Padnięta pompa wspomagania a moc silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Padnięta pompa wspomagania a moc silnika

Post autor: hauer » wt maja 20, 2008 09:08

Witojcie!
Panowie i Panie welce szanowni, pytanie mam. A mianowice czy padająca pompa wspomagania może powodować opory które przenoszą się bezpośrednio na osiągi motoru?
Stwierdzono w moim bolidzie że pompa pracuje na 50% swoich możliwości. przyznam że rano po odpaleniu nie widać różnicy wspomaganie jest OK, po rozgrzaniu silnika zaczyna się problem wspomagania ewidentnie nie działa za dobrze (a że duża chłopa jestem to mnie to nie przeszkadza) tylko czy aby nie przeszkadza to motorowi w moim samochodzie?
wiecie to tak jak ze sprężarką klimatyzacji, przy włączeniu ewidentnie siada moc silnika -a tu pompa i klima na jednym pasku.
pzdr



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » wt maja 20, 2008 12:06

jezeli spada ciśnienie w układzie kierowniczym to pompa ma lzej a co za tym idzie i silnik czyli moc wzrasta kosztem spadu wydajnośći układu kierowniczego. chyba ze pompa stawia opory wtedy moc silnika spada powodując wzrost zużycia paliwa. :grin:



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » wt maja 20, 2008 13:14

w sumie u mnie tak się to przedstawia. zimny silnik -jest wspomaganie i przyspieszenie. silnik rozgrzany opory w kreceniu kierownicą (czuje sie to w rękach) i jakby zmulony silnik i spory ubytek benzyny. Jak dodaje gazu to słysze że wszytko w środku chce jechać, silnik zaczyna głośniej pracować, ale jakbym jechał pod góre.



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » wt maja 20, 2008 13:17

to znaczy ze pompa stawia zbyt duzy opór czyli moc silnika spada i wzrasta zuzycie paliwa



Awatar użytkownika
wojtinho10
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: wojtinho10 » śr maja 21, 2008 19:56

Witam.Mam podobny problem.Co zrobić z taką pompą-wymienić na nową, czy może tańszym kosztem próbować regenerować(czy to coś da)?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr maja 21, 2008 20:30

Opory rosną i stąd spadek mocy.Chyba że nakłada się inna sprawa.
Olej we wspomaganiu też się rozgrzewa a co za tym idzie spada wydajność oraz ciśnienie.
Regeneracja - zależy od zużycia.Oczywiście pod pojęcie regeneracja ludkowie podkładają różne znaczenie.Wspomaganie to nie tylko pompa.To rozdzielacz i siłownik.Doprecyzować


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 21, 2008 20:47

Pompa w życiu nie jest w stanie znacząco osłabić silnika. Gdyby przez dłuższy czas stawiała takie opory z przyczyny np zacierania sie łożyska to po prostu by sie stopiła, lub urwał pasek i tyle. Dam przykład. Gdy u mnie zatarło się łożysko w pompie, to silnik NA LUZIE tylko nieco zmniejszył obroty , po czym pasek poszedł w atmosferę. Na sto procent nie jest pompa przyczyną wyraźnego i długotrwałego spadku mocy podczas jazdy na rozgrzanym silniku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wojtinho10
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: wojtinho10 » czw maja 22, 2008 16:22

Tzn. w moim przypadku jest to spadek obrotów podczas kręcenia kierą.Nie wiem czy też przypadkiem nie jest to ciągłe obciążenie bo na rozgrzanym silniku mam 750 rpm...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 22, 2008 19:35

to od razu propnuję ci poczytaj o kłopotach z tym konkretnym silnikiem, z jego stabilnymi wolnymi obrotami. Wspomaganie na 99 procent nie jest tu winne. Znaczy owszem opór pompy powoduje spadek obrotów, ale jeśli wyraźny to winne jest sterowanie wtryskiem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wojtinho10
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: wojtinho10 » pt maja 23, 2008 18:53

Czyli trza by na VAG-a z nim ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 344 gości