Koło zamachowe/pasowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw maja 15, 2008 19:01

dziejo pisze:czy akurat będzie koło
no no
lgruszkos pisze:mi jakie są tego objawy
tak jak było napisane w tym temacie który dziejo dał bedzie sie to objawiało wibracjami silnika (duzymi)


:-k ...

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw maja 15, 2008 19:03

W dotychczas stosowanych konstrukcjach drgania wychodzące z silnika w zakresie niskich prędkości obrotowych do około 1300 obr/min były bezpośrednio przenoszone do skrzyni biegów. Powodowały dodatkowy hałas i przyczyniały się do przyśpieszonego zużycia jej części składowych.
Aby to zmienić, w większości nowoczesnych samochodów duże koło zamachowe rozdzielono na dwie części, z których jedna jest związana z wałem korbowym silnika, druga zaś odseparowana mechanicznie od części pierwszej jest umocowana do wału skrzyni biegów. Koło znajdujące się bliżej silnika ma wieniec współpracujący z rozrusznikiem. Obie części koła zamachowego są połączone obrotowo na łożysku. Pomiędzy obie połówki wmontowano system tłumiący drgania, wykorzystujący sprężyny umieszczone w rowkach obwodowych. Drgania wytworzone przez jednostkę napędową absorbowane przez koło zamachowe umieszczone bliżej wału korbowego silnika są tłumione przez sprężyny tłumika. Na drugą część koła zamachowego przenoszą się one tylko w nieznacznej części. Co bardzo istotne dla harmonii ruchu, druga część koła zamachowego zwiększa bezwładność układu po stronie skrzyni biegów.

[ Dodano: Czw Maj 15, 2008 19:04 ]
proszę równiez coś z tematu !
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=195602&f=9
http://autofoto.pl/forums/thread/18259.aspx
Ostatnio zmieniony czw maja 15, 2008 19:06 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lgruszkos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 835
Rejestracja: wt paź 05, 2004 22:15
Lokalizacja: KROSNO/Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: lgruszkos » czw maja 15, 2008 19:47

Dzieki za info,ale jeszcze nie mam takiego ucha wyczulonego na te wibracje, bo to jest mój pierwszy Diesel w życiu, była zawsze tylko benzyna:) A co może sie stać jeśli całkowicie padnie to koło



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw maja 15, 2008 20:38

to po sprzegle


:-k ...

Awatar użytkownika
lgruszkos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 835
Rejestracja: wt paź 05, 2004 22:15
Lokalizacja: KROSNO/Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: lgruszkos » śr maja 21, 2008 22:09

Jak po sprzęgle? Sprzęgło działa idealnie, tylko zauważyłem że jak nacisne leciutko sprzęgło to drzy troszeczke, czy to jest ten objaw.? Jesli tak to dziwi mnie bo auto ma 111 tys i wymieniane dołodwumasowe przy przebiegu 25 tys jest wbite w ksiązkę serwisową.



jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » śr maja 21, 2008 22:27

ja tymi drganiami przestałem się przejmować, nie widziałem tdi z dwumasem bez nawet choćby lekkich dragań na pedale sprzegła. niedługo wywalam to ustrojstwo i wsadze od VR6 i skończy się obawa czy rozsypie sie czy nie:)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 328 gości