Jaki płyn do wspomagania kierownicy w TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » sob maja 10, 2008 17:07

no wlasnie, ta zamiana kolorow narobila problemu :)

auto mam od marca, sprowadzilem z niemiec, tam na 100% bylo serwisowane w VW (nalezalo do Kolei niemieckich od nowego) wiec mysle ze płyn jest taki, jak leje VW, tyle, ze zmiana koloru byla niedawno, a plyn pewnie jest od nowego.

dlatego wlasnie zleje caly i napelnie taki, jaki powinien byc



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob maja 10, 2008 19:31

Wiecie co jest sporo szumu na ten tamet. Przeglądałem neta i jedni pisza tak inni inaczej niewiadomo do końca jak to jest naprawdę.
Ja np. mam zdaje sie od nowości i jest koloru bursztynowego. Teraz czy to syntetyk czy minerał nie mam pojęcia.
W każdym razie kupiłem w motoryzacyjnym płyn Febi Bilstein zielony z końcówką 2- wiec mineralny. Dolałem go i jeżdze . Ten drugi który można nabyc jest żółty i jest to syntetyk. Ale jeśli wymieniacie płyn kompletnie to sądze ze nie ma sie czego obawiać bo zielony napewno jest dobry. Bo zalewajac mineralny gdy wczesniej mógł byc syntetyk ukladu nie rozszczelni co mogłoby sie stac w sytuacji odwrotnej czyli zalania syntetyku na pierwotny mineralny. Gorsza jest tutaj moja sytuacja gdzie zrobiłem dolewke i nie wiem czy ten płyn stary zmienił kolor czy jest to syntetyk czy minerał. Zawsze moge wymienic płyn na nowy bo mam pełna butle zielonego ale póki jezdzi i sie nie psuje to nie kombinuje. Fakt że zalanie moze pomoc ale i moze pogorszyc sytuacje. Narazie pojezdze na dolewce i zobaczymy jak bedzie. :D Zreszta dolałem mu 50ml a po takim kieliszku to nie powinno go skręcic hehe. :pub:

[ Dodano: 10 Maj 2008 19:53 ]
Heh mysle że już wiem o co tu chodzi.
Więc były dwa rodzaje płynów czerwony i zielony. Czerwony w straszych rocznikach i zielony w tych nowszych.
Jesli masz zółty/zielony dolej zielonego Febi bilstein .
Jeśli masz zalany czerwony no to kup czerwony .
Aha i jeszcze jedno sprostowanie. Niektórzy pisza ze płyn mozna poznac po kolorze korka.
Przyznam że coś w tym prawdy jest. Widze ze jedne golfy maja korek zielony inne czerowny. Ale jesli ktos kiedys juz wlewał płyn i zmienił rodzaj to lepiej nie przywiązywać do tego wagi jaki kolor ma korek i sprawdzic jakiego koloru jest płyn w rzeczywistości.
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 19:59 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 3 razy.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » sob maja 10, 2008 20:27

nie jestem pewien czy zasada, ze po syntetyku gdy zalejesz mineral to sie nic nie stanie, to chyba nie jest taka regula jak przy olejach silnikowych. Wydaje mi sie, ze tu chodzi o wlasciwosci tych plynow (chemiczne), podobnie jak przy mieszaniu płynow hamulcowych i chlodniczych.
a na temat koloru korka tez slyszalem od jednego mechanika, no mi w sumie przy moim aucie sie zgadza.
ja kupilem zielony FEBI M 6162, w sklepie wg katalogu przeznaczony do VW/Audi/Skoda, wiec zaufam :)



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob maja 10, 2008 20:36

Wiesz co do tych korków to słyszałem oprocz zielonego i czerwonego jeszcze o przeźroczystych i czarnych wiec tutaj ostroznie z wnioskami. Poza tym nawet widziałem że sa czarne korki od płynu chłodniczego a ja mam np niebieski. Wiec do korków podhcodzmy z dystansem.
Jednak zasada mysle jest tutaj prosta , lejmy płyny o podobnym kolorze a powinno byc ok. Najgorsze jest jak wiadomo jezdzenie bez płynu.Jesli płyn jest to nie ma tragedi. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » ndz maja 11, 2008 00:00

wegi pisze:...ja kupilem zielony FEBI M 6162, w sklepie wg katalogu przeznaczony do VW/Audi/Skoda, wiec zaufam...
To pokaż mi ten katalog, gdzie jest napisane, że FEBI M06162 (06162) jest do VW/AUDI. Ja takiego nie widziałem, a na stronie:

http://www.febi.com/

jest napisane, że M06162 (06162) pasuje do BMW!!!


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 11, 2008 00:36

ciekawa dokąd zaprowadzi ta dyskusja. Ja napiszę tylko że miałem mineralny, mam mineralny, mam prawie 300 tys przebiegu i wspoma działa bez zarzutu. Zmieniłem tylko łożysko w pompie, które jak wiadomo z płynem się nie kontaktuje. W GTI żonki 260 tys też bez problemu na takim samym płynie. Więc nadal będę wlewał zielonego mister Febiego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » ndz maja 11, 2008 13:33

Paweł Marek pisze:...Więc nadal będę wlewał zielonego mister Febiego...
No teraz "zielony mister Febi" jest SYNTETYKIEM, a nie MINERAŁEM.
A tak na serio. To, że lejemy coś i jest OK. to nie znaczy, że lejemy to co przewidział producent i to co ma tam być wlane. Czy naprawdę nie można potwierdzić na 100%, który płyn ma zastosowanie w VW/AUDI?
A i co do kolorów. Wszyscy się trzymaja kolorów płynu: był zielony to lej zielony, był żółty to lej żółty. Przecież nie kolor jest najważniejszy tylko skład chemiczny płynu!!! Jego baza. Baza syntetyczna lub mineralna. Kolor to tylko barwnik! Ja mogę wlać do swojego układu nawet różowy centkowany, ale niech mi ktoś odpowie na 100% i pokaże w katalogu, lub na stronie producenta gdzie będzie napisane, iż ten właśnie płyn jest do VW/AUDI.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » ndz maja 11, 2008 14:38

AFN140KM pisze: ... A teraz jak wpiszemy numer SYNTETYCZNEGO 06161 to co się okaże? Ten owszem pasuje do AUDI i jest przy nim numer G004000M2!!!
Jezeli dla VW G004000M2 zamiennikiem jest Febi S6161 , to lejmy go. Amen. :okej:



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz maja 11, 2008 17:45

autodata mówi ze G002000 i żaden inny
jesli G002000 wymienił producent na inne to ten zamiennik dla G002000



daniel40
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 17:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: daniel40 » pn maja 19, 2008 21:37

T co mam w końcu wlać? :P



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt maja 20, 2008 07:40

obecnie stosowany zamiennik dla G002000,była podana w tym poscie jego nazwa


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » sob cze 21, 2008 10:39

Dodam takie coś stąd http://www2.moto-profil.pl :

"Szanowni Państwo, Drodzy Partnerzy,

Uprzejmie informujemy, że firma Febi Bilstein zmieniła barwnik płynu do układu wspomagania o numerze 06161.

Płyn ma teraz kolor zielony zamiast dotychczasowego koloru żółtego i jest zgodny z normami OE /marka VW/Audi/

Zastosowanie i wszelkie wła¶ciwo¶ci płynu 06161 pozostaj± bez zmian."



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » sob cze 21, 2008 12:04

wtct pisze:...Dodam takie coś stąd http://www2.moto-profil.pl:...
Było już na pierwszej stronie.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » czw cze 26, 2008 09:32

Fahoo pisze:obecnie stosowany zamiennik dla G002000,była podana w tym poscie jego nazwa
Można powiedzieć, że dla G002000 zamiennikiem febi jest 6162, a dla G004000M2 jest febi 6161?

Wiec jeżeli w VW ETKA do 2006 roku do golfa AFN z 1997 rok u stosowali G002000,
wiec laki wlać na wymiane?

Jeżeli mam zalany teraz febi 6161, i chodzi mi ciezko kierownica, to zalaćgo z powrotem 6162?

Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Cze 26, 2008 10:44 ]
Znalazłem coś takiego:
http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=G002000

A co to jest za olej? Już kompletnie nie wiem co jest co. A nie chce kupować w VW oleju G004000M2 - bo to jest na bank febi 6161 syntetyczny. Ale w czasie produkcji golfa III był olej G002000 i szukam teraz jego odpowiednika, czy to jest ten co znalazłem na powyższej stronie?

Proszę o opinie.
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 330 gości