Czy podejdzie walek z MK3 2.0 do 1.6?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Czy podejdzie walek z MK3 2.0 do 1.6?

Post autor: Leon_Wechtel » pn maja 19, 2008 18:11

szukałem troche o tym na forum,ale nie znalazłem tego co mnie nurtuje ,a mianowicie to czy wałek rozrządu z mk3 2,0 GTI (2E) da radę zalożyc spokojnie w mk2 1,6?

gdzieś czytałem na ten temat,że da się spokojnie wrzucic wałek od 1,8 8v PB/PF ale co z wersja 2,0 mk3.
Podobno spokojnie wejdzie tylko ciekawi mnie czy zawory beda poprawnie sie zamykaly i otwieraly?
Próbował juz ktos takiej przeróbki i czy cokolwiek to da?
Ostatnio zmieniony pn maja 19, 2008 18:42 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » pn maja 19, 2008 18:28

To zależy ile wałek od mk3 2.0 2e ma podpór jak 4 to może się uda.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt maja 20, 2008 11:20

oczywiście że niemal nic nie da dopóki nie zrobisz porządnie głowicy dolotu i wydechu - inaczej zadziała jak "placebo"
spróbuj podjeść do tematu wałka od strony jego parametrów bo kluczowe nie jest to w jakim silniku chodzi tylko jakie ma czasy otwarcia - więc miłego grzebania książkach :chytry:


TDPower

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » wt maja 20, 2008 17:36

ppoll27, tak myślalem,chyba ,jednak sprzedam go i kupie od 1,8 GTI 8v


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr maja 21, 2008 11:52

miłej zabawy - jakbyś chciał ugrać jakąś konkretnie większą moc z naszych kochanych 1,6 to polecam uwadze silniki 100 i 102KM z Audi 80 B3/B4
dłubania więcej ale i przyrosty konkretne :)


TDPower

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr maja 21, 2008 14:12

ppoll27, co masz na myśli pod pojęciem
ppoll27 pisze:dłubania więcej ale i przyrosty konkretne
???/ :chytry:


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » śr maja 21, 2008 14:22

ja bym spróbował,wałek napewno sie włozy,tylko czy bedzie to banglało??



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr maja 21, 2008 17:02

gumiś, chodzi o to cz zawory będą się domykały na tym wałku,to ,że się włoży o ja wiem :chytry: ,chodzi o to czy wałek 2,0 jest typu plug & play jak wałek z 1,8 GTI 8v z mk2wkladasz i jest git


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr maja 21, 2008 22:22

przecież wałek od PB/PF różni się od wałka 2E którąś tam fazą rozrządu o jeden stopień i tyle różnic-skoro od PB pasuje to z 2E powinien dać taki sam praktycznie efekt


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr maja 21, 2008 22:40

t-tas, jestes pewien ? bo nie mam czasu szukac poszczególnych róznic między wałkami...
kiedys ,gdzieś czytałem ,że ten z 2,0 można spokojnie wsadzac do np 1,6,ktos sie wypowiadał,ze nie ma problemów inny ,ze jest git ,a teraz w temacie tym cisza.

Kupiłem rok temu wałek,ale nic z nim nie modziłem ,bo myślałem ,że zmienię do nieo jeszcze silnik na 1,8.

Chcialbym więc otrzymac ostateczna odpowiedz -PODEJDZIE CZY NIE ?!
jeśli nie to to sprzedaje ,jeśli tak to zostawiam i za jakis czas go wrzuce do siebie


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr maja 21, 2008 22:56

powiem tak- na moim motorze(blok 2.0 po motorze 2E) jest głowica z RP, był już na niej wałek z 2E, RP, PB, teraz ma być próba z wałkiem z AAC( silnik 2.0 z transportera T4, dość nietypowy bo pojemność 2.0 uzyskana jest przez zwiększenie skoku tłoka silnika 1.8(ta sama średnica cylindra co w 1.8- motory 2.0 typu 2E,ADY,AGG był zarówno większy skok jak i średnica cylindra)- różnice w wałkach jeśli chodzi o wysokość krzywki polegały na tym w jakiej głowicy były stosowane-czy była regulacja hydropopychaczami czy popychacze były regulowane płytkami( stare silnik z mk1, niektóre stare z mk2 może)- wiem bo chciałem kiedyś wkładać wałek z ADY(hydropopychacze) do motoru 1.5 JB(regulacja na płytki) i nie zamontowałem dlatego, że ta różnica spowodowała by albo za małe albo za duże otwarcie zaworów(już dokładnie nie pamiętam), druga różnica to ilość panewek- były 4 i 5, na pewno wałek na 5 panewek będzie robił w głowicy z 4 panewkami, na odwrót na 90% też


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr maja 21, 2008 22:57

ten podejdzie: http://moto.allegro.pl/item361179018_vw ... rzadu.html


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr maja 21, 2008 23:06

djtom, ten wałek to chyba chyba nie bardzo ale dzieki za sygestie,na szczęscie potrafie rozróżnic wał korbowy od walka rozrządu w przeciwieństwie od gościa z allegro :grin: :chytry:



t-tas, ogólnie mam RF 1,6 na popychaczach hydraulicznych więc twierdzisz ,ze da radę spokojnie wlozyc,tym bardziej ,że głowice nawet RP mialeś juz z takowym.

[ Dodano: 21 Maj 2008 23:09 ]
korzystajac z okazji...blok masz z 2,0 glowice z 1,8 ,a jakie zasilanie wtrysk czy gaźnik?
może też bym pokombinował....tylko ,że mnie chodzi po głowie gaźnik,a nie wiem czy na bloku 2,0 jest miejsce ,żeby pompę paliwa zalożyc


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr maja 21, 2008 23:54

Leon_Wechtel pisze:korzystajac z okazji...blok masz z 2,0 glowice z 1,8 ,a jakie zasilanie wtrysk czy gaźnik?
może też bym pokombinował....tylko ,że mnie chodzi po głowie gaźnik,a nie wiem czy na bloku 2,0 jest miejsce ,żeby pompę paliwa zalożyc
jak chcesz więcej info to wal na PW aby nie siać zamętu w temacie- podzielę się swoimi spostrzeżeniami i uwagami abyś się nie męczył z tym z czym ja się męczyłem


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 447 gości