rozrząd - czy przestawić o ząbek - FOTO

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw maja 08, 2008 13:04

spiochu pisze:rozjerzdzaja mi sie znaki na kole pasowym walu korbowego ze znakien kola zebatego walka posredniego, nie pokrywaja sie, czy to jest normalne ? Jak jest u was
- no to przeczytaj to od początku, to zrozumiesz - ogólnie mają pokryć się 3 rzeczy - znak na kole wałka rozrządu, znak na aparacie zapłonowym i znak 0 na kole zamachowym - to wszystko, reszta tak na prawdę nie ma znaczenia.
foksu18 pisze:Normalnie iskra do świec jest podawana w kolejności 1,3,4,2 cylindra. Może np.zamiast do czwartego cylindra podaje do trzeciego, zamiast do drugiego cylindra podaje do czwartego itd. Może się mylę. Pozdrawiam
- i tutaj foksu18 ma rację - można przestawić aparat zapłonowy np. o 90st. a kable zapłonowe cofnąć (czyli przełożyć na kopułce) o -90stponi i wyjdzie na "0" - silnik będzie chodził ok. Ze względu na to, że kable zapłonowe są 4 i rozmieszczone co 90st. na rozdzielaczu, możemy tę operacje przeprowadzić dla kąta 90st. lub jego wielokrotności - czyli 180 i 270st. Zależnie od tego, czy aparat jest przekręcony w przód czy w tył, kable trzeba by przełożyć odwrotnie - jeżeli aparat w przód, to kable w tył itd.

[ Dodano: Czw Maj 08, 2008 13:10 ]
foksu18 pewnie gdybał, dlaczego poprzestawiany jest aparat zapłonowy względem koła wałka pośredniego, dlatego poruszył ten temat.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » pt maja 09, 2008 09:08

Lipek81 pisze:
spiochu pisze:rozjerzdzaja mi sie znaki na kole pasowym walu korbowego ze znakien kola zebatego walka posredniego, nie pokrywaja sie, czy to jest normalne ? Jak jest u was
- no to przeczytaj to od początku, to zrozumiesz - ogólnie mają pokryć się 3 rzeczy - znak na kole wałka rozrządu, znak na aparacie zapłonowym i znak 0 na kole zamachowym - to wszystko, reszta tak na prawdę nie ma znaczenia.
To dlaczego prawie wszystkie zrodla (np. autodata, Haynes VW Golf & Jetta
Service and Repair Manual itp.) podaja aby roadzad ustawiac na 3 znaki : na kole zebatym walka rozrzadu na OT lub do plaszczyzny glowicy, znak na kole pasowym walu korbowego ma sie pokrywac ze znakiem na kole zebatym walka posredniego i palec zaplonowy na znak w aparacie ?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt maja 09, 2008 11:33

Jesteś jakisoporny na wiedze albo jednka nie czytałeś całosci, odpowiedź masz wyżej. Kropka na kole zębatym wałka pośredniego to powtórzenie znaku na aparacie zapłonoym, gdy się to wie to mozna dojsc do wniosku ze.....ale to trzeba przeczytac calosc



Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » sob maja 10, 2008 07:59

oczywiscie ze tak jest, ale moje pytanie bylo czy jak ustawicie u siebie te dwa znaki (na kole pasowym walu korbowego ze znakiem na kole zebatym walka posredniego ) to czy wtedy nak na kole zamochowym jest na 0, chodz mi oto ze kolo pasowe na wale korbowym i kolo zamachowe sa na stale skrecone i wzgledem siebie nieidzie ich ustawic, czyli jak ustawi sie znak na kole pasowym na obrebie kola zebatego walka posredniego ( niekoniecznie na znaku z kolem zebatym ale na obrebie tego kola) to wtedy znak na kole zamochowym powinien byc na 0, a u mnie wlasnie tak niejest, i tu mam problem a nie z tym ze niemoge ustawic tych dwoch znakow, bo tak jak napisales wyciagasz zparat u przestawiasz kolo zebate walka posredniego.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob maja 10, 2008 09:26

spiochu, ustaw Zero na zamachu, OT na rozrzadzie, zdejmij kopułke i palec ustaw na I cyl zapłon, licac od rorzadu , takie ustawienia powtarzaja sie co czwarty obrót kołem zamachowym , moze tez masz cos skopane z kołem , albo aparatem zle włozonym.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob maja 10, 2008 18:36

spiochu pisze:chodz mi oto ze kolo pasowe na wale korbowym i kolo zamachowe sa na stale skrecone i wzgledem siebie nieidzie ich ustawic, czyli jak ustawi sie znak na kole pasowym na obrebie kola zebatego walka posredniego ( niekoniecznie na znaku z kolem zebatym ale na obrebie tego kola) to wtedy znak na kole zamochowym powinien byc na 0, a u mnie wlasnie tak niejest
- no i masz rację. Ogólnie są dwie metody ustawiania rozrządu:
1. Wał korbowy na "0" w okienku skrzynie biegów, koło rozrządu na OT, palec rozdzielacza na kreskę - i ta metoda jest moim zdaniem najlepsza.
2. Metoda ta, to taka jak opsywałeś, czyli koło rozrządu równo z pokrywą zaworów, koła wału korbowego i wałka pośredniego mają się zgrać itp. Ta metoda też pozwala na ustawienie rozrządu, po prostu silnik jest wtedy jakby w innej fazie, dlatego znak w okienku skrzyni biegów się nie zgrywa. Metoda ta niesie ze sobą pewne ryzyko - jeżeli aparat zapłonowy nie jest zgrany z wałkiem pośrednim, to po wymianie paska samochód może nie odpalić. A metoda pierwsza wyklucza ten problem.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » sob maja 10, 2008 20:53

probowalem juz roznych ustawien i nieudalo mi sie ustawic rozrzadu tak aby wszystkie znaki sie zgrywawly :/ droze ten temat dlatego ze mam teraz rozrzad ustawiony metoda 2 i przy takim ustawieniu niemam 0 na kole zamachowym, wiedz jak mam dobrze ustawic zaplon ( PF'ie powinien byc ustawiony na 5-7 stopni przed ZZ ) przy pomocy lampy stroposkowej jak niemam znaku w okienku obudowy kola zamachowego ??

Okazalo sie jednak ze przy ustawieniu rozrzadu metoda 2 ( zdecygowalem sie na nia gdyz dla PF'a wszystkie zrodla wlasnie nia opisuja) i po poskladaniu silnika jak zaswiecilem lampa na kolo pasowe walu korbowego to na oslonie paska rozrzadu jest strzalka i z ta strzalka zgrywal sie znak na kole. I tak zostawilem.Narazie auto jezdzi ale widac ze jest cos nie tak poustawiane ( szczela w rure, nie wkreca sie na obroty "mul", slaby jest )

Jak wy ustawiacie u siebie zaplon ?
Jakies pomysly na poradzenie sobie z rozrzadem ? ( znak na kole zamachowym jest na 0 to znak na kole pasowym walu korbowego nie jest na obrebie zebatego kola rozrzadu walku posredniego )

dzieki za wszelkie wskazowki, pozdro



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 10, 2008 21:51

spiochu pisze:ak zaswiecilem lampa na kolo pasowe walu korbowego to na oslonie paska rozrzadu jest strzalka i z ta strzalka zgrywal sie znak na kole.
Ustawiłeś na zero zamiast wyprzedzić o 6 stopni. Olej koło zamachowe, tam zawsze jest OT a znak do zapłonu może być lub nie. Zrób sobie sam znaczek do ustawiania zapłonu zwykłą lampą stroboskopową bez regulacji kąta. Znaczek zrób albo na osłonie albo na kole pasowym w odległości od tego co już jest wyliczonej wg wzoru: średnica koła pasowego w mm X 3,14 dzielone 360 razy tyle stopni na ile chcesz wyprzedzić, typowo 6. Pamiętaj że w digifancie z MK2 ustawiasz zapłon przy 2250 obrotów na min i zdjętej wtyczce z czujnika temp.
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 21:54 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » pn maja 12, 2008 11:11

witam, masz moze foto takiego zrobionego znaku ?? Jle w mm jest 6 stopni do znaku na kole ?? pozdro



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn maja 12, 2008 15:42

spiochu, Paweł Marek podał Tobie wzór - schyl się nad silnikiem, zmierz i zaznacz. Metoda prosta - po prostu chodzi tu o to, że obliczasz obwód, jaki ma koło pasowe (czyli średnica * 3,14 (liczba Pi)), a potem, mając już obwód koła, dzielisz to na 360st. bo tyle ma okrag (całe koło) i w ten sposób wiesz, ile mm przesunąć się po obwodzie koła pasowego, od znaku OT, aby mieć 1st. Pomóż razy 6, bo takie masz mieć wyprzedzenie, i będziesz wiedział, o ile mm przesunąć się po obwodzie koła. Ponieważ wyprzedzasz zapłon, to musisz przesuwać się po obwodzie koła pasowego w przeciwną stronę, niż ono się obraca podczas pracy silnika. Moim zdaniem metoda może mniej dokładna, niż z lampą stroboskopową z regulowanym kontem, ale na pewno da radę - wszystko zależy od dokładności pomiarów i precyzji osoby to wykonującej.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 12, 2008 16:04

[quote="spiochu"]Jle w mm jest 6 stopni [/quote w mojej jetce 2 to było 1,3 mm na stopień, czyli 7,8 mm. Ale nie pamietam średnicy koła pasowego, jakie miałem, myślę że takie samo jak u ciebie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » pn maja 12, 2008 18:31

wszytsko jasne, wielkie dzieki, jak znajde wolna chwilke to biore sie do roboty, pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 232 gości