Gaśnie i nie chce odpalić..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt maja 13, 2008 22:00

rysiektr pisze:dlatego ja bym obstawial halla
ja też szczerze mówiąc.... tak na 90 %


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » wt maja 13, 2008 22:10

Łyskacz pisze:wyszło mnie za wszystko jakieś 1500 pln
Mam nadzieję, że ten mały remoncik to było coś więcej, niż wymiana klocków z przodu, bo ta cena mnie zbiła z nóg..

Dobra, jak inaczej można nazwać czujnik halla? Bo nie mogę znaleźć w katalogu intercarsu..


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt maja 13, 2008 22:24

Mam nadzieję, że ten mały remoncik to było coś więcej, niż wymiana klocków z przodu, bo ta cena mnie zbiła z nóg..
zawias przód + tył , sprzęgło , hamulce ,kable i świece łożyska kół i pare innych pierdół..
Gutekspc pisze:Dobra, jak inaczej można nazwać czujnik halla? Bo nie mogę znaleźć w katalogu intercarsu..
niechce mi sie załadować katalog foty a nazwy nie pamiętam ale inaczej to nazywa sie chyba czujnik impulsów coś tam coś tam... jak mi sie katalog odpali to dokładnie powiem


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » wt maja 13, 2008 23:14

Łyskacz pisze:rysiektr napisał/a:
dlatego ja bym obstawial halla

ja też szczerze mówiąc.... tak na 90 %
Dobra, jest jakaś możliwość potwierdzenia, przez sprawdzenie czegoś, że to nawalił czujnik halla? Czy tylko metoda "wymienię i się dowiem, że to nie to, jak znów nawali"?

[ Dodano: 13 Maj 2008 23:16 ]
Łyskacz pisze:zawias przód + tył , sprzęgło , hamulce ,kable i świece łożyska kół i pare innych pierdół..
Jeśli liczysz w cenie części, to jest mi lżej. :grin: i znajomego mechanika, albo własną robotę. :bajer: :bajer:
Łyskacz pisze:niechce mi sie załadować katalog foty a nazwy nie pamiętam ale inaczej to nazywa sie chyba czujnik impulsów coś tam coś tam... jak mi sie katalog odpali to dokładnie powiem
Jednostka sterująca, inaczej moduł zapłonowy?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt maja 13, 2008 23:34

Gutekspc pisze:Jednostka sterująca, inaczej moduł zapłonowy?
nie w IC chyba tego nie ma albo tez nie moge tego zanalesc...jesli bisz sie inwestowac to jedz na szrot i wyciagnij halla z jakiegos aparatu zaplonowego i sprawdz czy bedzie trybil

[ Dodano: 13 Maj 2008 23:40 ]
http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(loycg ... fajcjp5zfy))/Samochod3.aspx?GenArtNr=834


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » śr maja 14, 2008 08:36

rysiektr pisze:esli bisz sie inwestowac to jedz na szrot i wyciagnij halla z jakiegos aparatu zaplonowego i sprawdz czy bedzie trybil
no to będzie najrozsądniejsze wyjście. pewnie pokazałoby Ci na kodach błyskowych co masz uwalonego ale to czarna magia dla mnie więć mnie o nie nie pytaj :P

[ Dodano: Sro Maj 14, 2008 08:39 ]
Gutekspc pisze:Dobra, jak inaczej można nazwać czujnik halla? Bo nie mogę znaleźć w katalogu intercarsu..
wedle foty to nazywa sie chyba tak : VW GOLF II (19E, 1G1) 1.6 Silnik - Układ zapłonowy Czujnik impulsów, układ zapłonowy


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr maja 14, 2008 12:16

Gutekspc pisze:Jednostka sterująca, inaczej moduł zapłonowy?
Nie nie, moduł to podaje impulsy z halla na cewkę.
Czujnik Halla/ hallotron/czujnik predkości obrotowej silnika/czujnik hallotronowy/czujnik położenia wału korbowego - takie są jego nazwy. Wiesz co zrób teścik. Weż kup diode dołóz do niej przewody i opornik. Sprawdz ja na akumulatorze powinna swiecic. Tak przygotowana diode zabierz w trase. Gdy auto zgasnie wyciagasz diode i podpinasz sie pod czujnik halla. Na wtyczce czujnik halla sa 3 wejscia. Są to : + - oraz 0 - oznaczenie na obudowie wejścia. Jesli dobrze pamiętam czerwony to + ; zielony 0 ; brązowy -. Podpinasz diode według jej biegunów tzn. (+) z diody do czerwonego a (-) z diody uwaga do zielonego. Mozna nawet podpiąc sie na podszybiu o modułu zapłonowego jest to obojetne. Najpierw wyprobuj na działajacym silniku zebys wiedział jak to podłaczyc. Dioda ma po odpaleniu silnika mrugac/ew. przy duzych prekosciach swiecic ciąglym światłem.
Zrób to raczej na module. Podłącz pod piny nr 3 i 6 ta diodę - będzie łatwiej. Moduł jest po prawej stronie podszybia patrzac od strony silnika pod osłoną podszybia.
Tu masz sie podpiąc diodą >>
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 12:22 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » śr maja 14, 2008 13:05

Łyskacz pisze:no to będzie najrozsądniejsze wyjście. pewnie pokazałoby Ci na kodach błyskowych co masz uwalonego ale to czarna magia dla mnie więć mnie o nie nie pytaj :P
Nawet jeśli byś mi streścił, jakie to kody itd, to i tak nic by mi to nie dało. :grin:
Maćkooo pisze:Wiesz co zrób teścik. Weż kup diode dołóz do niej przewody i opornik. Sprawdz ja na akumulatorze powinna swiecic. Tak przygotowana diode zabierz w trase. Gdy auto zgasnie wyciagasz diode i podpinasz sie pod czujnik halla. Na wtyczce czujnik halla sa 3 wejscia. Są to : + - oraz 0 - oznaczenie na obudowie wejścia. Jesli dobrze pamiętam czerwony to + ; zielony 0 ; brązowy -. Podpinasz diode według jej biegunów tzn. (+) z diody do czerwonego a (-) z diody uwaga do zielonego. Mozna nawet podpiąc sie na podszybiu o modułu zapłonowego jest to obojetne. Najpierw wyprobuj na działajacym silniku zebys wiedział jak to podłaczyc. Dioda ma po odpaleniu silnika mrugac/ew. przy duzych prekosciach swiecic ciąglym światłem.
Zrób to raczej na module. Podłącz pod piny nr 3 i 6 ta diodę - będzie łatwiej. Moduł jest po prawej stronie podszybia patrzac od strony silnika pod osłoną podszybia.
No dobra, zrobię taki teścik. Rozumiem, że jak dioda nie będzie świeciła, to mam czujnik halla do wymiany? Czy to wcale nie będzie na niego wskazywało?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 14, 2008 13:36

Jak nie zamruga to znaczy że hall nie daje impulsów na moduł i dalej na cewkę. Wtedy jeszcze upwenij się czy jest napięcie na pinach bocznych jego wtyczki na włączonym zapłonie, możesz ta samą diodą (sygnałowy z zielonym kablem to środkowy)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » śr maja 14, 2008 15:50

Czy ktoś mnie tu odpowie?
Do czego dioda ma być podpięta? Puszki rozłączonej? (modulatora?)
Ostatnio zmieniony ndz maja 18, 2008 10:46 przez Gutekspc, łącznie zmieniany 1 raz.


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz maja 18, 2008 23:25

Gutekspc pisze:Do czego dioda ma być podpięta?
Masz moduł zapłonowy.?? Na mojej fotce jest ta czarna skrzyneczka.
Upewnij sie że nie masz przerywacza bo wtedy bedzie mały kłopot.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn maja 19, 2008 00:05

Maćkooo pisze:Upewnij sie że nie masz przerywacza bo wtedy bedzie mały kłopot.
Raczej mniej bo tam mniej do psucia się a na pewno tańsze zdecydowanie.



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » pn maja 19, 2008 00:30

Maćkooo pisze:Masz moduł zapłonowy.?? Na mojej fotce jest ta czarna skrzyneczka.
Upewnij sie że nie masz przerywacza bo wtedy bedzie mały kłopot.
Jutro.. to jest już dziś, wrzucę fotki, co ja tam mam. Wydaje mi się, że to samo.
A skąd mam wiedzieć czy mam przerywacz? Co to jest i jak to sprawdzić?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn maja 19, 2008 00:37

Gdy przerywacz nie ma modułu zapłonowego, z aparatu idzie tylko jeden kabel od zazu do cewki, na aparacie jest kondensator a po zdjęiu kopułki widac przerywacz mechaniczny



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 459 gości