Co oznacza kontrolka (!)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Co oznacza kontrolka (!)

Post autor: kamien11985 » ndz maja 18, 2008 01:13

witam mam problem z kontrolką( ! ) wykrzyknik kontrolka zapala sie po uruchomieniu samochodu i po 15-20s samoczynnie gaśnie. Od czego to jest hamulce tak? płynów nie brakuje a tarcze i klocki wzrokowo ok (patrzyłem przez ramiona alusów doradzcie coś. :crazy: wcześniej tak nie było a z hamulcami nie ma jaj pozdro i do zobaczenia w nysie :hehe:
Ostatnio zmieniony ndz maja 18, 2008 13:13 przez kamien11985, łącznie zmieniany 1 raz.


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz maja 18, 2008 12:40

masz czujniki zużycia klocków ???
w zaszdie powiem ci ze skoro kontrolka gaśnie to wszystko ok gorzej jak by ci się zapalała podczas jazdy -czy hamowania



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz maja 18, 2008 16:24

powiem na własnym przykładzie, że ostatnio sprawdzając stan tarcz hamulcowych i klocków stwierdziłem, że na przedniej osi lewy zewnętrzny klocek mam bardziej zjechany niż pozostałe. Nie mam klocków z przewodami elektrycznymi tylko zwykłe ale jeśli masz tak jak dziejo pytał (klocki z przewodami elektrycznymi działającymi na zasadzie zwarcia obwodu - taki niby czujnik) to kontrolka sygnalizuje nadmierne zużycie jednego/kompletu lub obydwu kompletów klocków na przedniej osi i wtedy kontrolka to sygnalizuje.
Sprawdź grubość wszystkich klocków przedniej osi.


Obrazek

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » wt maja 20, 2008 20:48

Siema Dziejo słuchaj kiedyś wogóle się nie zapalała a od jakiegoś miesiąca tak robi jakies 10-20s a Sztomel miałeś racje od strony wewnetrznej klocki już przyjechane do maximum tylko myślałem ze one się ścierają równo a tu lipa, przy okazji wybadałem co mi tak szumi to niestety pompa wspomagania przy odpaleniu na zimnym nie slychac zbytnio bo ssanie chodzi i podwyższone obroty są ale jak przyjeżdzam z trasy np to silnika nie słychać za to pompa wyje. W pompie wspomagania można wymienić łożyska? obawiam się że cała pompa do wymiany? nie robiłem tego jeszcze jakieś wskazówki? :bigok:


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt maja 20, 2008 21:23




Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » wt maja 20, 2008 23:02

a jak potem odpowietrzyć układ?


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 20, 2008 23:29

Jak wymienisz uszkodzoną pompę lub inne podzespoły i zlikwidujesz przyczynę ewentualnych wycieków płynu z układu wspomagania to odpowietrzysz go w następujący sposób:
podnieś przód samochodu aby przednie koła oderwały się od podłoża a następnie na uruchomionym silniku pokręć 10 razy kierownicą od oporu do oporu czyli max w lewo i prawo, zgaś silnik i sprawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij,
następnie opuść auto na koła, ponownie uruchom silnik i powtórz czynność obracania kierownicą znowu około 10 razy od max w lewo do max w prawo i jeżeli pompa wspomagania jeszcze nie będzie pracowała bezgłośnie to powtórz jewszcze raz ww. czynności ponownie,
następnie sptawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij a pozostałe w obwodzie ewentualne resztki powietrza wydostaną się samodzielnie na zewnątrz z układu po przejechaniu około 20 km.


Obrazek

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » śr maja 21, 2008 14:35

dzięki :grin:

[ Dodano: 26 Maj 2008 15:34 ]
Panowie wałek... założyłem nowe klocki i hamuje jak hamowało praktycznie do połowy hamulca 0 reakcji o zablokowaniu kół nie mówie juz nawet, ciężko je zblokowac nawet na szutrze.... teraz tak tarcze są z jednej strony cieńsze a z 2 grubsze tak ma byc? no i ta kontrolka o której wspominałem alej się zaświeca przy zapalaiu i gaśnie po 10-20s macie jakies dobre rady?

[ Dodano: 05 Cze 2008 12:55 ]
mam jeszcze 1 pytanie jak bedzie ponad MAX płynu ma to jakiś wpływ na twardośc hamulca? :grin:


www.opolskiVAG.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 69 gości