Gaśnie i nie chce odpalić..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » pn maja 19, 2008 14:32

Przy podszybiu od strony kierowcy mam takie coś:
Obrazek
Wydaje mi się, że to to samo, co pokazywałeś Maćkooo na obrazku. Jeśli tak - to gdzie mam się z diodą podpiąć? A jeśli nie - co to dla mnie oznacza? Wciąż czujnik halla winien?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn maja 19, 2008 16:02

To jest moduł zapłonowy.

Masz zatem zapłon tranzystorowy, bezstykowy z czujnikiem hallotronowym.

Na początek odwin izolację widoczną za przewodzie do niego i zobacz co pod nią jest. Być może ktoś coś kombinował i kiepsko połączył.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pn maja 19, 2008 17:41

jhosef pisze:Na początek odwin izolację widoczną za przewodzie do niego i zobacz co pod nią jest. Być może ktoś coś kombinował i kiepsko połączył.
dokładnie bo widać że było coś tam grzebane. Może któryś kabelek zaśniedział albo sie rozlutował i raz styka a raz nie.. :bajer:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » pn maja 19, 2008 19:41

Izolka poszła w piz**, ale pod nią nie widać nic niezwykłego. Napaćkane silikonem pod izolką, ale kable całe, bez żadnych widocznych uszkodzeń.


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pn maja 19, 2008 21:06

w takim razie nadal obstawiam czujnik... Tak przy okazji to weż jeszcze odkręć moduł a potem odkręć metalową czarną obudowę pod którą podwieszona jest taka czarna skrzyneczka (wygląda to tak : http://www.allegro.pl/item365440867_ste ... di_80.html ), zdejmij klapkę i zobacz w jakim stanie jest płytka drukowana, która znajduje sie w środku. Jeżeli będzie zaśniedziała,pordzewiała to też warto ją wymienić chociaż ciężko znaleźć to ustrojstwo... Ja wsadziłem od Passata z silnikiem 1,6 RF jedyna różnica jest taka ze tam jest gaźnik 2e3 ale śmiga :]
Ostatnio zmieniony pn maja 19, 2008 21:07 przez Łyskacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » wt maja 20, 2008 01:00

Łyskacz pisze:w takim razie nadal obstawiam czujnik... Tak przy okazji to weż jeszcze odkręć moduł a potem odkręć metalową czarną obudowę pod którą podwieszona jest taka czarna skrzyneczka (wygląda to tak : http://www.allegro.pl/item365440867_ste ... di_80.html ), zdejmij klapkę i zobacz w jakim stanie jest płytka drukowana, która znajduje sie w środku. Jeżeli będzie zaśniedziała,pordzewiała to też warto ją wymienić chociaż ciężko znaleźć to ustrojstwo... Ja wsadziłem od Passata z silnikiem 1,6 RF jedyna różnica jest taka ze tam jest gaźnik 2e3 ale śmiga :]
Ten pieprzony czujnik.. A ta płytka, jeśli jest zaśniedziała może powodować gaśnięcie silnika? I nie chęć odpalania po zgaśnięciu?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt maja 20, 2008 06:57

Gutekspc, może, bo jest to tranzystorowy sterownik zapłonu czy jakoś tak...


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt maja 20, 2008 09:08

Łyskacz pisze:Tak przy okazji to weż jeszcze odkręć moduł a potem odkręć metalową czarną obudowę pod którą podwieszona jest taka czarna skrzyneczka (wygląda to tak : http://www.allegro.pl/ite...at_audi_80.html ), zdejmij klapkę i zobacz w jakim stanie jest płytka drukowana, która znajduje sie w środku.
Co o właścicwie jest? To nie jest przypadkiem jakis sterwnik systemu oczyszczania spalin? jest?
Łyskacz pisze:Gutekspc, może, bo jest to tranzystorowy sterownik zapłonu czy jakoś tak...
Tranzystorowy strownik zapłonu to moduł zapłonowy.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt maja 20, 2008 16:54

jhosef, a cholera go wie... Mi mechanik powiedział, że to właśnie jest tranzystorowy..... coś tam coś tam niepamiętam już.. :bigok:
Na allegro piszą znowu że jest to komputer sterujący pracą silnika ale po cholere komuter w silniku 1,6 na gaźniku sterowanym mechanicznie...

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 17:15 ]
jhosef, miałeś racje że to coś z wydechem/spalinami bo w ETce piszą tak : engine control unit / for vehicles with retro fitted lambda regulated exhaust emission system / (conversion : 01/90 >> 12/95 )
'ECOTRONIC' / RF czyli coś z sondą lambda, której w RF podobno nie ma natomiast ja w swoim egzemplarzu mam :P


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » wt maja 20, 2008 21:27

Łyskacz pisze:Na allegro piszą znowu że jest to komputer sterujący pracą silnika ale po cholere komuter w silniku 1,6 na gaźniku sterowanym mechanicznie...
Na allegro piszą różne rzeczy, nie brałbym tego pod uwagę. Gościu się nie znał widocznie i tak walnął.

Dobra, mogę tą płytkę obejrzeć, ale mam jeśli to jest coś od czyszczenia spalin, to mam to gdzieś.. To co, dalej teoria, że mam sprawdzić moduł zapłonu za pomocą pomysłu z tą diodą? Jeśli tak, to gdzie mam ją podpiąć?

[ Dodano: 26 Maj 2008 13:02 ]
Dioda jest, mały test był - ale golf jak na złośc teraz chodzi dobrze. Pytanie tylko, czy jak zgaśnie i nie będzie dioda świeciła po podłączeniu, to czy pokazuje to definitywnie, że to wina czujnika halla? A jeśli tak - nie można tego jakoś obejśc? Czy trzeba wymienic ten czujnik?

[ Dodano: 26 Maj 2008 21:17 ]
Golf nie chciał odpalic, ale dioda świeciła. Jedyne co zauważyłem, to palec kopułki mocno w nią wciśnięty.. Sam palec się wymienia? Czy wrzucic go na większą (dłuższą) sprężynę?


Everyone dies. Not everyone lives.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 459 gości