Termowłacznik chłodnicy...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Termowłacznik chłodnicy...

Post autor: raf1al » śr maja 14, 2008 16:57

Jaki powinien być ten termowłacznik?? znalazłem kilka temperatur silnik 1.8RP

85/80 - 93/88
95/84 - 102/91
95/85 - 102/92

wszystkie podobne różnią sie tylko temp!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 14, 2008 17:25

drugi lub trzeci


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » śr maja 14, 2008 20:30

Paweł Marek pisze:drugi lub trzeci
kupilem w sklepie i ma wytłoczone

95 . 85
102 . 87

gościu mówił ze to jest do tego silnika!

ale różni sie z tymi co podałem wyżej (InterCars)

wiec już nie wiem co sądzić o tym :(



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr maja 14, 2008 22:20

raf1al pisze:wiec już nie wiem co sądzić o tym :(
ja wolę żeby włączył się wcześniej niż za późno albo wcale :P
jak działa to nie martw się zbytnio :)


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 14, 2008 22:32

raf1al pisze:kupilem w sklepie i ma wytłoczone

95 . 85
102 . 87
no i będzie ok. Naprawdę jeden stopień różnicy nie robi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr maja 14, 2008 23:57

Jakiej firmy kupiłeś?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » czw maja 15, 2008 16:05

grandilodz pisze:Jakiej firmy kupiłeś?
kurde nawet nie wiem tzn. zapomniałem
na opakowaniu były jakieś 3 litery gościu mówił ze sa OK mam w robocie pudełko to mogę sprawdzić jutro


a co do włączania to dale włącza sie od 102 i schładza do 95 ale nie wiem czemu pierwszy bieg nie działa
może mi ktoś to wytłumaczy jak to działa jak to sprawdzić?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 15, 2008 16:39

podając napiecie bezpośrednio na masę i pokolei na oba piny wtyku wentylatora sprawdzisz go. obejrzyj też wtyczkę tego włacznika. Jeśli wentylator działa "na krótko" sprawdź bezpieczniki. nie pomoże to kable całe niestety, albo dorobisz nowe.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » czw maja 15, 2008 20:17

Paweł Marek pisze:podając napiecie bezpośrednio na masę i pokolei na oba piny wtyku wentylatora sprawdzisz go. obejrzyj też wtyczkę tego włacznika. Jeśli wentylator działa "na krótko" sprawdź bezpieczniki. nie pomoże to kable całe niestety, albo dorobisz nowe.
na krotko działa OK czyż by nowy czujnik był walnięty (to chyba mam zajebistego pecha!)!!!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 15, 2008 21:12

raf1al pisze:czyż by nowy czujnik był walnięty
to z kolei sprawdzisz zwierając piny w jego wtyczce, włącz zapłon przy tym, masz tam 3 styki łącz dowolne nic nie zepsujesz. Dwie z trzech mozliwych kombinacji mają uruchomić wentylator na I i II biegu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » czw maja 15, 2008 21:29

Paweł Marek pisze:raf1al napisał/a:
czyż by nowy czujnik był walnięty
to z kolei sprawdzisz zwierając piny w jego wtyczce, włącz zapłon przy tym, masz tam 3 styki łącz dowolne nic nie zepsujesz. Dwie z trzech mozliwych kombinacji mają uruchomić wentylator na I i II biegu
na pewno? mówisz o tym, żeby zewrzeć piny na odłączonej wtyczce temowyłącznika? i co to nam powie o samym termowyłączniku bo chyba tego dotyczyło pytanie raf1al. Nawet gdyby to zrobić przy wtykniętej wtyczce i dajmy na to wbijemy się w te piny to zrobimy tak jakby obejście tego termowyłącznika i wentylator zadziała tak czy inaczej.
No albo nie zrozumiałem Twojego sposoby...hmm...
... a podpytuje bo też mam problem z tym, że wentylator się nie odpala albo robi to nie za każdym razem kiedy powinien wg mnie oczywiście. :grin:

Tak od razu dopiszę...
Jak połączymy odpowiednie piny na wtyczce(3pinowa gdy mamy 2 biegi), którą wypniemy z termowyłącznika to uzyskamy:
1wszy bieg wentylatora - kabel czerwony z czerwono-białym
2gi bieg wentylatora - kabel czerwony z czerwono-czarnym
Ostatnio zmieniony czw maja 15, 2008 21:34 przez sle, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 15, 2008 21:34

Zwierając piny w wypiętej wtyczce symulujesz zadziałanie włącznika. Wentyl ruszy=włącznik zepsuty. Nie ruszy, a na krotko działa, to znaczy zepsute kable, bezpiecznik, sterownik wentylatorów jeśli ktoś ma


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » czw maja 15, 2008 23:05

Paweł Marek pisze:Zwierając piny w wypiętej wtyczce symulujesz zadziałanie włącznika. Wentyl ruszy=włącznik zepsuty. Nie ruszy, a na krotko działa, to znaczy zepsute kable, bezpiecznik, sterownik wentylatorów jeśli ktoś ma
bezpiecznik to mam jeden zasilanie dochodzi dwoma kablami wentylator na krotko zwierając ma sprawne oba biegi ale działa zawsze ten drugi , nie mam żadnych sterowników wentylatora!

czyli wskazuje na to ze to tylko włącznik!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 15, 2008 23:22

raf1al pisze:bezpiecznik to mam jeden zasilanie dochodzi dwoma kablami wentylator na krotko zwierając ma sprawne oba biegi ale działa zawsze ten drugi , nie mam żadnych sterowników wentylatora!

czyli wskazuje na to ze to tylko włącznik!
Zwierasz piny we wtyczce czujnika, napisałem przecież, jak chodzi wtedy na obu biegach to wszystko jest dobre oprócz czujnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 181 gości