Jakie powinno być ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Jakie powinno być ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: Maro_GT » sob maja 17, 2008 19:06

jak w temacie, szukam szukam i nie mogę znaleść. Silnik 1.6 AEA



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob maja 17, 2008 21:14

2 bary przy 2 tys obrotów



Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » sob maja 17, 2008 21:35

jaszczur pisze:2 bary przy 2 tys obrotów
Tyle to czytałem że ma być przy temperaturze oleju 80 stopni, ja chciałbym się dowiedzieć, o ile są takie informacje, ile powinno być przy temperaturze oleju jak jest porządnie rozgrzany np. w trasie. Około 100 stopni. Bo wtedy kontrolka i brzęczek ciśnienia się włącza. :bigok:



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob maja 17, 2008 21:37

Maro_GT, no to niestety w programach tych co posiadam nie ma takowej bo tylko podawane sa przy 80 stopniach



Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » sob maja 17, 2008 21:48

jaszczur, bo widzisz w tym mk3 nie ma mfa i nie mam pojęcia kiedy jest 80 stopni, ale brzączyk się włącza jak się leci w trasie, czyli przy mocno rozgrzanym oleju.
Wkręciłem manometr i właśnie wtedy było 1,6 bara przy 2000 obrotów. Teraz nie wiem czy jest ok czy mu tych barów brakuje.

Bo w moim mk3 1.8 ADZ ciśnienie na mocno rozgrzanym oleju, na mfa było 104, a na manometrze 2 bary jak nic, a kontolka i brzęczek też się włącza tylko tyle że od czasu do czasu jak mu się przypomni :grin: , a w tym 1.6 dużo częściej :|
Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 23:05 przez Maro_GT, łącznie zmieniany 1 raz.



sepcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 14:14
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: sepcio » ndz maja 18, 2008 14:19

siemka, tez mam 1,6 AEA i cisnienie tylko ok 1,7 bara przy 2000 obr/min,
wymienilem filtr i czujniki i nic to nie dalo, po 15 km dostawalem szalu i wyrwalem ten brzeczyk, teraz tylk mi swieci kontrolka, wymienie jeszcze olej i zobacze czy cos pomoze, jesli nie to prawdopodobnie bedzie to pompa oleju



Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » ndz maja 18, 2008 20:24

sepcio, olej nie pomoże, ja to przerabiałem w swoim 1.8 , chyba że zalałbyś np. 15W50 może to troche by uratowało ciśnienie ale szkoda silnika, takie półśrodki są może i dobre jak się chce samochód sprzedać. Bo jesli zostawiać dla siebie to lepiej szukać prawdziwej przyczyny.
U mnie w tym 1.8 ciśnienie było trochę słabe bo na mocno rozgrzanym silniku 1,8 bara przy 2000rpm, wymieniłem pomepe oleju bo stara była trochę już wytarta i teraz ciśnienie oleju na bardzo moćno rozgrzanym silniku jest jak wyżej pisałem 2,0 bara a kontrolka i brzęczek dalej się włącza :grrr:



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt maja 20, 2008 11:32

no to brakuje mu - te dane co podał jaszczur powinny byc utrzymane w całym spektrum pracy silnika - przyjrzyj się olejowi/filtrowi/pompie/syfom w smoku pompy itp --- jednym słowem nie jest dobrze i po to jest brzęczyk :helm:


TDPower

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » wt maja 20, 2008 12:44

ppoll27, to mówisz że temu AEA brakuje. Trezba będzie powymieniać trochę rzeczy. W moim ADZ przy 2000 rpm są 2 bary jak nic a kontorlka też się włącza tylko tyle że od czasu do czasu. Nie wiem co jest :crazy:



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr maja 21, 2008 11:44

biorą ci olej ? kopcą na niebiesko po nagrzaniu i mocnym dodaniu gazu ? klekoczą wtedy zawory jak świeci kontrolką (regulatory tak jak po zapaleniu) ? czujnik dynamiczny (czyli ten od 2000 obr/min jest w głowicy - przynajmniej w benzyniaku), jaki lejesz olej ? ile ma przejechane i jaki ma kolor w beznynie a jaki w dizlu ? jaki filtr paliwa ?


TDPower

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr maja 21, 2008 12:36

Te 2 bary to zapewne ciśnienie otwarcia zaworu upustowego na pompie.
Standardowo w silnikach benzynowych nie powinno być niższe jak 0,7 bara na biegu jałowym.Hydraulika regulatorów zaworowych potrzebuje zapewne trochę wyżej 1,4 bara.
Miewałem błyskającą kontrolkę - dałem xado i skończyło się.Miało to miejsce ok.60kkm wstecz. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » śr maja 21, 2008 14:58

ppoll27 pisze:biorą ci olej ?
nie
ppoll27 pisze:kopcą na niebiesko po nagrzaniu i mocnym dodaniu gazu ?
nie ani jeden ani drugi
ppoll27 pisze:klekoczą wtedy zawory jak świeci kontrolką (regulatory tak jak po zapaleniu) ?
też nie
ppoll27 pisze:czujnik dynamiczny (czyli ten od 2000 obr/min jest w głowicy - przynajmniej w benzyniaku),
oba to benzyniaki 1.8 ADZ ma oba czujniki w podstawie filtra oleju
ppoll27 pisze:jaki lejesz olej ?
w 1.6 jest 10W40 jaki to dokładnie nie wiem, w moim 1.8 jest 15W40 castrol milage
ppoll27 pisze:ile ma przejechane
ten 1.6 to coś tam około 150 tys a mój 1.8 168 tys.

[ Dodano: 21 Maj 2008 15:19 ]
oldstaszek pisze:dałem xado
a co to jest :chytry:


Powie mi ktoś jeszcze może w jakiej sytuacji czujnik zadziała i uaktywni kontrolke i brzęczyk. Z tego co czytałem to za pomiar tego ciśnienia przy 2000rpm odpowiada czujnik biały. Jest on wyskalowany na 1,8 bara z tolerancją 0,2. W jakiej sytuacji powinien on dać sygnał, czyli zwarcie czy tam rozwarcie ?
Ostatnio zmieniony śr maja 21, 2008 14:58 przez Maro_GT, łącznie zmieniany 1 raz.



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » wt lut 03, 2009 14:40

Odświeżę temat ciśnienia oleju!;) Mam problem z włączającą sie kontrolką od ciśnienia oleju
raz na jakiś czas! Mierzone miałem jakiś miesiąc temu przed wyminą oliwy,bo wtedy też się zapalała kontrolka i wyszło że przy obrotach tak 1200obr/min na rozgrzanym oleju bodajże 2,6 bara! i tu pytano ile powinno wynosić cisnienie w ABF-ie?


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 100 gości