02:21
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: dlugaj » czw maja 22, 2008 15:37

Witam! olej do wspomagania kosztuje kolo 20 zl za litr do ukladu wchodzi jakies 0,76 wiec flacha styka :) czasami warto jest jednak przeeplukac uklad ,wtedy trzeba zakupic ze 2 lub 3 flaszki.Ktos tutaj na forum opisywal procesz czyszczenia wspomagania. Wymiana plynu to najtansza metoda diagnostyczna pompy:D jesli nic nie pomoze to wiesz ze z pompa cos nie tak. Najlepszy do ukladow jest olej Febi ,jesli chcesz tylko wymienic to powinienes zorientowac sie jaki masz olej w ukladzie a jesli bedziesz plukal to niekoniecznie musisz to wiedzeic.pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Marecki_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw gru 20, 2007 18:08
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Marecki_86 » czw maja 22, 2008 17:37

dlugaj pisze:esli chcesz tylko wymienic to powinienes zorientowac sie jaki masz olej w ukladzie
jak moge sie zorienowac?


[img]http://www.golf3.pl/images/signatures/407512221476edc5e2ed4a.jpg[/img]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140535

Awatar użytkownika
Bielu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt sie 03, 2007 22:09
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Bielu » czw maja 22, 2008 17:56

JA wymieniłem se pasek i na kołach 205/40 R16 gdy stoje w miejscu wspomaganie chodzi jakby był w powietrzu :D:D. Wcześniej miałem własnie problem z tym wspomaganiem :). Pozdrowionka



Awatar użytkownika
Marecki_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw gru 20, 2007 18:08
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Marecki_86 » czw maja 22, 2008 19:28

Bielu pisze:JA wymieniłem se pasek i na kołach 205/40 R16 gdy stoje w miejscu wspomaganie chodzi jakby był w powietrzu :D

ile kosztuje pasek i czy sam dam rade wymienic?


[img]http://www.golf3.pl/images/signatures/407512221476edc5e2ed4a.jpg[/img]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140535

Awatar użytkownika
Bielu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt sie 03, 2007 22:09
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Bielu » pt maja 23, 2008 01:38

Ja za pasek dałem 14zł firmy bodajrze GATES po rabacie;D . Jeżeli masz odpowiedni klucz to powinieneś dac rade.
Pozdro
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 01:41 przez Bielu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dlugaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn gru 31, 2007 02:21
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: dlugaj » pt maja 23, 2008 07:53

czesc! plyn do wspomagania jest albo zielony albo pomaranczowy,jezeli chcesz tylko dolewac to musisz sprawdzic jaki masz kolor zeby nie pomieszac roznych , natomiast jesli bedziesz chcial plukac uklad wymieniajac kilkakrotnie plyn to nie musisz sprawdzac bo i tak wymienisz caly :) pasek tez warto sprawdzic ,jesli nie jest poszarpany czy tez luzny to jego wymiana nie jest konieczna
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 07:56 przez dlugaj, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 213 gości