Problem przy wężu wychodzącym z głowicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Problem przy wężu wychodzącym z głowicy

Post autor: Paweł NPI » pt maja 09, 2008 08:32

Witam mam taki problem: Wążktóry wychodzi z głowicyjest zamocowany do takiego jakby trójnika do którego są włożone jeszcze dwa czujniki. I ten trójnik przykręcony jest z tego co widziałem na dwie śruby. Problem polega na tym że od pewnego czasu zaczyna mi płyn uciekać przez jedną ze śrub. Moje pytanie jest takie czy czekają mnie jakieś niespodzianki przy wymianie tego elementu?? Czy istnieje np ryzyko zerwania tych śrub, bo jak wiadomo elementy wkręcane do głowicy mogą się ładnie zapiec... później dołączę aktualną fotkę a teraz daję poglądową na ten element. Aha no i jak ten element się nazywa i mniej więcej jaki jest jego koszt?
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt maja 09, 2008 08:33 przez Paweł NPI, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt maja 09, 2008 09:04

1. nazwa - właśnie trójnik, jak napisałeś.
2. cena - myślę że ok. 50 zł. W MKIII są dwa rodzaje ja do siebie zapłaciłem jakiś 40 zł, w MKII nie wiem.
3. jak będziesz miał zimny silnik psiknij wd40 lub podobnym środkiem penetrującym zrób to kilka razy dziennie i na drugi dzień powinno być ok.
4. jak będziesz zakładał nowy trójnik daj trochę silikonu odpornego na tem. W trójniku jest oring, ale poco wracać do tematu za jakiś czas.
5. kup z 1 l płynu do uzupełnienia bo z pewnością coś ucieknie.
6. POWODZENIA. Wymiana nie jest trudna, dasz radę.



Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » pt maja 09, 2008 10:56

doklanie trojnik kolego, koszt samego trojnika to parenascie zlotych, tylko sprawdz ile masz masz czujnikow, bo sa z 1, 2 lub 3 czujnikami, no i przy okazji kolet gumek(uszczelek) zakup :)
przy odkrecaniu i dokrecaniu uwazaj zeby gwintow nie zerwac...
no i czeka sie spuszczenie ok polowy plynu chlodzacego


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt maja 09, 2008 15:59

pekol pisze:sprawdz ile masz masz czujnikow, bo sa z 1, 2 lub 3 czujnikami,
Czujniki mam 2
pekol pisze:przy odkrecaniu i dokrecaniu uwazaj zeby gwintow nie zerwac...
tego boję się najbardziej wrrrr

Dzięki chłopaki za odpowiedzi :D W przyszłym tygodniu czeka robotka... bo na weekend do Trójmiasta lecę...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » pt maja 09, 2008 16:30

duzo roboty nie ma przy tym, jak delikanie odkrecisz to nie pourywasz nic, gorzej jedynie zlewaniem plynu :P

powodzenia :)


Obrazek
Służę pomocą z VAG

mateo mkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw maja 08, 2008 17:27
Lokalizacja: Meszna

Post autor: mateo mkII » pt maja 09, 2008 16:37

witam. Co do uszczelnienia tego trojnika polecam hermetyk ktory pewnie wszyscy znaja. pozdrawiam.


mateo

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 09, 2008 18:26

A ja ponieważ przerabiałem kilka razy ten temat polecam dokładnie obejrzeć powierzchnię głowicy do której przykręcony jest trójnik. Robia sie tam czasem głebokie wżery w metalu. Wtedy trzeba przeszlifować, wżery wypełnić dowolnym dwuskładnikowym klejem do metalu, wyszklifować na gładko i wtedy jest już z tym spokój, i nie potrzeba żadnych uszczelnień oprócz oringu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt maja 09, 2008 19:10

Paweł Marek, A dlaczego to wygląda jak by leciało dokładnie przez śrubę?? Czy jak ten oring jest już do wymiany to śrubą puszcza??


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt maja 09, 2008 19:50

palen pisze:Paweł Marek, A dlaczego to wygląda jak by leciało dokładnie przez śrubę?? Czy jak ten oring jest już do wymiany to śrubą puszcza??
To jest plastikowa część (MKIII) przy śrubach jest najbardziej newralgiczne miejsce, tam od temperatury i zimna na zmianę przez dłuższy czas puszcza w miejscu jednego z otworów na śrubę.

Paweł Marek - ciekawa i cenna uwaga, trzeba zapamiętać na przyszłość.

Nie jestem do końca pewny, ale kiedyś w MKI widziałem metalowy trójnik. Stare dobre golfisko, potem era pcv.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt maja 09, 2008 20:37

kristo, W MKII też plastikowy... W takim razie najgorszą czynnością będzie spuszczanie płynu... Nigdy tego nie lubiłem... I tak się zastanawiam w którym miejscu najwygodniej będzie spuścić płyn... Bo mam osłonę pod silnikiem a nie mam dostępu do kanału...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » sob maja 10, 2008 15:10

najprosciej od chodnicy na dole albo przez waz albo czujnikiem temperatuury


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Krystek26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 19:38
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Krystek26 » sob maja 10, 2008 19:50

palen pisze:W takim razie najgorszą czynnością będzie spuszczanie płynu.
Spuszczenie płynu to pestka! Gorzej będzie jak którąś śrubkę urwiesz-wtedy będziesz miał problem. :cry:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 10, 2008 22:01

palen pisze:A dlaczego to wygląda jak by leciało dokładnie przez śrubę??
po prostu tworzywa pęka pomiędzy światłem króćca a metalową tulejką w którą włazi śroba, a w ogóle czemu vw przestał robić króćce z metalu to nie mam pojęcia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » ndz maja 11, 2008 14:38

ciecie kosztow :)

tylko i wylacznie :)
pozatym plastik jest lzejszy :)


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 293 gości