MK3 1.9 TDi - Zaczyna kopcić i podbiera olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

MK3 1.9 TDi - Zaczyna kopcić i podbiera olej

Post autor: Lennox » pt paź 07, 2005 11:03

Mój Golf zaczyna kopcić z wydechu i podbiera olej. Przy wymiane oleju miałem nalane do górnego załamania na bagnecie (wiem że za dużo, w warsztacie przelali), po przejechaniu 4,5 tys km mam poniżej połowy na siateczce.
Generalnie przy dodaniu gazu auto zaczeło kopcić, nie bardzo, ale znacząco.
Przywiozłem to auto 4 miesiące temu z niemiec i troszke mnie to podłamało bo generalnie ten Golf jest w idealnym stanie i poza tym nic kompletnie mu nie dolega.

Co mnie czeka ? wymiana pierścieni czy coś innego. Bardzo proszę drodzy forumowicze podpowiedzcie mi co i jak bo jestem kompletnie zielony.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt paź 07, 2005 11:40

A kopci na czarno czy na niebiesko???
-jak na czarno to nie ma to nic wspolnego z olejem tylko mieszanka paliwowo-powietrzna ma zły skład tzn wtryski leją, albo filtr powietrza zawalony, ew przepływomierz nawala.
-Natomiast jezeli masz dym niebieski to juz gorzej bo albo uszczelniacze na turbo puscily, albo olejowe regulatory luzu zaworowego, albo pierscienie zgarniające ale to ostatnie to malo prawdopodobne no chyba ze go przegrzales to wtedy bardzo!
pozdrawiam!!!
P.S. Przyjzyj sie dokladniej objawom i podaj wiecej szczegołow bo narazie to mozemy tylko pogdybac!



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » pt paź 07, 2005 11:54

Witam niekonicznie zaraz remont kapitalny sprawdż ciśnienie na tłokach jeżeli jest dobre to wystarczy wymienić gumki na zaworach i wszystko wróci do normy :okej: .Pozdrawiam



Awatar użytkownika
StasioGT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 13:09
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: StasioGT » pt paź 07, 2005 16:39

witam. sprawdz jeszcze jedną rzecz; rozepnij w dowolnym miejscu rurę powietrzną która leci od sprężarki do intercoolera i sprawdz czy nie jest mokra od oleju /czasami aż zbiera sie w intercoolerze i przecieka/. te rury powinny być w srodku suche, jeśli są zaolejone to znaczy że sprężarka ma dzieś nieszczelność. jeśli dym pojawia sie w "umiarkowanej" ilości i tylko podczas dodawania gazu, to niczym sie nie przejmuj. pilnuj tylko poziomu oleju i tyle. silnikom 1Z przy przebiegach powyżej 250 tyś tak sie zdarza. jak zaczniesz kombinować i szukać tego przecieku to wywalisz tylko kupę kasy :/



Awatar użytkownika
ModyMentos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 03, 2005 22:44
Lokalizacja: Okolice Gliwic

Post autor: ModyMentos » ndz paź 09, 2005 12:25

Ja bym powiedział że lepiej od razu wymienić uszczelke pod głowicą... Zapewne jej stan nie będzie zbyt ciekawy...


Nie opuszczaj rąk w walce, życie trudnym przeciwnikiem...

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz paź 09, 2005 12:52

ModyMentos pisze:a bym powiedział że lepiej od razu wymienić uszczelke pod głowicą...
ciekawa propozycja - tylko co to ma niby dac?

Do autora wątku - miałeś nalane za duzo oleju - to wywalił. Auto z turbiną zawsze będzie brało olej - czym masz cięższą nogę tym więcej - na razie obserwuj co się będzie działo dalej poogladaj miejsca złączek w dolocie czy nie poca się olejem. Jeśli bedzie ubywac w tempie 1l/10000 to ja bym nie ruszał, jesli więcej to trzeba myslec o pierścieniach (o ile nie ma oleju w dolocie). warto też sprawdzić cisnienie oleju na zimnym silniku.

[ Dodano: Nie Paź 09, 2005 12:56 pm ]
StasioGT pisze:te rury powinny być w srodku suche, jeśli są zaolejone to znaczy że sprężarka ma dzieś nieszczelność.
te rury nigdy nie bedą w srodku suche - zawsze bedzie w nich troche oleju - bieda jest wtedy gdy leci z nich ciurkiem.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn paź 10, 2005 07:48

Corvax pisze:ciekawa propozycja - tylko co to ma niby dac?

Do autora wątku - miałeś nalane za duzo oleju - to wywalił. Auto z turbiną zawsze będzie brało olej - czym masz cięższą nogę tym więcej - na razie obserwuj co się będzie działo dalej poogladaj miejsca złączek w dolocie czy nie poca się olejem. Jeśli bedzie ubywac w tempie 1l/10000 to ja bym nie ruszał, jesli więcej to trzeba myslec o pierścieniach (o ile nie ma oleju w dolocie). warto też sprawdzić cisnienie oleju na zimnym silniku.
te rury nigdy nie bedą w srodku suche - zawsze bedzie w nich troche oleju - bieda jest wtedy gdy leci z nich ciurkiem.
Chociaz jeden o chlodnym spojzeniu na sprawe!!
pozdrawiam!!!



Awatar użytkownika
ModyMentos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 03, 2005 22:44
Lokalizacja: Okolice Gliwic

Post autor: ModyMentos » czw paź 13, 2005 10:32

No bo ja np mam golfa z 93 i uszczelka naprawde już była do wymiany... one też mają swoją żywotność...


Nie opuszczaj rąk w walce, życie trudnym przeciwnikiem...

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw paź 13, 2005 11:05

Kazda cześc ma swoją żywotnośc, ja naprzyklad ostatnio wymieniałem klocki hamulcowe, jednak nie proponowałem tego autorowi wątku :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

swistak20040
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:17
Lokalizacja: katowice

Post autor: swistak20040 » czw paź 13, 2005 11:10

u mnie w 1.9 tdi był czarny dymek z rury i stracił troche na mocy co sie okazało jeden z gumowych łączników dolotu był pęknięty a olej zawsze bieże nie wiem gdzie czytałem ale zawsze oleju troche pochłonie taki silnik



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 208 gości