MK3 1.9 TDi - Zaczyna kopcić i podbiera olej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 209
- Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontakt:
MK3 1.9 TDi - Zaczyna kopcić i podbiera olej
Mój Golf zaczyna kopcić z wydechu i podbiera olej. Przy wymiane oleju miałem nalane do górnego załamania na bagnecie (wiem że za dużo, w warsztacie przelali), po przejechaniu 4,5 tys km mam poniżej połowy na siateczce.
Generalnie przy dodaniu gazu auto zaczeło kopcić, nie bardzo, ale znacząco.
Przywiozłem to auto 4 miesiące temu z niemiec i troszke mnie to podłamało bo generalnie ten Golf jest w idealnym stanie i poza tym nic kompletnie mu nie dolega.
Co mnie czeka ? wymiana pierścieni czy coś innego. Bardzo proszę drodzy forumowicze podpowiedzcie mi co i jak bo jestem kompletnie zielony.
Generalnie przy dodaniu gazu auto zaczeło kopcić, nie bardzo, ale znacząco.
Przywiozłem to auto 4 miesiące temu z niemiec i troszke mnie to podłamało bo generalnie ten Golf jest w idealnym stanie i poza tym nic kompletnie mu nie dolega.
Co mnie czeka ? wymiana pierścieni czy coś innego. Bardzo proszę drodzy forumowicze podpowiedzcie mi co i jak bo jestem kompletnie zielony.
A kopci na czarno czy na niebiesko???
-jak na czarno to nie ma to nic wspolnego z olejem tylko mieszanka paliwowo-powietrzna ma zły skład tzn wtryski leją, albo filtr powietrza zawalony, ew przepływomierz nawala.
-Natomiast jezeli masz dym niebieski to juz gorzej bo albo uszczelniacze na turbo puscily, albo olejowe regulatory luzu zaworowego, albo pierscienie zgarniające ale to ostatnie to malo prawdopodobne no chyba ze go przegrzales to wtedy bardzo!
pozdrawiam!!!
P.S. Przyjzyj sie dokladniej objawom i podaj wiecej szczegołow bo narazie to mozemy tylko pogdybac!
-jak na czarno to nie ma to nic wspolnego z olejem tylko mieszanka paliwowo-powietrzna ma zły skład tzn wtryski leją, albo filtr powietrza zawalony, ew przepływomierz nawala.
-Natomiast jezeli masz dym niebieski to juz gorzej bo albo uszczelniacze na turbo puscily, albo olejowe regulatory luzu zaworowego, albo pierscienie zgarniające ale to ostatnie to malo prawdopodobne no chyba ze go przegrzales to wtedy bardzo!
pozdrawiam!!!
P.S. Przyjzyj sie dokladniej objawom i podaj wiecej szczegołow bo narazie to mozemy tylko pogdybac!
witam. sprawdz jeszcze jedną rzecz; rozepnij w dowolnym miejscu rurę powietrzną która leci od sprężarki do intercoolera i sprawdz czy nie jest mokra od oleju /czasami aż zbiera sie w intercoolerze i przecieka/. te rury powinny być w srodku suche, jeśli są zaolejone to znaczy że sprężarka ma dzieś nieszczelność. jeśli dym pojawia sie w "umiarkowanej" ilości i tylko podczas dodawania gazu, to niczym sie nie przejmuj. pilnuj tylko poziomu oleju i tyle. silnikom 1Z przy przebiegach powyżej 250 tyś tak sie zdarza. jak zaczniesz kombinować i szukać tego przecieku to wywalisz tylko kupę kasy :/
- ModyMentos
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 03, 2005 22:44
- Lokalizacja: Okolice Gliwic
ciekawa propozycja - tylko co to ma niby dac?ModyMentos pisze:a bym powiedział że lepiej od razu wymienić uszczelke pod głowicą...
Do autora wątku - miałeś nalane za duzo oleju - to wywalił. Auto z turbiną zawsze będzie brało olej - czym masz cięższą nogę tym więcej - na razie obserwuj co się będzie działo dalej poogladaj miejsca złączek w dolocie czy nie poca się olejem. Jeśli bedzie ubywac w tempie 1l/10000 to ja bym nie ruszał, jesli więcej to trzeba myslec o pierścieniach (o ile nie ma oleju w dolocie). warto też sprawdzić cisnienie oleju na zimnym silniku.
[ Dodano: Nie Paź 09, 2005 12:56 pm ]
te rury nigdy nie bedą w srodku suche - zawsze bedzie w nich troche oleju - bieda jest wtedy gdy leci z nich ciurkiem.StasioGT pisze:te rury powinny być w srodku suche, jeśli są zaolejone to znaczy że sprężarka ma dzieś nieszczelność.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax pisze:ciekawa propozycja - tylko co to ma niby dac?
Do autora wątku - miałeś nalane za duzo oleju - to wywalił. Auto z turbiną zawsze będzie brało olej - czym masz cięższą nogę tym więcej - na razie obserwuj co się będzie działo dalej poogladaj miejsca złączek w dolocie czy nie poca się olejem. Jeśli bedzie ubywac w tempie 1l/10000 to ja bym nie ruszał, jesli więcej to trzeba myslec o pierścieniach (o ile nie ma oleju w dolocie). warto też sprawdzić cisnienie oleju na zimnym silniku.
Chociaz jeden o chlodnym spojzeniu na sprawe!!te rury nigdy nie bedą w srodku suche - zawsze bedzie w nich troche oleju - bieda jest wtedy gdy leci z nich ciurkiem.
pozdrawiam!!!
- ModyMentos
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 03, 2005 22:44
- Lokalizacja: Okolice Gliwic
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:17
- Lokalizacja: katowice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 208 gości