Wolne obroty, wizyta u mecha i jazda bez silnika krokowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

daquer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 21, 2008 21:23
Lokalizacja: Polska

Wolne obroty, wizyta u mecha i jazda bez silnika krokowego

Post autor: daquer » śr maja 21, 2008 21:46

Witam,

Z początku napiszę, że szukałem odpowiedzi na moje pytanie na forum i googlach, ale bez większego rezultatu. Wydaje mi się, że do sprawy trzeba podejść indywidualnie.

W Golfie 3 (benzyna 1,4 93 rok ABD) na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno, w środku czuć trzęsienie, jest względnie głośno (po dotknięciu gazu robi się przyjemnie cicho). Wiem, wiele było o tym postów, jednak w przeciwieństwie do wielu silnik nigdy nie gaśnie. Za to przy ruszaniu czasem da się zauważyć jak się dławi.

Byłem dziś u mechanika, rzucił na to okiem i stwierdził, że to na pewno nie problem świec (chciałem wymienić, bo po kupnie auta nie wymieniałem a przejechałem już 26 000km), nie przewodów wysokiego napięcia. Badając kopułkę stwierdził, że należałoby ją wymienić (wymieniałem jakieś 12 000 temu, ale bez palca), ale że to chyba nie jej problem.

Jako przyczynę wskazał silnik krokowy (regulator biegu jałowego). Podczas pracy auta odpiął go i obroty nieco wzrosły i czuje się większy komfort. Stwierdził, że w golfie nie da się tego wyczyścić, trzeba kupić nowy (ok. 450PLN).
Póki co pozostawił odpięty i tak jeżdżę. Według tego co mówił, wzrost spalania jest minimalny.

Chciałbym dowiedzieć się jak Wy to oceniacie? Na pewno macie większe doświadczenie i ktoś może spotkał się z takim problemem. Czy na pewno jazda bez tego regulatora jest bezpieczna dla auta? Faktycznie nie da sie go wyczyścić?

Mechanik odpowiadając na moje pytanie o kontrolę przez podłączenie auta do komputera stwierdził, że to nie ma za bardzo sensu, bo komputer jednoznacznie nie pokaże, jeśli to faktycznie wina silnika krokowego. Mylił się czy ma rację?

Z dużą wdzięcznością za wszelkie odpowiedzi pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » śr maja 21, 2008 22:33

Mówił coś o czujniku temperatury ? Bez silnika krokowego będzie ci gasł. Jak ustawienie zapłonu, jak lewe powietrze??


Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.

daquer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 21, 2008 21:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: daquer » śr maja 21, 2008 22:44

Nic nie mówił o czujniku temp. 10 km po miescie zrobiłem i nie zgasł. Co więcej praca silnika wydawała się lepsza, jazda bardziej komfortowa. Wyciągał jakieś dwa wężyki, z prawego dmuchało, z lewego mniej lub wcale - nic tu nie skomentował.



pamor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 29, 2008 18:10
Lokalizacja: Jaczków koło Kamiennej Góry.
Kontakt:

Post autor: pamor » czw maja 22, 2008 11:51

A może lewe powietrze?
Ktoś z forum wymienił tylko filtr powietrza, ja podstawę zespołu wtryskowego(obroty)
i się poprawiło.
==================
Sprzedam auto



daquer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr maja 21, 2008 21:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: daquer » czw maja 22, 2008 12:07

A po do czego służy lewa rurka? czy jakies powietrze powinno z niego wychodzić podczas pracy na biegu jałowym?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 184 gości