Strzały z rury wydechowej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Strzały z rury wydechowej

Post autor: Mis » śr maja 21, 2008 22:43

Witajcie :)

Problem dotyczy silnika 1.6 EZ na gaźniku 2e2 jak i tranzystorowym układzie zapłonowym.

Dlaczego kiedy kiedy silnik ma ubogą mieszankę następują strzały w tłumiku podczas zwalniania lub schodzenia z wysokich obrotów na postoju, a przy mocnym przygazowaniu z rury wylatuje czaena chmura niespalonej mieszanki ?

Silnik ma ustawiony zapłon na lampę a ponadto:

Nowa, ze sklepu cewka zapłonowa,
kopułka
palec
przerywacz
kable
kondensator

i wszystko nowe firmy BERU

i świece też są nowe NGK


Nie wiem dlaczego tak się dzieje :crazy:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 22, 2008 03:36

Mis wychodzi jednak na to, że mieszanka jest zbyt bogata, w przeciwnym razie miałbyś strzały w gaźnik, ponadto zapłon mimo, że na lampę to jest chyba źle ustawiony : w Twoim silniku kąt wyprzedzenia zapłonu powinien wynosić 18 stopni i w zależności od tego czy masz silnik do 12.84 r. to powinien być kąt wyprzedzenia mierzony przy 950 obr/min a od 01.05 przy 750 obr/min.
Aby kąt dobrze ustawić trzeba niestety dysponować diagnoskopem wraz z obrotomierzem i lampą stroboskopową. Zasada jest taka aby najpierw ustawić prawidłowe dla daty produkcji silnika obroty biegu jałowego, pokrętłem na lampie ustawić wartość 18 stopni na podziałce diagnoskopu a potem oświetlić lampą otwór w obudowie sprzegła sprawdzając czy znaki GMP się pokrywają - wtedy jest dopiero pewność prawidłowego ustawienia zapłonu.
Ponadto przyczyną ww. objawów mogą być również nadmierne luzy zaworowe.
Aha ! Istotne jest też to, że przy Twoim silniku pomiaru obrotów biegu jałowego powinno się dokonywać bez zdejmowania przewodu podciśnieniowego, po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej ale pod warunkiem że nie będzie pracował lub nie załączy się w czasie pomiarów wentylator chłodnicy, wszystkie odbiorniki będą wyłaczone a elastyczny wąż przewietrzania skrzyni korbowej ma być odłączony od filtra powietrza a otwór w filtrze zaślepiony.

[ Dodano: 23 Maj 2008 00:51 ]
Mis pisze:Problem dotyczy silnika 1.6 EZ na gaźniku 2e2 jak i tranzystorowym układzie zapłonowym.
Mis pisze:Nowa, ze sklepu cewka zapłonowa,
kopułka
palec
przerywacz
kable
kondensator
Mis, coś jest nie tak u Ciebie z tym układem zapłonowym:
piszesz, że masz tranzystorowy czyli TSZ-H (bezstykowy, rolę przerywacza w rozdzielaczu zapłonu przejął hallotron co również wyeliminowało konieczność stosowania kondensatora) więc gdzie włożyłeś nowy przerywacz i kondensator ? :wink:
skoro masz układ zapłonowy z tymi gratami to masz klasyczny TSZ a nie TSZ-H (ale to tylko taka uwaga na marginesie).
Ostatnio zmieniony czw maja 22, 2008 04:15 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 359 gości