Jakie właściwości czerwonego czujnika na króćcu, silnik RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Jakie właściwości czerwonego czujnika na króćcu, silnik RP

Post autor: sle » czw maja 15, 2008 17:29

Problem dotyczy czerwonego czujnika na króćcu, tam gdzie jest jeszcze niebieski i czarny.
Teraz mam pytanie czy on przy temperaturze zewnętrznej takiej jak teraz ok 15st. też uruchamia tego jeża(chodzi mi o podgrzewanie powietrza), gdy silnik oczywiście zimny. U mnie jak go badałem miernikiem to cały czas pokazuje nieskończoną oporność, nie ma przewodności. To w takiej temperaturze powietrza jak mamy ostatnio to on też powinien przewodzić i odpalać tego jeża czy to musi być znacznie zimniej i to że nie przewodzi prądu to jest normalne, a robi to tylko dajmy na to zimą?
Jeśli jest u mnie padnięty to skutkuje to... czym? Dłuższym rozgrzewaniem się silnika? Dłużej na ssaniu jedzie? Jeszcze coś?
Jeśli trzeba wymieniać to na obojętnie jakiej firmy czy szukać jakiejś konkretniej firmy? Są jakieś lepsze, gorsze od tego czujnika, czy brać najtańszy?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt maja 16, 2008 07:06

ten czujnik to bimetal
jak silnik jest zimny to jez powinien dostawac napiecie, po rozgrazniu bimetal sie otwiera i jez przestaje dzialac
wydaje mi sie ze przy temperaturze ok 20 stopni plynu powinien byc zalaczac jeza
w weekend bede mial dostep do autka z tym czujnikiem to moge ci to sprawdzic bo u siebie niestety go nie mam

[ Dodano: 16 Maj 2008 07:09 ]
mysle ze na niewlaczonym jezu autko mozee gorzej odpalac lub miec nierowne obroty na zimnym silniku bo paliwo bedzie sie skraplalo na sciankach kolektora



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » pt maja 16, 2008 19:09

agrala pisze:w weekend bede mial dostep do autka z tym czujnikiem to moge ci to sprawdzic
byłoby super

bo to jak on działa i co powoduje to wiem... nie wiem tylko kiedy(jaka temp zewnętrzna czy silnika) on odłącza tego jeża


dekoracje weselne, florystyka -> prv

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz maja 18, 2008 20:22

a wiec wlacznik jest zamkniety , otwiera sie dopiero przy temperaturze 65 stopni a jego ponowne zalacczenie jest mozliwe dopieo gdy temperatura plyyna spadnie ponizej 55 stopni
wiec jezeli u ciebie caly czas jest otwarty to jest on do wymiany



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » ndz maja 18, 2008 22:35

agrala, dzięki wielkie. Punkt poszedł :bigok:

Kupując ten czujnik to szukać jakiejś konkretnej firmy? Ktoś ostatnio go kupował?


dekoracje weselne, florystyka -> prv

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn maja 19, 2008 18:25

ja wymienialem niebieski i kupilem zamiennik w autocentrum i jestem zadowolony



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 384 gości