Kontrolka oleju, duze spalanie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bsq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 10:47
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Kontrolka oleju, duze spalanie?

Post autor: bsq » ndz maja 11, 2008 16:43

Witam,

wiem ze pytanie ktore zadam padalo juz nie raz na forum (uzywalem opcji szukaj), ale wlasnie przez to natrafilem sie na tak gruba ilosc roznorodnych informacji ze jakies 3 tygodnie zajeloby mi czytanie tego wszystkiego by znalezc tak naprawde problem ktory dotyczy takze mojego samochodu.

Silnik 1.6 benzynka, po przejechaniu ... 10-20 kilometrow zaczyna mi migac kontrolka oleju, najczesciej na wysokich obrotach ~3000. Czasami wystarczy zdjac noge z gazu i sie troche pokulac aby wszystko ucichlo, a czasami trzeba po prostu zgasic silnik :/ Problem pojawia sie tylko latem wiec myslalem ze to moze cos z chlodzeniem, ale dopiero co wymienilem plyn, a wiatrak chodzi bez zarzutow. Sprawdzalem poziom oleju ktory jest dopiero po wymianie i takze jest wszystko ok (castrol magnatec 15w40), filtr zalozony nowy oryginalny vw.

Co moze byc przyczyna takiego zjawiska? czy ktos moze mi podac konkretna porade? czy wystarczy tylko wymienic czujnik cisnienia oleju? Czy to wlasnie cos z cisnieniem jest nie tak? ile ew. moze mnie wyniesc naprawa/wymiana takiej usterki?

i ostatnie pytanie - w jaki sposob sprawdzic czy do oleju nie bierze paliwa? Zauwazylem ze moje spalanie oscyluje w granicach 10l/100km (srednio), a mysle ze nie jest to malo jak na taki silnik.

Za wszystkie porady bede bardzo wdzieczny (jak i rowniez za nie zbywanie postem - bylo na forum poszukaj - SZUKALEM). Za ewentualne polecenie mechanika w poznaniu lub okolicach takze :)

pozdravwiam.
Ostatnio zmieniony czw maja 15, 2008 17:35 przez bsq, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://bushqn.mybrute.com]Pokonasz mnie?[/url]

[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]

Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » ndz maja 11, 2008 22:33

bsq pisze:czy wystarczy tylko wymienic czujnik cisnienia oleju? Czy to wlasnie cos z cisnieniem jest nie tak? ile ew. moze mnie wyniesc naprawa/wymiana takiej usterki?
czujnik kosztuje coś koło 100 pln a może mniej, na 98 % to on jest przyczyną zapalającej się kontrolki, jednak czasem sama wymiana nie pomaga, trzeba jeszcze coś zrobić ;)
Napisz jeszcze jaki olej masz zalany, bo podejrzewam, że czas na minerala ;)
Pozdrawiam
ps. tylko nie pisz, proszę, że masz 100 tys przebiegu :D
Ostatnio zmieniony ndz maja 11, 2008 22:34 przez makeć, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » pn maja 12, 2008 00:05

bsq, podstawa to sprawdzenie ciśnienia na mocno rozgrzanym silniku. Podjedź do jakiegoś warsztatu, żeby zmierzyli. Jeżeli się okaże że ciśnienie jest ok to trzeba szukać przyczyny w elektryce albo czujnikach.



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » pn maja 12, 2008 00:12

a jak kontrolka cisinienia zapala sie na ułamek sekundy przy odpalaniu to co to oznacza?


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
Biolyvyoob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 23, 2005 11:02
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Biolyvyoob » pn maja 12, 2008 00:22

Napisz jeszcze jaki olej masz zalany, bo podejrzewam, że czas na minerala
Czytaj dokładnie posty :) jest napisane jaki olej ma zalany.

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem, prawdopodobnie padł ci czujnik wysokiego ciśnienia, kosztuje ok 15zł

Choć w tych silnikach zdażały mi się już uszkodzenia pompy oleju.

Podstawa to sprawdznie ciśnienia żeby mieć spokojną głowę


Potrzebujesz części ?? Napisz do mnie, mam wiele części do MK2 , MK3

bsq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 10:47
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: bsq » pn maja 12, 2008 15:03

ok dzisiaj podjade aby sprawdzic, chociaz z tego co kojarze to czujnik byl wymieniany zaraz po sprowadzeniu auta (czyt. rok temu) czy mozliwe by tak szybko sie popsul?

jjacekkx, napisalem jaki jest olej - auto ma 214000

[ Dodano: 12 Maj 2008 16:30 ]
podjechalem do warsztatu i koles mi krzyknal 50zl :D

lekko sie usmiechnalem i stwierdzilem ze chyba mnei chce wyciulac, wiec szukam innego mechanika :D


[url=http://bushqn.mybrute.com]Pokonasz mnie?[/url]

[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]

Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » pn maja 12, 2008 17:40

bsq pisze:jjacekkx, napisalem jaki jest olej
ok, ok ;) ,przeoczyłem :kac: .
czujnik raczej nie powinien się tak szybko zepsuć, byle to nie była pompka oleju :(
Pozdrawiam


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

Awatar użytkownika
Biolyvyoob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 23, 2005 11:02
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Biolyvyoob » pn maja 12, 2008 23:11

jjacekkx pisze:czujnik raczej nie powinien się tak szybko zepsuć, byle to nie była pompka oleju
Jeśli czujnik był kupiony w zamienniku to niestety często się zdaże że za długo nie działa :(


Potrzebujesz części ?? Napisz do mnie, mam wiele części do MK2 , MK3

Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » wt maja 13, 2008 01:01

Biolyvyoob pisze:Jeśli czujnik był kupiony w zamienniku to niestety często się zdaże że za długo nie działa :(
ale bez przesady .... ;)
bsq pisze:byl wymieniany zaraz po sprowadzeniu auta (czyt. rok temu)
Pozdrawiam


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

bsq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 10:47
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: bsq » wt maja 13, 2008 17:33

a moglby sie ktos wypowiedziec czy to faktycznie kosztuje ~50zl czy jest to usluga raczej tansza/darmowa?


[url=http://bushqn.mybrute.com]Pokonasz mnie?[/url]

[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » wt maja 13, 2008 20:07

bsq pisze:a moglby sie ktos wypowiedziec czy to faktycznie kosztuje ~50zl czy jest to usluga raczej tansza/darmowa?
To zależy, jeśli mechanik w porządku to powinien za darmo zmierzyć bo to żadna filozofia :grin: Jeśli brali kase to żeby więcej jak 20 plnów to nie słyszałem :bigok:



bsq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 10:47
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: bsq » śr maja 14, 2008 18:29

bylem dzisiaj u kolejnego mechanika - powiedzial ze to 100% nie jest cisnienie oleju i ze nawet nie musi go mierzyc bo wie ze to taka przypadlosc w golfie.

Stwierdzil ze to na pewno cos z elektryka i ja mu chyba wieze... po wizycie u autoelektryka powiem jak sie sprawa zakonczyla....


[url=http://bushqn.mybrute.com]Pokonasz mnie?[/url]

[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » śr maja 14, 2008 19:45

bsq pisze:bylem dzisiaj u kolejnego mechanika - powiedzial ze to 100% nie jest cisnienie oleju i ze nawet nie musi go mierzyc bo wie ze to taka przypadlosc w golfie

:goof: jasnowidz :green_fuck: pewnie że może się okazać że to wina elektryki, ale zmierzenie ciśnienia to podstawa :bigok:



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » śr maja 14, 2008 19:54

Maro_GT pisze: :goof: jasnowidz :green_fuck: pewnie że może się okazać że to wina elektryki, ale zmierzenie ciśnienia to podstawa :bigok:
Dokładnie tak. Bo znów się zacznie zabawa z czujnikami, kablami konsola itp..

Ale żeby dotarło: Co robimy jak się zapala rezerwa ? NAJPIERW tankujemy. Nie zaczynamy od rozbierania baku i wyciągania czujnika celem wymiany, nie sprawdzamy kabli, nie sprawdzamy lampki kontrolnej.

Tak samo czujnik oleju: NAJPIERW sprawdzamy ciśnienie oleju, później kombinujemy.

Dlaczego na tym forum jeśli chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju panuje obsesja że zapala ona się z wszystkich możliwych powodów tylko nie z tego dla którego została ona zamontowana????
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 19:55 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.


Konto usunięte.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 316 gości